“قهرمان کودکی” مارادونا مرا به بازی در فوتبال الهام داد: بوتیا فوتبال است

کاپیتان سابق هند ، بایچونگ بوتیا روز پنجشنبه گفت که اسطوره فوتبال آرژانتین ، دیگو مارادونا ، الهام بخش او در گرفتن “بازی زیبا” به عنوان یک حرفه است.

ادای احترام به مارادونا ، که چهارشنبه شب در سن 60 سالگی در بوینس آیرس پس از ایست قلبی درگذشت ، بوتیا از کودکی گفت که همیشه آرزو داشت به عنوان یک افسانه فوتبال بازی کند.

“او (مارادونا) از زمان شروع تماشای فوتبال یکی از بازیکنان الهام بخش برای من بوده است. من پشت سر او بزرگ شدم و می خواستم مثل او شوم. ”

“فقط به خاطر او بود که من صبح زود برای بازی در آن زمین های بازی خیس و کثیف بلند شدم. من همه از مارادونا الهام گرفتم زیرا می خواستم مثل او بازی کنم. او مطمئناً در حرفه من تأثیر زیادی داشت. “بوتیا 10 ساله بود که آرژانتینی نماد کشورش را به جام جهانی فیفا 1986 و سپس در 1990 با هدایت آلبی سلسته به فینال پس از شکست در سال 1990 هدایت کرد. ایتالیا در ضربات پنالتی.

بوتیا با الهام از این لحظات ، راه خود را به فوتبال باز کرد و با یک بازی فوق العاده در جام همکار 1992 شروع کرد.

اسطوره فوتبال هند این فرصت را داشت که در جریان دیدار آرژانتینی ها از کلکته در دسامبر 2008 در حاشیه یک مسابقه نمایشگاهی در ورزشگاه سالتلیک با قهرمان دوران کودکی خود دیدار کند.

“ما فقط دست دادیم. خیلی خیلی عصبی بودم. قلبم تند تند می زد. ملاقات با قهرمان دوران کودکی ام ، که او را می پرستیدم ، یکی از بهترین خاطرات باقی می ماند. “

“این بزرگترین باخت برای فوتبال جهان است. در این دوره از فوتبال جهان ، به جز مارادونا ، بازیکن بزرگ دیگری که بتواند این بازی را انجام دهد وجود نخواهد داشت. ”

در همین حال ، بویتا با تعویض دنده ، هیچ تایی نکرد و گفت که او در اولین دربی ISL جمعه مقابل ATK Mohun Bagan از باشگاه سابق خود “بنگال شرقی” حمایت خواهد کرد.

مربی بنگال شرقی که مربی رابی فاولر بود ، در آخرین لحظه وارد ISL اصلی شد.

“بنگال شرقی یک تیم ناشناخته است و امیدوارم آنها همه را غافلگیر کنند. من امیدوارم که آنها موفق شوند. “

وی در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی نتایج گفت: “گفتن این بسیار دشوار است. من ندیده ام که آنها چگونه بازی می کنند ، اما من می خواهم که بنگال شرقی برنده شود.”

“من بسیار خوشحالم که می بینم دو باشگاه بزرگ ISL بازی می کنند و برای اولین بار با هم دیدار می کنند.” ATKMB کار خود را در ISL با پیروزی مقابل کرالا بلاستر در دیداری آغاز کرد که در نیمه اول زنگ زده به نظر می رسیدند و موقعیت های زیادی را از دست دادند.

“(آنتونیوس) خاباس (مربی ATKMB) همیشه یک شروع کننده کند است. بوتیا امضا کرد ، سبک او این است که همه باید سخت کار کنند و به همین دلیل او همیشه کار می کرد.