بعید است BCCI از مدل هیبریدی جام آسیا پشتیبانی کند، تصمیم نهایی در جلسه ACC: گزارش

عکس فایل از جی شاه© توییتر

BCCI از مدل ترکیبی پیشنهادی نجم ستی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا که در آن چهار دور مقدماتی و دو بازی سوپرفور در پاکستان برگزار می‌شود، در حالی که مسابقات هند و فینال در یک کشور بی‌طرف برگزار می‌شود، حمایت نخواهد کرد. رئیس شورای کریکت آسیا (ACC)، جی شاه، که همچنین دبیر BCCI است، موضع هیئت هند را در طی یک بحث غیررسمی با برخی از اعضای هیئت قاره ای در احمدآباد به وضوح بیان کرده است. برای اینکه مسابقات در یک سایت بی طرف برگزار شود، مدیر قدرتمند ACC باید تصمیم نهایی را بگیرد و مشکل در همین جاست.

سریلانکا، بنگلادش و افغانستان قبلاً به PCB اطلاع داده اند که مشکلی برای بازی در پاکستان ندارند. اما هند تمایلی به حمایت از مدل هیبریدی ندارد. عضو هیئت مدیره ACC گفت: اکنون بن بست تمام نشده است و تصمیم نهایی تنها در جلسه هیئت اجرایی ACC که باید توسط جی (شاه) فراخوانی شود، گرفته خواهد شد.

بدنه اجرایی ACC از 25 عضو تشکیل شده است – 5 کشور آزمایش کننده (هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا و افغانستان)، 3 کشور دارای وضعیت ODI و T20I و 17 کشور دیگر با وضعیت فقط T20.

آیا می توانیم مدل هیبریدی را به رأی بگذاریم؟ “باید یک راه حل موقت وجود داشته باشد زیرا شما نمی توانید این مدل هیبریدی را به رای بگذارید. منظورم این است که اگر 6 کشور در این رویداد شرکت کنند، جایگاه 19 کشور دیگری که در مسابقات شرکت نمی کنند چگونه خواهد بود؟ یکی از اعضای ACC گفت: اگر سهمی نداشته باشند بر چه اساسی رای می دهند؟

مدل هیبریدی مشکل لجستیکی دارد. نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان به ACC گفت که میزبانی جام آسیا در دو کشور به معنای مسافت پیموده شده دو برابر برای پخش کنندگان است، اما BCCI معتقد است که با توجه به اینکه امارات نمی تواند یک مکان بی طرف باشد، این یک کابوس لجستیکی خواهد بود.

در واقع PCB قبلاً به ACC گفته است که انتظار دارد حداقل 0.5 میلیون دلار از صورتحساب دو بازی هند و پاکستان در سریلانکا برگزار شود زیرا ظرفیت استادیوم های Galle یا Premadasa به اندازه دبی نیست.

موضوعات مطرح شده در این مقاله