برگزارکنندگان بازی های المپیک توکیو از اخبار واکسن ویروس کرونا به عنوان “کمک” استقبال می کنند


برگزارکنندگان بازیهای المپیک توکیو گفتند که اخبار مربوط به واکسن ویروس کرونا سه شنبه تسکین دهنده بود ، اما اصرار داشتند که برنامه ایمنی زیستی برای بازیهای به تعویق افتاده بدون تغییر باقی بماند. مقامات المپیک به طور منظم اظهار می کنند که واکسن ویروس کرونا پیش شرط بازی ها نیست ، که اکنون قرار است در اواخر ژوئیه 2021 به مدت یک سال افتتاح شود. اما آنها اذعان کردند که یک ضربه موفق وظیفه آنها را تا حد زیادی تسهیل می کند و از اثربخشی 90 درصدی نشان داده شده توسط یک بازیکن استقبال می کنند. واکسن آزمایشی هیدماس ناکامورا ، مقام تحویل بازی های توکیو 2020 ، در جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت: “کمیته برگزاری از جامعه جدا نیست … و من اخبار مربوط به واکسن ها را شنیدم.”

بوق تجاری

وی افزود: “و کمیته برگزاری همان احساسی را دارد که شما احتمالاً احساسات و آرامش مثبت دارید.”

اما وی افزود: کاری که اکنون انجام می دهیم این نیست که به واکسن فکر کنیم ، زیرا هنوز واکسن نداریم ، بلکه تمرکز بر آزمایش ، فاصله اجتماعی و همکاری بین ورزشکاران و سایر ذینفعان است.

“من فکر می کنم این چیزی است که ما باید برای ایجاد بازی های ایمن انجام دهیم.”

بازارهای جهانی و احساسات پس از آنکه شرکت بزرگ دارویی ایالات متحده Pfizer اعلام کرد آزمایشاتی که بیش از 40،000 نفر در آن شرکت کرده بودند ، نتیجه داد که به “یک نقطه عطف مهم” در جستجوی واکسن تبدیل شده است.

این خبر احتمالاً ضربه ای به دست مقامات ژاپنی و همتایان المپیکی آنها خواهد بود که دائماً در این مورد تردید دارند که در صورت کنترل نشدن همه گیری ، امکان برگزاری بازی ها در سال آینده وجود دارد یا خیر.

روز یکشنبه ، توکیو میزبان اولین رویداد ورزشی بین المللی از زمان شیوع بیماری – یک مسابقه ژیمناستیک چهار کشور بود که برگزارکنندگان آن را اثبات کردند که این بازی ها با وجود ویروس امکان پذیر است.

در حالی که فقط حدود 30 ورزشکار و 2000 تماشاگر از راه دور از نظر اجتماعی در این رویداد شرکت می کردند ، ناکامورا گفت که این هنوز شواهدی برای احتمال المپیک و پارالمپیک است.

وی گفت: “در نهایت ، المپیک و پارالمپیک جمع آوری هر مسابقه در هر مکان است ، بنابراین این واقعیت که مسابقات در ماه نوامبر به شیوه ای ایمن برگزار شد ، پیام بزرگی است.”

رویداد روز یکشنبه قوانین سختگیرانه ای را برای ورزشکاران خارجی از ایالات متحده ، چین و روسیه فراهم کرد که با هواپیماهای چارتر سفر می کردند و فقط در برخی از هتل ها ، اتوبوس ها و مکان های مسابقه محدود می شدند.

قبل از رسیدن به ژاپن ، ورزشکاران باید منزوی شوند و 72 ساعت قبل از ورود آزمایش منفی را بررسی کنند. آنها همچنین هر روز هنگام ورود آزمایش می شدند.

بالا رفته

تماشاگران در این مراسم باید از ماسک صورت استفاده می کردند ، دستان خود را تمیز می کردند و تحت آزمایش دما قرار می گرفتند و به آنها دستور داده شد که فریاد نزنند و سرگرم نشوند.

رئیس کمیته بین المللی المپیک ، توماس باخ ، که هفته آینده برای اولین بار از زمان به تأخیر افتادن بازی ها در ژاپن برگزار می شود ، گفت این رویداد “نمونه ای از ورزش است که حتی تحت محدودیت های بهداشتی هم می تواند با خیال راحت سازماندهی شود”.

مباحث ذکر شده در این مقاله