“به عنوان کاپیتان اشتباهات زیادی مرتکب شدم”: برداشت صادقانه ویرات کوهلی در رهبری

عکس فایل ویرات کهلی.© AFP

ویرات کوهلی، بت‌باز هندی، هدایت تیم ملی را پس از بر عهده گرفتن وظایف رهبری از MS Dhoni، بر عهده گرفت. اگرچه هند در زمان سلطنت کوهلی به عنوان کاپیتان نتوانست یک جایزه مهم ICC را کسب کند، این تیم بر کریکت جهان مسلط شد. کوهلی از القای اعتماد به هم تیمی هایش گرفته تا حمایت از بازیکنانش، به عنوان یک رهبر عالی بود. با این حال، قبل از ورود به مدار بین المللی ارشد، کهلی خود را به عنوان یک رهبر بزرگ ثابت کرده بود. او پیش از هدایت هند به جام جهانی زیر 19 سال، در کریکت داخلی دهلی را نیز رهبری کرد.

کهلی در مصاحبه ای فاش کرد که اشتباهات زیادی به عنوان یک رهبر مرتکب شده است و از اعتراف آن شرم ندارد. او اضافه کرد که هر کاری که انجام داده برای بهبود تیم بوده است.

من از اینکه اعتراف کنم که در زمان کاپیتانم اشتباهات زیادی مرتکب شدم خجالت نمی کشم، اما یک چیز را به یقین می دانم این است که من هرگز کاری از روی انگیزه های خودخواهانه انجام ندادم. تنها هدف من این بود که تیم را به جلو هدایت کنم، ناکامی ها ادامه خواهند داشت، اما قصد هرگز در جای اشتباهی نبود.

کوهلی عضوی از تیم هند است، اما رهبری را کنار گذاشته است. روهیت شارما در حال حاضر کاپیتان تیم ملی کریکت هند است.

کوهلی در حال حاضر در فصل لیگ برتر هند حضور دارد. او برای رویال چلنجرز بنگلور بازی می کند. این بتمن راست دست پس از پایان کمپین IPL 2021 از سمت کاپیتان RCB کنار رفت.

کهلی در فصل جاری 420 دوش در 11 مسابقه با میانگین 42.00 به ثمر رسانده است. امتیاز ضربه او در IPL 2023 133.76 است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله