بارسا قهرمان لالیگا امتیاز بیشتری از دست داد، اتلتیکو آلمریا را شکست داد.

بارسلونا ناامید روز یکشنبه نتوانست ختافه را در تساوی 0-0 شکست دهد و امتیازات بیشتری از دست داد اما همچنان 11 امتیاز از رئال مادرید در صدر لالیگا فاصله داشت. تیم سوم اتلتیکو مادرید در خانه با گلزنی آنتوان گریزمان آلمریا را 2-1 شکست داد و او به روند درخشان خود ادامه داد. والنسیا با شکست خانگی 2-0 مقابل سویا که روز پنجشنبه در لیگ اروپا میزبان منچستریونایتد بود، بیشتر در باتلاق سقوط فرو رفت.

قهرمان مادرید روز شنبه کادیز را شکست داد تا برتری بارسلونا را کاهش دهد و با 9 بازی باقی مانده بعید به نظر می رسد که آنها بارسلونا را بگیرند – اما شاگردان خاوی هرناندز در حال لنگ زدن هستند.

بارسلونا روز دوشنبه در خانه مقابل خیرونا برای دومین بار متوالی به تساوی 0-0 دست یافت، در حالی که این تیم پس از شکست مادریدی در نیمه نهایی کوپا دل ری در اوایل آوریل همچنان در حال فروپاشی است.

تنها نکته مثبت برای بارسا، بیست و دومین کلین شیت فصل آنها در لیگ برتر بود، در حالی که ختافه در رده پانزدهم خطر چندانی نداشت.

مارک آندره تراشتگن، دروازه بان بارسا به DAZN گفت: “شما اینجا رنج می برید زیرا چمن بلند است، ترفندهای معمول، بنابراین دشوار است، فرصت های واضحی که دارید – باید آنها را کنار بگذارید.”

“این یک زمین خشک است، بنابراین دشوار است. ما کارها را متفاوت از حد معمول انجام دادیم.”

ژاوی شکایت تراشتگن را تکرار کرد که کیفیت پایین زمین در نتیجه بازی نقش داشته است، اما گفت که بارسا نمی تواند پشت آن پنهان شود.

ژاوی گفت: “بهانه ای نیست، ما دقیق نبودیم، موقعیت هایی ایجاد کردیم اما نتوانستیم آنها را تمام کنیم.”

اما بله، چمن به ما صدمه زد، توپ اجرا نشد.

– عبور نمی کند –

پس از شروعی آرام، کاتالان‌ها اولین فرصت واضح را در کولیسئوم آلفونسو پرز ایجاد کردند که رافینیا شوتی به تیرک دروازه زد و ضربه بعدی بالده نیز به تیرک دروازه برخورد کرد.

سرجی روبرتو با مشکلی که به نظر می رسد یک مشکل همسترینگ است، به لیست طولانی غایبان بارسلونا اضافه شده است.

در هفته های اخیر، رهبران لیگ به شدت دلتنگ عثمان دمبله وینگر انفجاری و پدرا هافبک خلاق بودند.

ختافه از این امتیاز خوشحال بود و در حالی که بارسلونا به دنبال پیشرفت بود و دروازه بان دیوید سوریا را در راه خود پیدا کرد، عقب نشست، اگرچه بورخا مایورال تقریباً در نیمه اول برنده را برای میزبان به دست آورد.

تیم ژاوی هنوز هم برای اولین بار از سال 2019 عنوان قهرمانی را به دست می آورد، اما اگر در آخر هفته آینده در خانه مقابل اتلتیکو شکست بخورند، ممکن است تردیدهایی وجود داشته باشد.

ختافه با شکست والنسیای رده هجدهم در مستایا، چهار امتیاز بالاتر از منطقه سقوط قرار دارد.

سویا، که هفته آینده در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا میزبان منچستریونایتد است، یک پیروزی سخت مقابل میزبان ناامید به دست آورد، که ایلایکس موریبا در اواخر بازی اخراج شد.

لوئیک بادت مدافع سویا را در اوایل نیمه دوم در مستایا پیش انداخت قبل از اینکه سوسو برتری میهمان را دو برابر کند.

عصبانیت والنسیا زمانی افزایش یافت که پس از برخورد توپ به دست فرناندو، پنالتی دریافت نکردند و سپس داور بعد از اینکه VAR نشان داد خطا وجود ندارد، ضربه نقطه‌ای را لغو کرد.

این برد به سویا به ژوزه لوئیس مندیلیبار کمک کرد تا به رده دوازدهم صعود کند، هشت امتیاز از سه رده آخر فاصله داشت و از زمانی که او در ماه مارس جایگزین خورخه سامپائولی شد، به پیشرفت خود ادامه داد.

– گل های گریزمان –

اتلتیکو با بردی ناچیز مقابل آلمریا رده هفدهم، دو امتیاز از رئال مادرید فاصله گرفت، در شرایطی که باید راحت‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسید.

آنتوان گریزمان در دقیقه پنجم اتلتیکو را پیش انداخت که آنخل کورئا با ضربه سر توپ را از کرنر به تیرک عقب فرستاد.

شاگردان دیگو سیمئونه در تمام طول بازی برتری داشتند، اما آلمریا زمانی که ضربه لئو باپتیستائو از سمت خوزه خیمنز منحرف شد، بازی را به تساوی کشاند.

گریزمان قبل از استراحت دوباره روژیبلانکوها را پیش انداخت و پاس بالینی یانیک کاراسکو را در پایان یک حرکت خوب تیمی برای گل یازدهمین لیگ خود به پایان رساند.

کاراسکو و گریزمان در نیمه دوم در حالی که اتلتیکو به دنبال کشتن بازی بود به تیرک دروازه برخورد کردند.

آنها نتوانستند سومی پیدا کنند و آلمریا در مراحل پایانی اتلتیکو را ترساند و وقتی خیمنز آن را مهار کرد اما VAR آفساید را اعلام کرد، خواستار پنالتی شد.

گریزمان به موویستار گفت: «فکر می‌کنم کامل‌ترین نسخه از نظر پاس گل و پاس گل را دارم.

“من از عملکردم راضی هستم، اما هنوز به سقف خود نرسیده ام – امیدوارم به زودی بتوانم.”

خیرونا در رده نهم با نتیجه 2-0 الچه قعرنشین جدول را شکست داد و 17 امتیاز از انتهای جدول فاصله گرفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله