لالیگا: بازیکنان اصلی ، گذشته و حال دربی مادرید – فوتبال

سالها “رئال” و “دوومیدانی” در بالاترین سطح فوتبال جهان جایگاهی را به خود اختصاص داده اند و در نتیجه برخی از بهترین فوتبالیست های جهان در این دربی نمادین که در شهرهای مختلف برگزار می شود ، بازی کردند. در اینجا پنج مورد آورده شده است که طی چند دهه اخیر واقعاً برجسته شده اند.

رائول (رئال مادرید ، 1994-2010)

شاید او از کودکی در آکادمی اتلتیک مادرید حضور داشته باشد ، اما رائول در دوران نوجوانی از پایتخت عبور کرد و پس از فارغ التحصیلی از رئال مادرید ، بیش از یک و نیم دهه تیم دربی سابق را تعقیب کرد. تا زمانی که کریستیانو رونالدو آمد و رکورد گل در این مسابقه را به 22 برابر افزایش داد ، رائول همراه با فرنس پوشکاس افسانه ای با 11 گل آقای دربی مشترک بود. حتی یک دربی از فصل 1996/97 به نام او نامگذاری شد. وی کتیبه “La Noche de Raúl” – “شب رائول” را به انگلیسی دریافت کرد ، پس از اینکه دو گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد در پیروزی 4-1.

Saul Sieges (دو و میدانی مادرید ، 2012 تا کنون)

داستان سائول شبیه داستان رائول است اما بالعکس. او یک بار در آکادمی رئال مادرید بود ، اما در عوض به نیمه قرمز و سفید شهر نقل مکان کرد و اکنون به یکی از بازیکنان اصلی آنها تبدیل شده است. فقط در مدت 26 سال ، سائول در همه مسابقات 20 دربی انجام داده است که در 6 برد ، 8 تساوی و 8 باخت به پیروزی رسیده است. وی پیش از این در دربی سه گل به ثمر رسانده است ، آخرین بار – در پیروزی سوپرجام یوفا با نتیجه 4 بر 2 و مشهورترین گل پیروزی “لولیگا” با نتیجه 4 بر 0 در سال 2015.

پائولو فیوتر (دو و میدانی مادرید ، 1987-1993 و 1997-1998)

در سال 1987 امضا شد ، که در Ballon d’Or Futre دوم شد ، اسطوره اتلتیکو شد. به نظر می رسید که این دربی بهترین بازیکن برای او است. او نه تنها در اولین دربی مادرید خود در پیروزی 4-0 در سانتیاگو برنابئو گلزنی کرد ، بلکه در فینال جام جهانی 1992 با بازوبند کاپیتانی یک پیروزی 2-0 برابر لوس بلانکوس به ثمر رساند. بانداژ

میراندا (دو و میدانی مادرید ، 2011-2015)

اتلتیک مادرید در دربی بین سالهای 1999 تا 2013 به پیروزی نرسید. لوس کالکانراس قبل از اینکه شیاطین خود را به فینال جام جهانی 2013 که در سانتیاگو برنابئو به درستی برگزار شد ، 25 بازی بدون ضرب و شتم همسایگان خود انجام داد. در وقت های اضافی ، با گل 1-1 ، مدافع ورزشکار میراندا به سمت پیروزی رفت و بلافاصله به یک افسانه دربی پایتخت تبدیل شد. او این هدف را به پسرش تقدیم کرد که به گفته وی به دلیل خشکسالی 14 ساله دیگر در مدرسه او را تحریک نخواهند کرد!

سرخیو راموس (رئال مادرید ، 2005 تاکنون)

در فینال لیگ قهرمانان که تیم ها در سال های 2014 و 2016 به مصاف هم رفتند ، راموس دیگر مدافع میانی گلزن ، قلب ورزشکاران در لیسبون و میلان را شکست. در ابتدا او در وقت منظم با ضربه سر گل تساوی را به ثمر رساند تا وقت اضافی را مجبور کند ، پس از آن برندگان لوس بلانکوس با نتیجه 4 بر 1 باقی ماندند. دو سال بعد او در یک مسابقه که رئال در ضربات پنالتی برنده شد دروازه را باز کرد … او نیز کشته است. در آخرین فینال بین آنها ، سوپرجام 2019 اسپانیا ، او یک بار دیگر در یک ضربه پنالتی گل تعیین کننده را به ثمر رساند تا عنوان رئال مادرید را تحویل دهد.