جمال موسیالا با غلبه بر بوروسیا دورتموند، بایرن مونیخ را به یازدهمین قهرمانی متوالی رساند.

بایرن مونیخ یازدهمین قهرمانی متوالی خود در بوندسلیگا را به دست آورد، گل دقیقه 90 جمال موسیالا پس از پیروزی 2-1 بوروسیا دورتموند در خانه ماینتس با نتیجه 2: 2، در کلن به پیروزی رسید. در شرایطی که بایرن برای غلبه بر دورتموند به یک برد نیاز داشت، مهاجم آلمانی انگلیسی به خانه رفت و باواریایی‌ها عنوان قهرمانی را برای یک فصل دیگر حفظ کردند. دورتموند می دانست که یک برد تضمین کننده عنوان قهرمانی است، اما پس از 25 دقیقه 2-0 شکست خورد و سباستین هالر مهاجم هم یک پنالتی را از دست داد. دورتموند در نیمه دوم دو گل زد تا به تساوی برسد، اما یک امتیاز کافی نبود زیرا بایرن با تفاضل گل قهرمان شد.

در حالی که دورتموند پیشتاز جدول بود، بایرن می‌دانست که فقط یک برد امیدی به قهرمانی خواهد داشت، اما امیدوار بود دورتموند سقوط کند.

کینگزلی کومان مهاجم فرانسه 8 دقیقه بعد ضربه ای زد تا دورتموند در یک ساعت مانده به پایان بازی جلو بیفتد.

دورتموند با وجود شروعی درخشان، خیلی زود در دقیقه 15 با نتیجه 1-0 عقب افتاد، آندریاس هانچه اولسن با ضربه سر در کرنر.

دورتموند وقتی رافائل گوئریرو را در محوطه جریمه سرنگون کرد، یک طناب نجات پیدا کرد، اما سباستین هالر موفق به تبدیل پنالتی نشد.

ماینتس بلافاصله پس از آن دو برابر شد، کریم آنیسیوا از فاصله نزدیک وارد دروازه شد و میهمان شروع به پاره کردن متن هواداران میزبان کرد.

تیم میزبان که در سه بازی اخیر خانگی خود 15 گل به ثمر رسانده است، در مقابل دروازه عصبی و فاقد قدرت بودند، در حالی که ماینتس قاطعانه شد و چندین موقعیت در ضد حمله داشت.

با گذشت زمان، گوئریرو با گلزنی در 20 دقیقه باقی مانده، میزبان را امیدوار کرد.

در سراسر زمین شنیده شد که کلن در ده دقیقه باقی مانده بازی را به تساوی کشانده است، دژان لیوبیچیچ از روی نقطه به گل تبدیل شده است، اما ضربه موسیالا بایرن را دوباره در صدر قرار داد.

نیکلاس زوله در ششمین دقیقه از وقت های تلف شده یک بازیکن دیگر اضافه کرد، اما دورتموند نتوانست جرقه بازگشتی را بزند که بتواند بایرن را بر قهرمانی آلمان شکست دهد.

یکی از نقاط درخشان میزبان ناامید این بود که رقیب سرسخت شالکه پس از شکست 4-2 در RB لایپزیگ سقوط کرد.

شالکه با دو گل به تساوی رسید، اما لایپزیگ در ده دقیقه آخر دو گل زد تا سرنوشت شالکه را رقم بزند.

در جای دیگر، یونیون برلین با پیروزی 1-0 خانگی مقابل وردربرمن، برای اولین بار لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کرد.

رانی خدیرا کاپیتان اتحادیه در 9 دقیقه باقی مانده گلزنی کرد تا پیروزی تیم میزبان را تضمین کند و فصل چهارم خوب را در لیگ برتر ادامه دهد.

فرایبورگ همچنین در مسیر برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، اما نیاز به لغزش یونیون داشت، فرایبورگ در خارج از خانه در فرانکفورت 2-1 شکست خورد. فرایبورگ با برتری 1-0 پس از ضربه وینچنزو گریفو، در 10 دقیقه آخر دو گل دریافت کرد و در عوض در لیگ اروپا فصل آینده بازی خواهد کرد.

تساوی 1-1 بین اشتوتگارت و هوفنهایم به این معنی است که آنها سوم شدند و شانس ماندن در دسته دوم را از طریق پلی آف سقوط تضمین می کند.

برد 3-0 بوخوم در لورکوزن همچنین تضمین می کند که آنها برای یک فصل دیگر فوتبال برتر را تجربه خواهند کرد و آنها را از جایگاه پایین به رده چهاردهم مطمئن ارتقا داد.

آگسبورگ ده نفره 2-0 مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ شکست خورد اما همچنان در رده پانزدهم باقی خواهد ماند.

هرتابرلین سقوط کرده 2-1 ولفسبورگ را شکست داد تا میزبان هیچ شانسی برای جهش لورکوزن به اروپا نداشته باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله