مبارزان معترض: تا زمانی که بریج بوشان شاران سینگ پشت میله های زندان قرار نگیرد، اعتراض متوقف نخواهد شد.

در حالی که چندین سیاستمدار و سازمان کشاورزان در گوشه ای از آنها بودند، کشتی گیران برتر هند روز سه شنبه اعتراض خود را علیه بریج بوشان شاران سینگ افزایش دادند و گفتند تا زمانی که رئیس WFI که با اتهامات آزار جنسی روبرو است دستگیر نشود، محل اعتراض را ترک نخواهند کرد. کشتی گیران از جمله وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا ادعا کردند که رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) اکنون از تاکتیک های قوی استفاده می کند و با تهدید و پیشنهاد رشوه سعی در شکستن “قربانیان” دارد.

وینش ادعا کرد که پلیس دهلی اسامی قربانیان را به بریج بوشان داده است که از راکش دبیر کل انجمن کشتی هاریانا و مربی ماهاویر پراساد بیشنوی برای تهدید خانواده های کشتی گیران زن که علیه رئیس WFI شکایت کرده اند استفاده می کند.

بریج بوشان اکنون نام متقاضیان را می داند. پلیس دهلی اسامی را به او گفت. تهدید می کنند. وینش به خبرنگاران گفت: آنها در تلاش برای شکستن قربانیان و در نتیجه تاخیر در تشکیل پرونده FIR هستند.

“فکر می کردیم وزارت ورزش به ما عدالت بدهد، اما نشد. اما ما به سیستم قضایی ایمان داریم. وقتی دیوان عالی کشور همه چیز مربوط به این پرونده را در اختیار بگیرد و مطمئن باشیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. بازی فقط در این صورت محل اعتراض را ترک خواهیم کرد.

“اگر فقط یک FIR تشکیل شود، ما از اینجا نخواهیم رفت. او باید پشت میله های زندان قرار بگیرد. اگر بیرون بماند، ما در امان نخواهیم بود. وقتی او در حال رومینگ است، چگونه تمرین خواهیم کرد. .

اگر پلیس یک FIR ثبت کند و تحقیقات را شروع کند، آیا آنها راضی خواهند شد؟ وینش گفت: «صدها و هزاران FIR علیه بسیاری از مردم وجود دارد. اما این بحث عدالت است. فقط اگر مطمئن باشیم که فریب نخواهیم خورد، اعتراض را متوقف می کنیم وگرنه اینجا هستیم».

مربی مهابیر پراساد این اتهامات را رد کرد.

“من نمی دانم قربانیان چه کسانی هستند. مهابیر پراساد به PTI گفت.

او می‌گوید: «آن‌ها می‌خواستند در تظاهرات در کنارشان باشم، اما من به آنها گفتم که اگرچه برای من عزیز هستند و می‌توانم در بخش مربیگری کمک کنم، حتی اگر در ساعات قبل از تعطیلات با من تماس بگیرند، اما کنار نمی‌روم. ، به طوری که فدراسیون هم در کارم به من کمک کرد.

تصمیم گرفتم بی طرف باشم و کشتی گیران این کار را دوست نداشتند، بنابراین آنها من را متهم می کنند.»

چندین سیاستمدار، از جمله وزیر سابق هاریانا، بوپیندر سینگ هودا، و رهبران “خاپ” روز سه شنبه با مبارزان معترض دیدار کردند و از آنها حمایت کردند.

هودا، اودیت راج، یکی دیگر از رهبران کنگره، رهبر CPI(M) بریندا کارات، که کشتی گیران اجازه ندادند در ماه ژانویه به آشوب بپیوندد، یک روز پس از آن که کشتی گیران از همه طرف ها حمایت کردند، مورد استقبال قرار گرفتند.

هودا حدود 35 دقیقه را با گراپلرها در جانتر مانتارا گذراند، جایی که گراپلرها اعتراض خود را در ژانویه برای برکناری رئیس WFI آغاز کرده بودند.

در حالی که هودا صحبت نمی کرد، راج از مبارزان معترض خواست که مانند کشاورزان بر خلاف قوانین مزرعه، به آرمان خود پایبند باشند و گفت: “شما پیروز خواهید شد.”

نماینده اتحادیه بهارات کیسان (BKU) به تحریک کشتی گیران پیوست.

چند کودک اهل مادیا پرادش قلک های پس انداز خود را به کشتی گیران تقدیم کردند.

باجرنگ پونیا از آنها تشکر کرد و گفت: شما دل بزرگی دارید و گولک را پس داد.

پیش از این، دادگاه عالی در مورد درخواست هفت زن ستیزه جو برای عدم ثبت FIR در مورد اتهامات آزار جنسی علیه بیرج بوشان، به دولت دهلی و دیگران اطلاعیه ای صادر کرد و گفت که آنها “ادعاهای جدی” هستند که باید انجام شود. مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا، دادگاه عالی معتقد بود که دادخواست زنان کشتی گیر می تواند برای روز جمعه تعیین تکلیف شود. با این حال، پس از شنیدن برخی استدلال ها از وکیل ارشد کاپیل سیبال، که به این موضوع اشاره کرد، تصمیم گرفته شد که بلافاصله به این پرونده رسیدگی شود.

دادگاه گفت که رجوع به پلیس طبق ماده 156 (اختیارات افسران پلیس برای رسیدگی به موارد قابل تشخیص) قانون آیین دادرسی کیفری امکان پذیر است.

سیبال ادعا کرد که هفت کشتی گیر، از جمله خردسالان، اتهامات آزار جنسی را مطرح کرده اند، اما علیرغم شفاف بودن قانون در این زمینه، تاکنون هیچ FIR تشکیل نشده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله