رومن گروسژان به عنوان فردی که از زمان فاجعه سهمگین تغییر کرده است ، بیمارستان را ترک می کند


رامن گروسژان به خبرگزاری فرانسه گفت که او پس از مرخص شدن از بیمارستان در روز چهارشنبه پس از فرار چشمگیر از سقوط سریع آتش سوزی در مسابقات جایزه بزرگ بحرین “فرمول 1” آخر هفته گذشته “مرگ را دید”. راننده Haas Grozhan پس از برخورد با دانیل کویت در اولین دور از مسابقه روز یکشنبه ، به طریقی فقط در اثر سوختگی بر روی دستها و شکستگی پای چپ از اتومبیل در حال سوختن نجات یافت و در یک بیمارستان نظامی در بحرین مداوا شد. گروسژان به خبرگزاری فرانسه گفت: “من مرگ را از نزدیک می دیدم. شما نمی توانید چنین زندگی کنید و همان شخص باشید.”

بوق تجاری

این مرد 34 ساله فرانسوی قبل از زنده ماندن تقریباً نیم دقیقه در اتومبیل خود گیر کرده بود ، بیشتر به لطف دوربین زنده ماندن ماشین ، دستگاه به اصطلاح “اصلی” آن.

وی به خبرگزاری فرانسه در مورد این سانحه گفت ، که به گفته وی “بدترین وضعیت” در حرفه F1 و آتش سوزی متعاقب آن نبود که توانست با جراحات جزئی از آن فرار کند.

گروژان با صدای لرزانی گفت: “من بلافاصله کمربند ایمنی خود را باز کردم و سعی کردم از ماشین پیاده شوم ، اما فهمیدم که کلاه ایمنی ام به چیزی برخورد می کند.”

“دوباره نشستم ، به خودم گفتم گیر کردم و منتظر ماندم.

“اما در سمت چپ من همه چیز نارنجی بود ، و من فهمیدم که روشن است. با خودم گفتم:” دیگر وقت انتظار نیست ، من سعی می کنم از سمت راست بیرون بیایم ، “اما من نتوانستم. نمی توانم. نمی توانم. بیرون نرو و رفت.”

“من فکر کردم ،” این نمی تواند به همین ترتیب تمام شود ، نه اکنون. “من سعی کردم دوباره بیرون بیایم ، اما نتوانستم ، بنابراین نشستم و مرگ را از نزدیک ، بلکه از نزدیک دیدم … احساسی که برای هیچ کس آرزو نمی کنم.”

“زندگی من را برای همیشه تغییر داد”

گروسژان گفت كه با فكر كردن به سه فرزندش ، در حالی كه شعله های آتش وسیله نقلیه او را فرا گرفته بود ، راهی برای یافتن خود پیدا كرد.

وی گفت: “در اینجا من منابع لازم برای بیرون آوردن پای مسدود شده ، سرم را برگرداندم … دستهایم را بلند کردم تا خودم را بلند کنم ، بدون اینکه می دانم آنها می سوزند ، اما اشکالی نداشت.”

پس از انتقال به مرکز پزشکی ، او از شوک و درد شروع به لرزیدن کرد ، اما او توانست “چهره های آشنا را ببیند” و با همسرش ، ماریون جول گروسژان ، مجری تلویزیون فرانسه صحبت کند.

گروسژان گفت که او با روانشناس ورزش همیشگی خود صحبت می کند تا در زمینه مشکلات روحی که ممکن است در نتیجه چنین مرگ قریب الوقوع بوجود آید ، کمک کند.

وی گفت: “در حال حاضر ، من کابوس ، افکار بد ، طغیان یا لحظه های ترس ندارم ، اما این بدان معنا نیست که آنها نخواهد آمد ، بنابراین ما در مورد آن بحث خواهیم کرد.”

راننده برزیلی ، پیترو فیتیپالدی ، نوه امرسون فیتیپالدی ، قهرمان دو دوره جهان ، اولین مسابقه خود در فرمول یک را به جای گروزان در مسابقات جایزه بزرگ صهیر این آخر هفته ، همچنین در بحرین انجام خواهد داد.

گروسژان اظهار داشت که امیدوار است ماه آینده در آخرین مسابقه GP در فصل 2020 در ابوظبی بازگردد ، که این می تواند آخرین مسابقه F1 او نیز باشد ، همانطور که هاس روز چهارشنبه اعلام کرد. پسر مایکل شوماخر ، میک ، سال آینده به ترکیب جدید تازه کار روسی نیکیتا مازپین خواهد پیوست.

بالا رفته

وی گفت: “محدودیت هایی که برای آینده برای من ایجاد شده ترس از زمان دیگر نیست ، بلکه این است که دیگر هرگز این کار را با عزیزانم انجام ندهم.”

“یک هفته پیش به نظر می رسید تعطیلات غیرممکن باشد. امروز به خودم می گویم که به موتورسواری ، دوچرخه سواری ، دیدن بچه هایم ، تفریح ​​، نوشیدن شراب می روم. این زندگی من را برای همیشه تغییر خواهد داد.”

مباحث ذکر شده در این مقاله