لالیگا برای کریستیانو و مسی بود، حالا “به نژادپرست ها تعلق دارد”: وینیسیوس جونیور.

وینیسیوس جونیور پس از اینکه در جریان شکست 1-0 رئال مادرید مقابل والنسیا در روز یکشنبه با وی رفتار ناپسندی را متحمل شد، گفت لالیگا “متعلق به نژادپرستان” است. وینگر 22 ساله برزیلی پس از توهین نژادپرستانه در نیمه دوم با هواداران میزبان درگیر شد و مستقیماً به یکی اشاره کرد. تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مادرید، گفت که در ابتدای بازی صدای میمون ها را شنیده است، در حالی که کارلو آنچلوتی، مربی لوس بلانکوس، گفت که در مستایا “جو نژادپرستانه” وجود دارد.

«این نه بار اول بود، نه بار دوم و نه بار سوم. نژادپرستی در لالیگا طبیعی است. وینیسیوس روز یکشنبه در اینستاگرام خود نوشت: مسابقات آن را عادی می داند، فدراسیون (اسپانیا) نیز آن را عادی می داند و حریفان آن را تشویق می کنند. .

لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو (رونالدو) و (لئو) مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است.

«ملت زیبایی که از من استقبال کرد و من دوستش دارم، اما پذیرفتند تصویر یک کشور نژادپرست را به جهان صادر کنند.

من برای اسپانیایی‌هایی که مخالف هستند متاسفم، اما امروز در برزیل، اسپانیا به عنوان کشور نژادپرستان شناخته می‌شود. متأسفانه با همه اتفاقاتی که هر هفته می افتد، راهی برای دفاع از آن ندارم. موافقم.”

لیگ برتر اسپانیا اعلام کرد که آنها “در مواجهه با تمام حوادث نژادپرستانه” مربوط به وینیسیوس، که در بازی یکشنبه اخراج شد، فعال هستند.

لالیگا اعلام کرد که در حال بررسی اتفاقات رخ داده در مستایا است و در صورت کشف جنایت ناشی از نفرت، اقدامات قانونی مناسب را انجام خواهد داد.

لیگ برتر در بیانیه ای اعلام کرد: «لالیگا 9 بار در دو فصل گذشته شکایت (با مقامات مربوطه) ارائه کرده است.

لالیگا سال‌هاست که با این نوع رفتارها مبارزه می‌کند و ارزش‌های مثبت ورزش را نه تنها در زمین بلکه در خارج از آن ترویج می‌کند.

ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل (CBF) نیز از این حادثه انتقاد کرد.

تا کی در اواسط قرن بیست و یکم شاهد اپیزودهایی مانند آنچه که اخیراً در لالیگا شاهد آن بودیم، خواهیم بود؟ او در بیانیه ای که توسط CBF در اینستاگرام منتشر شد نوشت.

تا کی بشریت صرفا نظاره گر و شریک اعمال وحشیانه نژادپرستی خواهد بود؟

رودریگز به مهاجم مادریدی پیام حمایتی داد.

او افزود: «جایی که نژادپرستی وجود دارد، شادی وجود ندارد.

تو از ما و همه برزیلی ها برخورداری، وینیسیوس.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله