رتبه بندی ICC: هند به رتبه 3 سقوط کرد، استرالیا همچنان شماره 1 در جهان ODI است

تیم هند با 115 امتیاز سوم است© AFP

در آخرین رده بندی تیم ODI مردان ICC که در روز پنجشنبه اعلام شد، هند پس از پاکستان به رده سوم سقوط کرده و سه امتیاز کمتر از استرالیا شماره یک جهان است. استرالیا، قهرمان پنج دوره جهان، رتبه خود را از 113 به 118 پس از به روز رسانی سالانه بهبود بخشید و از پاکستان (116 امتیاز) و هند (115 امتیاز) برتری کمی داشت. طبق گزارش ICC، «قبل از به‌روزرسانی رتبه‌بندی سالانه، استرالیا با 113 امتیاز در صدر قرار داشت، در حالی که هند بر اساس اعشار از آن‌ها عقب بود.

پاکستان با 112 امتیاز سوم شد و پس از پیروزی در چهارمین ODI در برابر نیوزیلند در این ماه برای مدت کوتاهی در صدر جدول قرار گرفت. اگر پاکستان موفق شود 5-0 نیوزلند را شکست دهد، می تواند در صدر باقی بماند.

سه تیم برتر اکنون تنها با سه امتیاز از هم جدا شده اند، بنابراین نبرد جالبی برای صدرنشینی در یک سال جام جهانی خواهد بود.

رتبه‌بندی سالانه ICC تمام سری‌های ODI را تکمیل‌شده از می ۲۰۲۰ در نظر می‌گیرد «با مجموعه‌های تکمیل‌شده تا می ۲۰۲۲ با وزن ۵۰ درصد و تمام سری‌های بعدی با وزن ۱۰۰ درصد».

این بدان معناست که پاکستان برای کسب مقام دوم از هند پیشی گرفته است و شکست 0-4 خارج از خانه آنها در انگلیس دیگر به حساب نمی آید. ICC گفت: شکست سری 3-0 در انگلیس در سال 2021 نیز وزن کمتری دارد و به آنها کمک می کند تا از هند در جدول پیشی بگیرند.

هند امسال به شدت تحت تاثیر باخت 2-1 خود در خانه مقابل استرالیا قرار گرفته است.

در میان سایر تیم ها، نیوزلند با 104 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و پس از آن انگلیس با “افت 10 امتیازی بزرگ در رده بندی” با 101 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

در حالی که افغانستان یک جهش بزرگ داشت و به رده هشتم رسید و بالاتر از سریلانکا (نهم) و هند غربی (دهم)، آفریقای جنوبی مقام ششم و بنگلادش هفتم شدند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله