لولا از برزیل قلدری نژادپرستانه وینیسیوس جونیور را محکوم می کند

رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا روز دوشنبه توهین نژادپرستانه وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید را پس از هدف قرار گرفتن بازیکن برزیلی خود در جریان بازی لیگ اسپانیا در والنسیا محکوم کرد. لولا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن گفت که می خواهد پیام “همبستگی” را به مهاجم 22 ساله ارسال کند. «به او حمله شد. لولا گفت که او را “میمون” می نامیدند.

در اواسط قرن بیست و یکم غیرممکن است که چنین تعصب نژادی قوی در این همه استادیوم فوتبال وجود داشته باشد.

این عادلانه نیست که به یک بچه فقیر که در زندگی اش اینقدر خوب عمل کرده و می تواند در راه تبدیل شدن به بهترین در جهان باشد – او قطعا بهترین در رئال مادرید است – در هر استادیومی که در آن بازی می کند مورد توهین قرار می گیرد.

بازی یکشنبه که با شکست 1-0 رئال مادرید به پایان رسید، در اواسط نیمه دوم پس از توهین نژادپرستانه یکی از هواداران والنسیا به وینیسیوس برای دقایقی متوقف شد.

در اواخر مسابقه وقتی وینیسیوس به دلیل مشت زدن به هوگو دورو از والنسیا در جریان یک نزاع از بازی اخراج شد، هرج و مرج به وجود آمد.

وینیسیوس که بارها مورد آزار نژادی در اسپانیا قرار گرفته است، پس از بازی در شبکه های اجتماعی ظاهر شد.

«این نه بار اول بود، نه بار دوم و نه بار سوم. نژادپرستی در لالیگا هنجار است. آنچه قبلاً لیگ رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو و مسی بود، به لیگ نژادپرستان تبدیل شده است.

اما من قوی هستم و تا آخر با نژادپرستان مبارزه خواهم کرد. حتی اگر از اینجا دور باشد.”

لولا از فیفا و لیگ اسپانیا خواست “اقدامات جدی” اتخاذ کنند.

او گفت: “ما نمی توانیم اجازه دهیم فاشیسم و ​​نژادپرستی در استادیوم های فوتبال جای پای خود را باز کند.”

موجی از حمایت از وینیتیوس در شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

ریچارلیسون ملی پوش برزیلی، رونالدو اسطوره بازنشسته و ژیلبرتو گیل نماد موسیقی از جمله کسانی بودند که رفتار نژادپرستانه با وی در اسپانیا را محکوم کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله