دیوید جیمز: من سیتی می تواند سه عنوان قهرمانی کسب کند اما رئال مادرید برای قهرمانی در لیگ قهرمانان ساخته شده است.

لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دور یک چهارم نهایی بین 8 تیم مختلف وارد مرحله تعیین کننده خود می شود. وقتی نوبت به مدعیان برای رسیدن به تمام مسیر در مسابقات می رسد، بدون شک رئال مادرید یکی از بزرگترین مدعیان باقی می ماند. اما با ترکیبی که منچسترسیتی ساخته است، به خصوص پس از آمدن ارلینگ هالند، آنها نیز جزو مدعیان اصلی باقی می مانند. دیوید جیمز، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و منچسترسیتی در یک کنفرانس رسانه ای جداگانه از منچسترسیتی و رئال مادرید به شدت صحبت کرد و از آنها برای ادامه رقابت ها حمایت کرد. با این حال، جیمز اصرار دارد که لوس بلانکوس تیمی است که برای فتح لیگ قهرمانان ساخته شده است.

وقتی از NDTV پرسیده شد، دیوید جیمز نظرات خود را در مورد فصل منچسترسیتی، به ویژه در مورد نحوه بازی تیم از زمان ورود هالند به اشتراک گذاشت. او همچنین توضیح داد که چرا تیم ها برای شکست دادن رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت هستند.

س: ارلینگ هالند بهترین گلزن انگلیس در این فصل بوده است. با این حال برخی معتقدند بدون او «منچسترسیتی» فوتبال روانتر و موثرتری بازی می کند. راجع به این چه احساسی دارید؟

این نکته جالبی است. ارلینگ هالند در این فصل در 93 شوت 30 گل به ثمر رساند. او تقریبا هر سومین شوت را به ثمر می رساند. او کار زیادی با توپ انجام نمی دهد، اما وقتی او را روی توپ می گیرید، به خصوص در مورد شوت زدن، از هر سه ضربه یک گل دریافت می کنید. از این نظر موثر است. من در بازی لیورپول و آرسنال بودم. در پایان به نظر می رسد که من سیتی فرصت خوبی برای کسب عنوان قهرمانی با هالند دارد. اگر در نهایت عنوان قهرمانی را به دست آورید، واقعاً مهم نیست که در فصل چه اتفاقی می افتد. مهم این است که چگونه تمام می کنید، نه اینکه چگونه شروع می کنید. فکر می کنم منچسترسیتی بازی خود را تنظیم کرد، شروع بسیار آسان بود. وقتی تیم ها توانستند هلند را متوقف کنند، در میانه راه سخت بود. نحوه بازی سیتی به نوعی ناراحت کننده است. اما فکر می‌کنم پپ راه‌های مختلفی برای کار تیمی سیتی پیدا کرده است.

ظهور آلوارز به عنوان تهدیدی برای گلزنی در زمان مناسب فصل. اینجاست که عناوین در پایان فصل کسب و از دست می روند. فکر می‌کنم در این فصل آنها به فینال لیگ قهرمانان اروپا و کسب عنوان قهرمانی می‌رسند. هر صحبتی در مورد جابجایی این است که پپ بتواند تیمش را به کار بیاندازد، نه اینکه فقط تیمی را وارد میدان کند که در فوتبال داخلی موثر بوده است. آنها می توانند قهرمان لیگ قهرمانان، قهرمان لیگ برتر و برنده جام حذفی شوند. سه ماه بعد می توان در مورد یکی از دیدنی ترین فصل هایی که یک تیم انگلیسی در دنیای فوتبال اروپا داشته صحبت کرد.

س: به نظر نمی رسد که رئال مادرید بتواند امسال برای قهرمانی در لالیگا رقابت کند. اما در لیگ قهرمانان اروپا که می‌توان آن را رقابتی سخت‌تر دانست، آنها همچنان محبوب‌های بلامنازع هستند. چگونه و چرا این دو نسخه را در دو مسابقه دارند؟

وقتی نوبت به لالیگا می رسد، بارسلونا فوق العاده بوده است. آنها در ابتدای فصل عملا گلی دریافت نکردند. برتری آنها در حال حاضر بیشتر به حریف مربوط می شود تا رئال مادرید. وقتی نوبت به لیگ قهرمانان می رسد، در اصل جام رئال مادرید است. تعداد دفعاتی که بردند. بازیکنان رئال مادرید برای این باشگاه بازی می کنند تا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند. آنها واقعاً می خواهند لالیگا را ببرند تا پادشاه اسپانیا شوند زیرا در حال حاضر پادشاهان اروپا هستند. این چیزی است که هواداران رئال مادرید منتظر آن هستند. کاری که آنها در فصل گذشته در 3-4 بازی متوالی انجام دادند که آنها را حذف کردند، آنها با بهترین بازیکن جهان بنزما کیفیت داشتند. آنها کیفیت بهترین بازیکن جهان، وینیسیوس جونیور را در اختیار داشتند. با افرادی مانند لوکا مودریچ که در حال حاضر ظاهراً پیر به نظر می رسند، این تیمی است که اساساً برای کسب جام لیگ قهرمانان اروپا ساخته شده است.

این می تواند من سیتی، ناپولی، بایرن یا چلسی باشد. در پایان روز، رئال مادرید تیمی است که همه باید شکست دهند، تا زمانی که بازی تمام نشده و سوت پایان بازی به صدا درآید، نمی توانند آنها را شکست دهند.

لیگ قهرمانان اروپا 2022/23: یک چهارم نهایی (بازی 1) – رئال مادرید و چلسی را به صورت زنده در Sony Sports Ten 2 (انگلیسی)، Sony Sports Ten 3 (هندی) و Sony Sports Ten 4 (تامیل و تلوگو) در ساعت 12:30 تماشا کنید. IST در 12 آوریل 2023

موضوعات مطرح شده در این مقاله