رشید خان از گجرات تایتانز اولین هت تریک IPL 2023 را مقابل کلکته نایت رایدرز انجام داد. نگاه کن

رشید خان اولین هت تریک لیگ برتر هند (IPL) 2023 را به ثمر رساند اما همچنان نتوانست گجرات تایتانز را در روز یکشنبه مقابل نایت رایدرهای کلکته به پیروزی برساند. ستاره اسپینر افغانستان با استفاده از ویکت های آندره راسل، سونیل نارین و شاردول تاکور، در ورزشگاه نارندرا مودی در احمدآباد یک دوندگی چشمگیر را به پایان رساند. راسل ضربه بزرگی زد، اما در نهایت توسط ویکت ویدیمن ساهو بولد شد، در حالی که نارین در حالی که KKR تلاش می کرد نرخ دویدن را افزایش دهد در عمق زمین گرفتار شد. زمانی که رشید هت تریک خود را تکمیل کرد، شاردول LBV را به دام انداخت و اگرچه میهمانان برای بررسی رفتند، بازی های تکراری به وضوح نشان می داد که کاسه حرکت کمی داشت و در آستانه سقوط به کنده ها بود.

این بیست و دومین هت تریک در تاریخ لیگ برتر است. اولین هت تریک IPL توسط لاکشمیپاتی بالاجی برای چنای سوپر کینگز (CSK) در برابر پنجاب کینگز (PBKS که در آن زمان به عنوان Kings XI Punjab شناخته می شد) در فصل اول به ثمر رسید.

او همچنین اولین بازیکن افغانستان است که در تاریخ لیگ برتر هت تریک کرده است. او به هجدهمین بازیکن تاریخ لیگ تبدیل شد که موفق به هت تریک می شود.

قبل از مسابقه، گجرات تایتانز در 20 اور خود پس از انتخاب اول ضربه زدن، امتیاز 204/4 را ثبت کرد. ویجی شانکار با 63 گل از 24 توپ شامل چهار مرز و پنج شش توپ به ثمر رسید. سای سودارشان همچنین دومین نیم قرن خود را در IPL 2023 با 53 توپ 38 که شامل سه چهار و دو شش بود به ثمر رساند. شوبمن گیل همچنین یک ضربه محکم از 39 ران در 31 توپ، با پنج چهار توپ انجام داد.

سونیل نارین منتخب پرتاب کننده های KKR بود که در چهار اوور امتیاز 3/33 را گرفت. سویاش شارما نیز پس از هت تریک مقابل رویال چلنجرز بنگلور (RCB) در بازی قبلی، به روند خوب خود ادامه داد و در چهار اوور خود امتیاز 1/35 را به دست آورد.

با تعقیب 205 ران، KKR به 28/2 کاهش یافت، اما کاپیتان نیتیش رانا (45 توپ از 29 توپ با چهار مرز و سه شش توپ) با ونکاتش ایر که 83 گل در 40 اور به ثمر رساند، ویکت سوم را گرفت. توپ هایی که از هشت چهار و پنج شش تا تشکیل شده بود.

اخراج این دو بت ست و هت تریک رشید، KKR را در امتیاز 155 بر 7 عقب انداخت. تساوی در اور نهایی به 29 ران کاهش یافت. رینکو سینگ با زدن پنج ضربه متوالی در فینال از یک کلاچ کوتاه برگشت تا پیروزی غیرمحتملی برای KKR رقم بخورد. رینکو 48* از 21 توپ متشکل از یک توپ چهار و شش شش به ثمر رساند.

رشید با گرفتن امتیاز 3/37، منتخب بولرهای GT بود. آلزاری جوزف دو تا، جاشوا لیتل و محمد شامی هر کدام یک ویکت گرفتند.

رینکو سینگ برنده جایزه مرد مسابقه به خاطر نقش آفرینی باورنکردنی اش در برنده مسابقه شد.

KKR با این برد با دو برد از سه بازی و یک شکست به رده سوم جدول امتیازی صعود کرد. آنها در مجموع چهار امتیاز دارند. GT به رتبه چهارم سقوط کرده است و رکورد برد- باخت مشابه KKR را دارد، اما KKR به دلیل امتیاز خالص بهتر یک موقعیت بالاتر رفته است.

(با ورودی های ANI)

موضوعات مطرح شده در این مقاله