ستاره های هجومی بایر در تعقیب “هدف بزرگ” در اروپا به مصاف رم بلوک می روند

بایرلورکوزن روز پنجشنبه میزبان رم است و می داند که راه رسیدن به فینال لیگ اروپا از اتوبوس ژوزه مورینیو که ماهرانه پارک شده است می گذرد. رم مورینیو در بازی برگشت نیمه نهایی خود با اختلاف 1-0 پیش افتاد و غنای حمله ژابی آلونسو سرمربی لورکوزن در رم را کمرنگ کرد. رم برای اولین بار در لیگ اروپا بدون امتیاز لورکوزن را شکست داد.

در ابتدای این دیدار، لورکوزن در این فصل 14 گل در 6 بازی به ثمر رسانده بود که 9 بازیکن مختلف این گل را به ثمر رساندند.

احیای لورکوزن از مکان های سقوط به مدعیان قهرمانی اروپا تحت هدایت آلونسو توسط استعدادهای هجومی جوان این تیم هدایت شده است.

فلوریان ویرتس 20 ساله یکی از ستاره های آینده فوتبال آلمان است که در این فصل در 7 بازی لیگ اروپا سه گل و دو پاس گل داده است.

جرمی فریمپونگ، مدافع کناری 22 ساله، موسی دیابی مهاجم 23 ساله، امین ادلی وینگر 23 ساله، آدام گلوزک مهاجم 20 ساله و هافبک قهرمان جام جهانی ازکیل پالاسیوس، 24 ساله به ویرتس پیوستند.

لورکوزن با داشتن چندین باشگاه برتر اروپایی، هم برای بازیکنان و هم برای خود آلونسو، – با تنها دو جام مهم در تاریخ باشگاه – می داند که این فرصت چقدر نادر و مهم خواهد بود.

– “هدف بزرگ” –

لورکوزن سابقه تولید بازیکنان بزرگ را دارد، اما بهتر از هرکسی می‌داند که چگونه می‌توان بهترین و باهوش‌ترین‌ها را سریع به بزرگترین مقاصد اروپا جذب کرد.

لورکوزن پس از باخت 2-1 فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2002 به رئال مادرید و همچنین باخت فینال جام حذفی آلمان و مقام دوم در لیگ در همان فصل، چندین ستاره از جمله دیمیتار برباتوف، میشائیل بالاک و لوسیو را از دست داد.

اخیراً کای هاورتز، جولیان برانت و لروی سانه از لورکوزن دور شده اند.

در ابتدای ماه می، آلونسو گمانه زنی ها مبنی بر اینکه می تواند به زودی به رئال مادرید یا تاتنهام برود را رد کرد و گفت: “در ماه های آینده و فصل آینده سرم 100 درصد اینجاست.”

ما اهداف بزرگی داریم که می خواهیم به آنها برسیم.

آلونسو پس از اینکه لورکوزن روز یکشنبه در لیگ اشتوتگارت 1-1 در معرض خطر سقوط را شکست داد، این احساس را تکرار کرد و گفت که از “میل و اراده” تیمش برای مبارزه تا انتها “بسیار راضی است”.

ما هنوز هم می توانیم در روز پنجشنبه به یک هدف بزرگ برسیم.

از آنجایی که لورکوزن در رده هفتم بوندسلیگا قرار دارد، رقابتی برای لیگ قهرمانان اروپا ندارد و در خطر از دست دادن کامل فوتبال اروپا در فصل آینده قرار دارد، اهمیت بازی پنجشنبه افزایش یافته است.

لورکوزن رکوردی قوی در خانه دارد و در این فصل اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ، آر بی لایپزیگ و یونیون برلین را تصاحب کرده است.

– “مدیر برتر” –
رم که در رده ششم قرار دارد، بدون پیروزی در 5 بازی لیگ، از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز خارج است.

مورینیو که خود را در چلسی به‌عنوان «مدیر برتر، قهرمان اروپا، ویژه» معرفی کرد، یکی از بهترین رکوردها را در بین هر مربی در اروپا دارد.

پرتغالی ها با پورتو و اینترمیلان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، با منچستریونایتد لیگ اروپا، با پورتو قهرمان جام یوفا و سال گذشته با رم لیگ کنفرانس اروپا شدند.

در حالی که مورینیو در طول دوران حرفه ای خود استعدادهای هجومی باورنکردنی داشته است، از جمله در رم، تیم لیگ اروپا بر روی دفاع متمرکز شده است.

رم در شش بازی اخیر خود در این رقابت ها فقط دو بار گل خورده است.

در لیگ اروپا 22-2021، رم در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در 13 بازی، 15 گل دریافت کرد که 6 تای آن در یک بازی مقابل باد گلیمت نروژ بود.

آلونسو تنها سرمربی ای نیست که به این سمت برمی گردد و طبق گزارش ها، پاری سن ژرمن علاقه مند به آوردن مورینیو به پارک دو پرنس است.

هفته گذشته مردی 60 ساله گفت که “وقتی با من تماس گرفتند، من را پیدا نکردند.”

اما، مانند همتایانش در لورکوزن، هواداران مغرور رم احتمالاً متوجه خواهند شد که در قلبشان به خاطر رفتن با جام لیگ اروپا در پایان فصل بخشیده خواهند شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله