رودریگو بریس در برد مادرید مقابل سویا گلزنی کرد

رودریگو روز شنبه یک گل زد تا رئال مادرید را با نتیجه 2-1 مقابل سویا در لالیگا برد و تیمش را با 4 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب رده سومی اتلتیکو مادرید به ارمغان آورد. مادرید وینیسیوس جونیور وینگر مصدوم را که یک هفته است پس از آزار نژادپرستانه هواداران والنسیا مورد حمایت جهانی قرار گرفته بود، در اختیار نداشت. شاگردان کارلو آنچلوتی در خط حمله نیز فاقد دو مصدوم کریم بنزما و مارکو آسنسیو بودند.

رودریگو تنها مهاجم ثابت مادرید در ترکیب اصلی بود. پس از اینکه رافا میر به فینالیست های لیگ اروپا که روز چهارشنبه مقابل رم قرار گرفتند، برتری داد، رودریگو شانس خود را با دو گل تبدیل کرد که اولی از روی ضربه ایستگاهی بود.

«انتخاب سخت است. رودریگو به DAZN گفت: هر دو گل خوب بودند، شاید گل دوم کمی بیشتر، اما گلزنی از یک ضربه ایستگاهی همیشه خاص است.

ما همیشه آنها را تمرین می کنیم و قبلاً در مورد آن صحبت می کنیم، هرکسی که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد، آن را می گیرد و من توپ را گرفتم.”

آنچلوتی رودریگو را در 10 دقیقه مانده به پایان بازی از زمین خارج کرد.

رودریگو گفت: “من کمی از او ناراحت بودم زیرا می خواستم یک گل دیگر بزنم، یک هت تریک، اما اشکالی ندارد، او به من گفت که اینطوری می خواهیم برنده شویم.”

خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی سویا، بسیاری از بازیکنان ثابت خود را در ترکیب اصلی در ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان غرق باران تعویض کرد تا برای فینال مقابل شاگردان ژوزه مورینیو آماده شود.

در دقیقه سوم پس از مهار ضربه برایان گیل، میر با ضربه ای به سقف دروازه سویا را پیش انداخت.

رودریگو باید گل تساوی را به ثمر می رساند، اما پس از بازی خوب دنی سبایوس و لوکاس وازکز، در موقعیت خوبی قرار گرفت.

با این حال، این برزیلی خیلی زود با یک ضربه ایستگاهی که دیوار را گرد کرد و به گوشه پایینی رسید، رئال مادرید را به تساوی کشاند و دروازه بان یاسین بونو را اشتباه گرفت.

میر در شروع نیمه دوم دوباره نزدیک شد و تقریباً تمام راه را پیش از رودریگو برای گل دوم به ثمر رساند.

مهاجم برزیلی که توسط تونی کروس آزاد شد، گونزالو مانتیل، مدافع سویا را به یک سمت و سپس به سوی دیگر فرستاد و سپس بونا را به خانه برد.

این نهمین گل برزیلی در لیگ یک فصل بود که در آن به تدریج به یکی از قابل اعتمادترین بازیکنان آنچلوتی تبدیل شد.

آنچلوتی به خبرنگاران گفت: رودریگو به عنوان یک مهاجم مرکزی برجسته بود، او می تواند در آنجا بازی کند.

او ویژگی های متفاوتی دارد، اما با دریبل زدن او در اطراف محوطه جریمه، گلزنی در آنجا راحت تر از انجام آن در بیرون است.

– با گرمایش –

مارکوس آکونا برای سویا در مراحل پایانی به دلیل تکل ناخوشایند روی سبایوس از بازی اخراج شد و تیمش شانس کمی برای بازگشت داشت.

یک کارت قرمز باعث داغ شدن مسابقه ای شد که قبلاً آرام بود و بازیکنان در طول 9 دقیقه وقت تلف شده چند بار پارو زدند، اما لوس بلانکوس در نهایت توانست پیروزی خود را قطعی کند.

آخرین بازی خارج از خانه مادرید برابر والنسیا در مستایا بود، جایی که وینیسیوس مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت.

آنچلوتی پس از پایان بازی بدون هیچ حادثه ای از هواداران سویا تمجید کرد.

«فضا تغییر کرده است. آنچلوتی گفت امروز نشانه خوبی است.

مردم در حال درک این موضوع هستند که در ورزشگاه چه کاری می توان انجام داد و چه کاری را نمی توان انجام داد. این باید ادامه پیدا کند.”

رئال مادرید اوایل ماه مه قهرمان کوپا دل ری شد، اما پس از حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا و بارسلونا برای اولین بار از سال 2019، لالیگا را به دست آورد، کارزار آنها مخدوش شد.

با این حال، یک برد باید به رئال کمک کند تا بالاتر از رقیب شهری اتلتیکو که یکشنبه میزبان رئال سوسیداد است، به پایان برسد.

سویا شروع فاجعه‌باری در فصل داشت، اما پس از اخراج جولن لوپتگی و سپس خورخه سامپائولی، مندیلیبار کشتی را حفظ کرد.

این بازیکن اسپانیایی، سویا را به رده دهم، دور از سقوط و فینال لیگ اروپا رساند.

میر به DAZN گفت: “ما یک خانواده هستیم، این را نشان دادیم، لحظات بسیار بدی را پشت سر گذاشتیم، اما سه ماهه آخر فصل تاثیرگذار بود.”

حالا ما جایزه فینال را داریم، می خواهیم با جام به اینجا برگردیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله