دوسان ولاوویچ مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت زیرا یوونتوس در سری آ دوم شد

یوونتوس روز یکشنبه پس از پیروزی 2-0 مقابل آتالانتا، نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، که هوادارانش از دوسان ولاوویچ، گلزن یووه مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفتند، به مقام دوم سری آ صعود کرد. ساموئل ایلینگ جونیور، ملی پوش نوجوان انگلیس، 55 دقیقه در اولین بازی خود در لیگ برتر ایتالیا گلزنی کرد تا اینکه ولاوویچ کار را در وقت های تلف شده با دهمین گل خود در لیگ در یک فصل دشوار به پایان رساند. مهاجم صربستانی پس از آن که قبلاً به عنوان “کولی” مورد توهین قرار گرفته بود، بخشی از هواداران میزبان را تحریک کرد که باعث شد داور دانیله دووری برای مدت کوتاهی بازی را متوقف کند.

کلمه ایتالیایی کولی اغلب توسط بخش هایی از هواداران فوتبال به عنوان توهین به بازیکنان بالکان و اروپای شرقی صرف نظر از قومیت آنها استفاده می شود.

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس به DAZN گفت: “متاسفانه، این شعارها همچنان تکرار می شود، باید با آنها برخورد شود.”

من فکر می‌کنم که باید در صورت وقوع آن‌ها را نادیده بگیریم و به مسئولین اجازه دهیم وارد عمل شوند.»

یووه دو امتیاز بیشتر از لاتزیو است که روز شنبه برابر میلان شکست خورد و با توجه به شرایط، شانس خوبی برای صعود به لیگ قهرمانان فصل آینده دارد.

شاگردان ماسیمیلیانو آلگری 5 امتیاز از میلان رده پنجمی جلوتر هستند، اما امید آنها برای راهیابی به مسابقات باشگاهی برتر اروپا از طریق جایگاه لیگ به حکم فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) در مورد فعالیت نقل و انتقالات غیرقانونی متهم است.

دادگاه عالی ورزشی ایتالیا ماه گذشته جریمه 15 امتیازی ای که در ژانویه توسط دادگاه تجدید نظر FIGC برای یووه صادر شده بود را لغو کرد و قرار است حکم جدیدی صادر کند.

یووه همچنین می تواند از طریق لیگ اروپا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند و در بازی رفت نیمه نهایی خود مقابل سویا در روز پنجشنبه در تورین برگزار خواهد شد.

شانس آتالانتا برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر با شکست آنها کاهش یافته است، زیرا شاگردان جیان پیرو گاسپرینی با فاصله 5 امتیازی از اینتر رتبه چهارمی برای حضور در لیگ کنفرانس اروپا فاصله دارند.

گاسپرینی سعی کرد توهین های ولاوویچ از سوی هواداران آتالانتا را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که باید بین توهین های نژادپرستانه شخصی و عمومی تمایز قائل شد.

بعداً یکشنبه، ناپولی اولین حضور خود را در مقابل هواداران خانگی خود از زمان قهرمانی ایتالیا برای اولین بار از سال 1990 که میزبان فیورنتینا بود، انجام خواهد داد.

پس از اینکه ناپولی در اواسط هفته از پنج بازی رکورددار اسکودتو را به دست آورد، با هواداران آتش بازی و ترقه در اطراف ورزشگاه که به نام دیگو مارادونا نامگذاری شده بود، حال و هوای مهمانی بر ناپل حاکم شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله