لائوتارو مارتینز دو بار فیورنتینا را شکست داد و جام حذفی ایتالیا را برای اینترمیلان تضمین کرد.

لائوتارو مارتینز در حالی که اینترمیلان فینالیست لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه 2-1 فیورنتینا را شکست داد، دو گل به ثمر رساند تا عنوان قهرمانی خود در کوپا ایتالیا را حفظ کند. نیکلاس گونزالس فیورنتینا را در ورزشگاه المپیکو پیش انداخت اما مارتینز سطح اینتر را نشان داد و سپس درست قبل از استراحت برای شاگردان سیمونه اینزاگی گل برتری را از هوا به ثمر رساند. نهمین قهرمانی “اینتر” در جام حذفی ایتالیا با رم برابری کرد. تنها یوونتوس که 14 عنوان قهرمانی دارد، بیشتر جام را بالای سر برده است.

مارتینز که همچنین به اینتر در قهرمانی سری آ در سال 2021 و کوپا ایتالیا در سال گذشته کمک کرد، به مدیاست گفت: “خیلی خوشحالم زیرا در دو سال گذشته با این باشگاه بزرگ جام ها را به دست آورده ایم.”

ما باید به کار خود ادامه دهیم. ما واقعاً می خواستیم امشب یک جام دیگر ببریم. ما در 15 دقیقه اول بد شروع کردیم اما سپس کاری را که باید از ابتدا انجام می دادیم انجام دادیم.”

فیورنتینا که شش بار برنده شده بود، اولین جام خود را از سال 2001 دریافت نکرد، اما این باشگاه همچنان می تواند با رسیدن به فینال لیگ اروپا، فصل را با نقره پایان دهد.

آنها در 7 ژوئن در پراگ به مصاف وستهام می روند، سه روز قبل از اینکه اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا در استانبول به مصاف منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر برود.

ما باید برای پراگ با انرژی شارژ کنیم. وینچنزو ایتالیانو، سرمربی فیورنتینا، گفت: ما باید با این اطمینان به آنجا برویم که می توانیم جام را به خانه بیاوریم و انتقام بگیریم.

فیورنتینا، اولین باشگاهی که به فینال چهار رقابت مختلف اروپایی راه پیدا کرد، زمانی که گونزالس در تیرک دروازه جاناتان یاکون را به سمت دروازه حریف چرخاند، شروعی رویایی در رم داشت.

در حالی که فیورنتینا تهدید به ضربه دوم کرد و ادین ژکو، مهاجم اینتر، پس از بازی مارتینز، به آن ضربه زد.

مهاجم آرژانتینی پس از اینکه مارسلو بروزوویچ در دقیقه 29 او را روی دروازه فرستاد و پیترو تراسیانو را در کرنر به ثمر رساند، چنین اشتباهی را مرتکب نشد و صدمین گل خود را به اینتر زد.

مارتینز هشت دقیقه بعد دوباره ضربه ای زد که نیکولو بورلا از سمت راست وارد دروازه شد.

فیورنتینا که هفته گذشته در اروپا در ثانیه های پایانی وقت اضافه بازل را شکست داد، در تمام راه مبارزه کرد و لوکا یوویچ دو بار نزدیک شد.

مهاجم صربستانی با توقف فوق العاده سمیر هاندانوویچ، دروازه بان کهنه کار اینتر، قبل از اینکه یک فرصت دیگر را با فاصله کمی به گل تبدیل کند، محروم شد.

گونزالس پس از اینکه به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و بعد از مهار ضربه او با ضربه سر از کنار هاندانوویچ گذشت، تقریباً وقت اضافه را به دست آورد، اما متئو دارمیان در حالی که اینتر برای پیروزی تلاش می کرد، راهی امن شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله