روهیت شارما به موفقیت چشمگیری در T20 دست یافت و تنها دومین هندی تاریخ شد

روهیت شارما کاپیتان هندی های بمبئی© BCCI

سرخپوستان بمبئی روز یکشنبه یک پیروزی خیره کننده با هشت ویکت مقابل سان رایزرز حیدرآباد به ثبت رساندند تا امیدهای خود در پلی آف را زنده نگه دارند. با تعقیب 201، MI به لطف اولین قرن IPL کامرون گرین تنها در 18 اور به راحتی به خط پایان رسید. به جز گرین، بازیکن دیگری که در تعقیب و گریز برجسته شد، کاپیتان روهیت شارما بود که 56 توپ را از 27 توپ شکست و سهم زیادی در پیروزی تیم داشت. این روز برای روهیت به یاد ماندنی بود زیرا تیم او نه تنها پیروز شد بلکه به دو نقطه عطف مهم در این مسابقه نیز دست یافت.

روهیت 11000 اجرا خود را در قالب T20 تکمیل کرد و دومین هندی شد که به این شاهکار نادر دست یافت. تنها هندی در لیست نخبگان batsmen ویرات کوهلی با 11864 دوش است.

کاپیتان هندی همچنین 5021 ران برای هندی های بمبئی به ثمر رساند و دومین بازیکنی شد که برای یک فرنچایز بیش از 5000 ران به ثمر رساند. به جز او، تنها کوهلی 7162 دوش برای رویال چلنجرز بنگلور داشته است.

قبل از بازی، بمبئی با 12 توپ و 8 ویکت به هدف 201 رسید تا از 14 مسابقه 16 امتیاز بگیرد. اما سرنوشت آنها بعد از بازی در بنگالورو – که در حال بارندگی است – بین رویال چلنجرز بنگلور و گجرات تایتان در اواخر روز تعیین می شود.

تساوی بین RCB و GT باعث می شود بمبئی وارد چهار تیم نهایی شود، اما اگر میزبان برنده شود، بر اساس بهترین امتیاز خالص واجد شرایط می شود. MI در حال حاضر دارای NRR 0.044- در برابر 0.180+ RCB است.

با یک NRR کمتر، MI با یک کار دلهره آور مواجه شد که در صورت سبقت گرفتن از RCB روی میز، امتیاز 201 را در 11.4 اوور یا 70 توپ به ثمر رساند.

گرین در طول 100 شکست ناپذیری خود، هشت تا چهار و هشت شش زد، که تنها 47 توپ به دست آورد. او 53 ران با سوریاکومار یاداو (25 بدون بیرون) برای یک ویکت سوم بدون شکست برای خارج کردن MI اضافه کرد.

(با ورودی های PTI)

موضوعات مطرح شده در این مقاله