سازمان جهانی اقدامات علیه کشتی گیران هندی را محکوم می کند و خواستار “تحقیق بی طرفانه” در مورد اتهامات آنها است.

در میان اعتراضات طولانی مدت کشتی گیران هندی که می گویند شکایات آنها از بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، نهاد جهانی این ورزش – اتحادیه جهانی کشتی (UWW) – بیانیه ای در این مورد صادر کرده است. . در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، UWW از مقامات خواست تا تحقیقات بی‌طرفانه‌ای در مورد این اتهامات انجام دهند. آنها همچنین خواستار برگزاری انتخابات WFI شدند که شکست آن می تواند منجر به تعلیق این نهاد ملی شود.

UWW نسبت به دستگیری معترضان اخیر ابراز نگرانی کرده است. روز یکشنبه، مبارزان پیشرو توسط پلیس دهلی بازداشت شدند که می خواستند یک راهپیمایی اعتراضی به سمت پارلمان جدید برگزار کنند. تصاویری از قهرمانان زن وینش فوگات و پسر عمویش سانگیتا فوگات که توسط پلیس به دست و به زمین چسبانده می شوند، موجی از شوک را در سراسر کشور ایجاد کرده است.

“چند ماه است که اتحادیه جهانی کشتی با نگرانی زیادی وضعیت هند را دنبال می کند، جایی که کشتی گیران به اتهامات آزار و اذیت رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) اعتراض می کنند. او به درستی در نظر گرفت که رئیس WFI در مراحل اولیه تعلیق شد و در حال حاضر مسئولیت آن را بر عهده ندارد.

وقایع چند روز اخیر باعث نگرانی بیشتر این است که مبارزان به دلیل راهپیمایی اعتراضی توسط پلیس دستگیر و موقتاً بازداشت شدند. محلی که بیش از یک ماه در آن اعتراض داشتند نیز توسط مسئولان پاکسازی شد. “

UWW موضع خود را در این مورد روشن کرد و اقدامات علیه کشتی گیران را “محکوم” کرد.

UWW رفتار و بازداشت جنگجویان را به شدت محکوم می کند. او از عدم نتیجه تحقیقات تاکنون ابراز ناامیدی می کند. UWW از مقامات مربوطه می‌خواهد تا تحقیقات کامل و بی‌طرفانه در مورد اتهامات را انجام دهند.»

همانطور که از ابتدای این وضعیت انجام داده است، UWW با کشتی گیران ملاقات خواهد کرد تا وضعیت و ایمنی آنها را جویا شود و حمایت خود را از حل عادلانه و عادلانه نگرانی های آنها تأیید کند.

هیئت حاکمه جهانی نیز تهدید به تعلیق کرد. در نهایت، UWW اطلاعات بیشتری در مورد مجمع عمومی انتخابی بعدی از IOA و کمیته ویژه WFI درخواست خواهد کرد. مهلت 45 روزه ای که ابتدا برای برگزاری این مجمع انتخاباتی تعیین شده بود باید رعایت شود. عدم انجام این کار می تواند UWW را مجبور به تعلیق فدراسیون کند و در نتیجه ورزشکاران را مجبور به رقابت با پرچم بی طرف کند. یادآوری می‌شود که UWW قبلاً با به تعویق انداختن مسابقات قهرمانی آسیا که اوایل سال جاری برای دهلی‌نو برنامه‌ریزی شده بود، در این شرایط اقدام کرده است.»

در همین حال، کشتی گیران معترض برنامه های خود را برای ارسال مدال های خود به گانگا در هریدوار پس از مداخله رهبر کشاورز، نارش تیکایت، لغو کردند. برای رسیدگی به پرونده رئیس فدراسیون کشتی 5 روز مهلت دادند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله