داوران در صورت تلاش برای تغییر وضعیت ، داوران باید “توپ مرده” را صدا کنند: جان چپل


یان چاپل ، اسکیپر سابق استرالیایی گفت اعتصاب هنگام تعویض با قایق ها منصفانه نبوده و در نتیجه وی پیشنهاد كرد كه اگر بتسمن تلاش می كند تا سوئیچ را تغییر دهد ، داوران باید میزان زایمان را به عنوان “توپ مرده” ارزیابی كنند. ضربه سوئیچ دوباره موضوع بحث شده است زیرا برادری کریکت همچنان اختلاف دارد که آیا ضربه با روح بازی مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال ، وقتی یک ضرب و شتم یک ضربه را بازی می کند ، دست خود را تغییر می دهد و به یک چپ دست تبدیل می شود و موقعیت های میدان را برای پرتاب ارسال می کند. هفته گذشته ، گلن ماکسول ، اسکار استرالیایی توسط کولدیپ یدوف در هند یک بولینگ بازی کرد. اگرچه این شات از نظر مشاهده بسیار عالی بود ، اما بسیاری دیگر بار دیگر گفتند که این نسبت به دیگ ناعادلانه است.

بوق تجاری

“در این حالت ، ماکسول به شکل معمول به یک دست راست تبدیل شد ، اما قبل از اینکه کولدیپ یدوف توپ را تحویل دهد ، موقعیت خود را تغییر داد و خفاش را گرفت تا به طور موثر به یک چپ دست تبدیل شود. ضربه ماکسول یک مثال شگفت انگیز از مهارت و هماهنگی عالی چشم و چشم بود ، اما آیا آیا عادلانه بود؟ به نظر من پاسخ تعیین کننده است “، به نقل از چاپل توسط ESPNCricinfo.

“یکی از وظایف اصلی یک مدیر کریکت ، تدوین قوانینی است که تعادل منطقی بین خفاش و توپ را حفظ کند. اگر قوانین و شرایط بازی به طور ناعادلانه از یک راه یا دیگری طرفداری کند ، بازی به یک رقابت تبدیل می شود. اگر ضرب و شتم کند ، بنابراین متوجه تغییر نظم می شود. اگر ضرب و شتم ترتیب پاها را تغییر دهد ، داور با پاهای مربع باید توپ را مرده اعلام کند و نتیجه کار نمی کند. “

چاپل گفت كه اگر داوران شروع به تحويل گرفتن توپي مرده بنمايند ، هر بار كه ضرب و شتم بخواهد ضربه را عوض كند ، انگيزه بازي را از دست مي دهند و تعادل بين خفاش و توپ برقرار خواهد شد.

“اگر این قانون تبدیل شود ، بتمن ها انگیزه ای برای تغییر نخواهند داشت و در این رقابت انفرادی تعادل برقرار می شود. اگر بتمن ها بخواهند بدون تغییر ترتیب پاها به عقب برگردند یا ضربه بزنند ، این عالی است. با این بازی ، رقابت حدود پنجاه جمله باقی خواهد ماند. با این وجود فشار تعویض برای بتمن ها بسیار مفید است و بنابراین تعادل رقابت را تغییر می دهد. بسیار ماهرانه است اما منصفانه نیست.

با این حال ، ماکسول معتقد است که ضربه هنگام تعویض با روح بازی مطابقت دارد و ضربه به مهارت و دانش بالایی نیاز دارد.

بلند شده

ماکسول در مورد تعویضی که پس از اتمام سومین ODI در برابر هند اتفاق افتاد ، گفت: “همانطور که گفتید ، همیشه در قوانین بازی بوده است. تماشای فیلم به گونه ای تکامل یافته است که در طول سالها بهتر و بهتر شده است و بنابراین این موارد عظیم را ببینید نمرات دنبال می شوند و نمرات در حال افزایش است. “

“و من حدس می زنم که برای تلاش و مبارزه با آن ضروری است. من حدس می زنم مهارت های قایق ها هر روز که دیگهای بخار باید با تغییرات مختلف ، روش های مختلف برای جلوگیری از ضرب و شتم و چگونگی بسته شدن یک طرف زمین نیز آزمایش می شدند ، که چنین نیست ، “وی افزود.

مباحث ذکر شده در این مقاله