لیونل مسی در حالی گلزنی کرد که پی اس جی رکورد یازدهمین قهرمانی فرانسه را به دست آورد

پاری سن ژرمن روز شنبه با گلزنی لیونل مسی در تساوی 1-1 در استراسبورگ، رکورد یازدهمین عنوان قهرمانی فرانسه را به دست آورد. گل اول مسی با گل تساوی کوین گامیرو خنثی شد، اما این نتیجه باعث شد تا پاری سن ژرمن با یک بازی باقی مانده به پایان فصل، چهار امتیاز از رده دوم جدول فاصله داشته باشد. پاری سن ژرمن رکورد قبلی 10 عنوان قهرمانی سنت اتین در سال 1981 را پشت سر گذاشت که یک سال پیش با سرمربی سابق مائوریسیو پوچتینو با آن برابری کرد.

این نهمین قهرمانی پی اس جی در 11 فصل است، دوره ای که آنها بر فوتبال فرانسه تحت مالکیت قطری مسلط شدند.

کریستوف گوتیه، سرمربی پاری سن ژرمن به کانال پلاس گفت: «من امروز بعدازظهر آخرین روز فصل بوندسلیگا را تماشا کردم و می بینید که بردن یک لیگ، هر لیگی، بسیار سخت است.

قهرمانان فعلی در تمام لیگ های اروپایی اغلب در این فصل با مشکل مواجه شده اند، بنابراین ما می فهمیم که این به چه معناست.

این یک عنوان است و ما نباید باور کنیم که برنده شدن طبیعی است، حتی اگر پاری سن ژرمن باشیم.

پاری سن ژرمن آخرین هفته فصل را با شش امتیاز اختلاف با لنس، تنها با شش امتیاز و تفاضل گل بسیار برتر آغاز کرد.

اشتباه لنز باعث می شد که تیم پایتخت حتی در صورت باخت به عنوان ذخیره پیروز شود، اما در نهایت آنها به یک تساوی نیاز داشتند زیرا حریفان آنها 3-0 برنده شدند.

کیلیان امباپه با زدن شانزدهمین گل فصل خود در لیگ 1، مسی را آماده کرد تا پاری سن ژرمن را قبل از یک ساعت پیش بیفتد.

گومیرو، مهاجم سابق پاریسی ها در دقیقه 11 بعد از اینکه جانلوئیجی دوناروما توپ را از مورگان سانسون دفع کرد، گل تساوی را به ثمر رساند.

تساوی در نهایت هر دو تیم را راضی کرد زیرا به استراسبورگ اجازه داد تا بقای خود را در لیگ برتر تضمین کند.

پاری سن ژرمن شروع فوق العاده ای در فصل داشت و در هیچ رقابتی تا جام جهانی شکست نخورده بود.

با این حال، آنها در 6 بازی از 17 بازی اول خود در لیگ در سال 2023 شکست خوردند و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ و جام حذفی فرانسه در همان مرحله حذف شدند.

این نتایج به گمانه زنی ها دامن زد که گوتیه که دو سال پیش نیز با لیل عنوان قهرمانی را کسب کرد، در فصل آخر جایگزین خواهد شد.

انتظار می رود مسی زمانی که قراردادش در پایان فصل به پایان می رسد، جدا شود، به این معنی که بازی آخر هفته آینده در خانه با کلرمون احتمالا آخرین بازی او با پیراهن پی اس جی خواهد بود.

– بلیط لیگ قهرمانان در لنز –

لنس با پیروزی مقابل آژاکسیو که با گل های دیویر ماچادو، آدرین توماسون و لوئیس اوپندا در نیمه اول به پایان رسید، مقام دوم و جایگاهی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آورد.

اوپندا مهاجم بلژیکی بیستمین گل فصل خود در لیگ 1 را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

مارسی که در خانه با نتیجه 2-1 مغلوب برست شد، باید به مقام سوم بسنده کند و در مرحله سوم مقدماتی جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

تحت این تیم، لیل پس از شکست 2-1 نانت برای صعود به رده چهارم، در موقعیت قطبی برای صعود به لیگ اروپا قرار دارد.

کوئنتین مرلین نانت را که در معرض خطر سقوط قرار داشت در شمال دور پیش انداخت، اما دو پنالتی نیمه دوم توسط جاناتان دیوید کانادایی باعث پیروزی لیل شد.

لیل اکنون یک امتیاز بالاتر از رن و موناکو است که روز شنبه به مصاف هم رفتند و تیم بریتنی به لطف گل های نیمه دوم لوره ماگیوره و امین گویرا با نتیجه 2-0 پیروز شد.

رن پنجم است و در تفاضل گل از موناکو جلوتر است. رتبه پنجم به لیگ کنفرانس اروپا در فصل آینده واجد شرایط می شود، در حالی که رتبه ششم اصلاً جواز حضور در اروپا را نخواهد داشت.

امیدهای اروپایی لیون علیرغم پیروزی 3-0 مقابل ریمز که در آن الکساندر لاکازت بیست و هفتمین گل فصل خود در لیگ 1 را به ثمر رساند عملاً به پایان رسید و او را تنها با یک گل پشت سر امباپه گذاشت.

نانت با شانس اجتناب از سقوط به آخر هفته خواهد رفت زیرا در رده هفدهم قرار دارد و دو امتیاز کمتر از آسر که با تولوز 1-1 مساوی کرد، در رده هفدهم قرار دارد.

آنجر، آژاسیو و تروا قبلاً سقوط کرده اند. چهار تیم سقوط کرده‌اند و تنها دو تیم از لیگ 2 خارج شده‌اند، زیرا فصل آینده لیگ دسته اول از 20 به 18 باشگاه کاهش می‌یابد.

همچنین در روز شنبه برای انجر، نیس و کلرمون پیروز شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله