سناریوی مسابقه پلی آف IPL 2023: CSK MS Dhoni هنوز می تواند از مرحله لیگ خارج شود

چنای سوپر کینگز هنوز از جایگاه خود در پلی آف IPL 2023 مطمئن نیستند.© BCCI/IPL

چنای سوپر کینگز به رهبری ام اس دونی در جایگاه خوبی در جدول امتیازات IPL 2023 قرار دارد. آنها با رفتن به آخرین مرحله قهرمانی خود مقابل دهلی کپیتالز در دیداری خارج از خانه در روز شنبه، با 15 امتیاز از 13 بازی در رده دوم قرار دارند. آنها دارای نرخ اجرا +0.381 سالم هستند. پیروزی بر دی سی آنها را به پلی آف می برد. با این حال، اگر آنها به قهرمان چهار دوره شکست بخورند، ممکن است کار آسانی نباشد. در چنین حالتی، صلاحیت برای حضور در پلی آف نمی تواند قطعی باشد مگر اینکه سایر نتایج مطلوب باشد.

در اینجا نحوه وقوع آن آمده است:

اگر CSK به دی سی ببازد و لاکنو سوپر جاینتز (در حال حاضر با 15 امتیاز، 13 بازی)، کلکته نایت رایدرز را در دومین مسابقه شنبه شکست دهد، LSG به رهبری Krunal Pandya پیش خواهد رفت. سپس CSK باید این دو مسابقه را به دقت زیر نظر داشته باشد – رویال چلنجرز بنگلور مقابل گجرات تایتانز و هندز بمبئی در مقابل سان رایزر حیدرآباد.

اگر MI (14 امتیاز، 13 بازی) و RCB (14 امتیاز، 13 بازی) بازی های مربوطه خود را ببرند، هر دوی آنها به 16 (یک امتیاز بیشتر از CSK، در صورت شکست تیم Dhoni مقابل DC) خواهند رفت. در این صورت CSK از 4 تای برتر خارج خواهد شد.

سناریوی دیگری وجود دارد که در آن CSC می تواند خارج شود:

# LSG و CSK هر دو بازی‌های مربوطه خود را می‌بازند، اما اولی با اختلاف کمتری می‌بازند. تفاوت زیادی بین NRR فعلی CSK 0.381+ و NRR LSG 0.304+ وجود ندارد. در صورتی که LSG با اختلاف کمی شکست بخورد، به دلیل نرخ اجرا بهتر می تواند در موقعیت بهتری نسبت به CSK باشد.

# پس از آن، اگر MI و RCB بازی های خود را ببرند، CSK از چهار تیم برتر خارج می شود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله