آنیل کومبل کاپیتان سابق کریکت هند به اقدام علیه کشتی گیران معترض واکنش نشان داد

تصویر فایل آنیل کمبل© توییتر

برخی از کشتی گیران برتر هند از جمله ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا دارنده مدال المپیک و وینش فوگات دارنده مدال قهرمانی جهان روز سه شنبه در توییتی اعلام کردند که قصد دارند مدال های خود را در رودخانه گنگ فرو ببرند. آنها شکایت کردند که علیرغم ادعاهای آزار جنسی علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ، هیچ اقدامی علیه وی انجام نمی شود. کشتی گیران حتی به هاریدوار رفتند تا مدال های خود را غوطه ور کنند، اما بعداً پس از متقاعد کردن زیاد مردم محلی، برنامه ارسال مدال های خود را در گنگ متوقف کردند.

آخرین تحول در اعتراض طولانی مدت توسط کشتی گیران که خواستار اقدام علیه سینگ هستند، چند روز پس از آن صورت می گیرد که تصاویری نشان می دهد که پلیس در حال هل دادن، هل دادن و چسباندن کشتی گیران به زمین در پایتخت ملی است.

آنیل کومبل، کاپیتان و مربی سابق کریکت هند به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که از اقدامی که علیه کشتی گیران انجام شده ناامید است.

«از شنیدن اتفاقی که برای رزمندگان ما در 28 می رخ داد، وحشت کردم. همه چیز با گفتگوی درست حل می شود. آنیل کومبل در توییتی نوشت: به امید راه حلی در اسرع وقت.

روز یکشنبه، کشتی گیران معترض در حالی که قصد داشتند یک راهپیمایی اعتراضی به سمت پارلمان جدید برگزار کنند، توسط پلیس دهلی بازداشت شدند. تصاویری از قهرمانان زن وینش فوگات و پسر عمویش سانگیتا فوگات که توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زمین چسبانده می شوند، موجی از شوک در سراسر کشور ایجاد کرده است.

پلیس دهلی که پس از متفرق کردن تظاهرات روز یکشنبه، محل تظاهرات جانتار منتار را به روی معترضان بست، اعلام کرد که اجازه برگزاری تظاهرات در دروازه هند را نخواهد داشت. پلیس دهلی کشتی گیران معترض را به شورش روز یکشنبه متهم کرد و گفت که علیرغم درخواست های مکرر، آنها قانون را به شدت زیر پا گذاشته اند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله