سونا ماهاپاترا: امیدوارم که ما افتخار کنیم که یک “صنعت موسیقی” مستقل – موسیقی را توسعه دهیم

ترانه سرا ، سونا ماهاپاترا ، به قول خودش ، “یکی از معدود هنرمندانی” بود که مستقل ماند. “من معتقدم که من یکی از کسانی هستم که همیشه به انتشار منظم موسیقی اصلی خودم در خارج از فیلم اعتقاد داشتم. مدتهاست به این نتیجه رسیده ام که تا زمانی که به طور اصیل با مخاطبانم در ارتباط هستم ، همچنان به روزرسانی رپرتوارم و [keep] با کار بر روی مهارت های خود ، من قادر به برقراری ارتباط با هنرمند و مخاطب خواهم بود. ”

اراده او برای مستقل ماندن و تولید موسیقی با شرایط خودش چیزی است که احتمالاً او را در زمانی که نمایش های کنسرت در حال خشک شدن بود و انتشار موسیقی تنها راه برای حفظ ارتباط هنرمند بود ، نسبت به سایر موسیقی دانان برتری کسب کند.

او می گوید: “انتشار من در طی همه گیری حتی ممکن بود زیرا من تیم ، زیرساخت ها و زنجیره توزیع را خیلی زودتر ایجاد کردم و انتظار ندارم که برچسب های موسیقی همچنان مرتبط بمانند”

“با توجه به اینکه بینندگان دوست دارند همه موسیقی های هند را به صورت رایگان گوش دهند ، و حق الزحمه اصلی ترین آرزو برای نوازندگان است ، صحنه تنها امرار معاش ما است. کل صنعت اجرای زنده به دلیل همه گیری تأثیر زیادی داشته است و من نیز مجبور شده ام سرعت خود را کاهش دهم و ماهیتاپرا ، که از زمان معرفی نارندرا مودی ، نخست وزیر ، در ماه مارس ، 11 ترانه منتشر کرده است ، می گوید.

وی گفت ، آخرین اکران او ، هیره هیره ، ساخته شوهر و آهنگسازش رام سامپات ، ادای احترامی است به آهنگ افسانه ای عامیانه سوریندر Kaur Mainu Heere Hehe Akhe.

https://www.youtube.com/watch؟v=YuOstmA6-1M

دو خط اول از شعر افسانه ای شیوا کومار باتالوی الهام گرفته شده است. ماهاتاپرا می گوید ، ما کمی هندی را به این میکس وارد کردیم تا بتواند آن را برای شنوندگان غیر پنجابی بیشتر در دسترس قرار دهد ، و نشان می دهد که “ریف گیتار آکوستیک که آهنگ را به هم متصل می کند” راه بازگشت به یک محبوب محبوب دیگر ، Ambersariya از فیلم است. 2013 فوکرای.

“سفیر تمام مرزها ، از جمله جغرافیا را قطع کرده و در باشگاه های نیویورک ، لندن و ژاپن بازی کرده است. امیدوارم این خواهر موسیقی محلی معاصر سرزمین ما را ارائه دهد. امروزه نیروهای زیادی وجود دارد که ما را از هم جدا می کند و موسیقی به بهترین شکل ما را بهم پیوند می دهد و بهبود می بخشد. ”

علی رغم موفقیت آمبروز ، Mahapatra به یاد می آورد که چگونه آهنگ “در اولین نسخه بدون موسیقی ویدئو” با وجود “Fukrey [being] اول از همه سفارت به خاطر می آورد “. این روند رایج را می شناسد که فقط آهنگ اصلی یا “اولین آهنگ را به طور گسترده” تبلیغ می کند ، در حالی که بقیه آهنگ ها “باید امیدوار باشند که مخاطب آنها را جذب کند و آنها را با گذشت زمان محبوب کند.”

به همین دلیل است که او ترجیح می دهد فقط در فضای تجاری کار کند ، که هم به منافع مالی پاداش می دهد و هم به او کمک می کند تا به عنوان یک هنرمند رشد کند. تک آهنگ “Re Baawree” او برای Bejoy Nambiar’s Taish یکی از نمونه هایی از این دست است که Mahapatra در فضای هنری خود احساس راحتی می کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=4lvoEBSWno8

“امروزه ، فیلمسازان جوان دوست دارند موسیقی متن های پر از موسیقی ایندی را تهیه کنند ، و من فکر می کنم این روند جالبی است زیرا باعث افزایش استعداد در آن منطقه می شود و صداهای تازه به ما می بخشد. دوست من ، کارگردان Beja Nambiar ، همیشه چنین موسیقی متن هایی را ایجاد کرده است ، و من از عضویت در مجریان بزرگ آخرین آلبوم او هیجان زده هستم. ”

بنابراین اگرچه او خوشحال است که عادت های گوش دادن به نفع موسیقی ایندی تغییر کرده است ، اما امیدوار است هند “افتخار بیشتری برای توسعه صنعت موسیقی مستقل” داشته باشد.

“اکنون ما به سختی یک صنعت هستیم. ما یک صنعت موسیقی داریم که یک صنعت یا زیر گروه از صنعت فیلم است و برنامه “تور” ما در کنسرت ها و عروسی های شرکت ها با برخی از ماهات های دولتی یا یک جشنواره موسیقی نادر اجرا می شود که ، اتفاقاً ، به هنرمندان هزینه نمی دهد. برای مدتی ، “او می گوید.

“من همیشه به جای اینکه در یک فشار دیوانه وار بیفتم و یک شبه حدود چند میلیون بازدید از آهنگ را فریاد کنم ، روی یک دم بلند حساب می کردم. برای پیشرفت موسیقی ایندی ، ما حتی به حمایت دولت هند در برخورداری از مهربان بودن نسبت به ایستگاه های رادیویی در هزینه های صدور مجوز احتیاج داریم ، جسورانه تر ، در هنگام پخش موسیقی غیر از فضای رسانه ای برای موسیقی ، هنرمندان و گروه ها ، از ریسک بپردازیم. ” او امضا می کند.

تعامل با نویسنده در توییتر /sammysamarth