دیگو مارادونا یک استاد فوتبال بود ، مرگ نابهنگام او همه ما را ناراحت کرد: نخست وزیر نارندرا مودی


نخست وزیر نارندرا مودی روز پنجشنبه با ابراز ناراحتی از مرگ افسانه آرژانتین گفت: دیگو مارادونا یک استاد فوتبال بود و مرگ نابهنگام او همه ما را ناراحت کرده است. مارادونا روز چهارشنبه پس از حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت. نخست وزیر مودی در توییتر خود نوشت: “دیگو مارادونا یک استاد فوتبال مشهور در جهان بود. در طول زندگی حرفه ای خود ، او بهترین لحظات ورزشی را در زمین فوتبال به ما هدیه داد. مرگ نابهنگام او همه ما را ناراحت کرد. روح او آرام می شود. “

بوق تجاری

به گزارش Goal.com ، مارادونا 60 ساله در اوایل ماه نوامبر چند روز پس از جشن تولد در بیمارستان بستری شد.

مارادونا به دلیل شکایت از خستگی در بیمارستان بستری شد. آزمایشات وی در کلینیک لا پلاتا لخته خونی در مغز مارادونا را نشان داد که بعداً پزشکان دریافتند با موفقیت جراحی شده است.

طبق سایت Goal.com ، مارادونا نیز از بیمارستان مرخص شد ، اما در ساعات اولیه روز چهارشنبه مارادونا دچار ایست قلبی شد و امدادگران در محل قادر به احیای وی نبودند.

مارادونا در 16 سالگی کار حرفه ای خود را در آرژانتین جونیورز آغاز کرد و به یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال تبدیل شد.

بالا رفته

با بوکاجونیورز یک قهرمانی در لیگ را به دست آورد. با “بارسلونا” او یک جام روسیه ، سوپرکاپ اسپانیا و جام لیگ را جمع آوری کرد. و با ناپولی جام یوفا ، دو عنوان قهرمانی ، یک جام ایتالیا و یک سوپر جام را بالای سر برد.

او با آرژانتین در سال 1986 قهرمان جام جهانی شد ، تورنمنتی که در آن در مسابقات مقابل انگلیس درخشید. او دو گل به ثمر رساند ، از جمله یکی با دستی که به عنوان “دست خدا” در تاریخ ثبت شد.

مباحث ذکر شده در این مقاله