بارسا بتیس را شکست داد تا مادریدی را پشت سر بگذارد

بارسلونا روز شنبه رئال بتیس 10 نفره را 4-0 شکست داد تا برای اولین بار از سال 2019 به قهرمانی لالیگا نزدیک شود. رئال مادرید 4-2 آلمریا را شکست داد و فاصله را زودتر به 8 امتیاز رساند، اما بارسلونا پیروز شد تا برتری 11 امتیازی خود را به دست آورد. آندریاس کریستنسن، روبرت لواندوفسکی و رافینیا برای بارسا در نیوکمپ گلزنی کردند، در حالی که گویدو رودریگز یک گل به خودی به ثمر رساند.

اخراج زودهنگام ادگار گونزالس به تیم خاوی هرناندز این امکان را داد که در شش بازی مانده به پایان به راحتی برتری خود را حفظ کنند.

در حالی که تیمش به راحتی پیروز شده بود، ژاوی لمین یامال مهاجم 15 ساله را به میدان آورد که جوانترین بازیکن باشگاه شد که اولین بازی خود در لالیگا را انجام داده است.

بتیس همچنین خواکین سانچز 41 ساله را برای آخرین حضورش در نیوکمپ قبل از بازنشستگی در پایان فصل به خدمت گرفت و هواداران بارسلونا او را تشویق کردند.

کاتالان ها از شکست 2-1 مقابل رایو وایکانو در اواسط هفته برگشتند.

ژاوی گفت: ما واکنشی ایجاد کردیم. ما خیلی پیشرفت کرده ایم، این واکنش بسیار خوبی از سوی کل تیم بود.

ما 1-0 پیش بودیم و بعد از دریافت کارت قرمز به نفع ما بود.

ژاوی پس از مصدومیت کریستنسن را وارد ترکیب اصلی کرد و او به سرعت در بازگشت او تاثیر گذاشت.

رافینیا یک توپ سخت را ارسال کرد که رونالد آرائوخو به سختی آن را از دست داد، اما کریستنسن آن را دنبال کرد و با ضربه سر توپ را به بیرون فرستاد.

بتیس زمانی که مدافع ادگار پس از نیم ساعت به دلیل دو کارت زرد اخراج شد، عقب تر بود.

لواندوفسکی بلافاصله بعد از آن هجوم آورد و نوزدهمین گل خود در لیگ فصل را پس از اینکه ژول کونده با یک سانتر کم موقعیت را به او رساند، به ثمر رساند.

لهستانی، بهترین گلزن لالیگا، به هت تریک قبلی کریم بنزما از رئال مادرید واکنش نشان داد تا یکی از گل های خود را ثبت کند.

رافینیا سه دقیقه بعد ضربه ای زد و به طرز ماهرانه ای به پشت خط دفاعی ضربه زد و پاس منحرف شده سرخیو بوسکتس را به ثمر رساند.

ژاوی عثمان دمبله را در حالی که کمی بیش از 15 دقیقه باقی مانده بود به زمین آورد و نیوکمپ از خروج این وینگر خوشحال شد.

در دقیقه 82 بارسلونا گل چهارم را به ثمر رساند.

تقریباً 90000 هوادار خانگی نیز اولین بازی یامال 15 ساله را در فینال مشاهده کردند و وینگر پس از دفع ضربه روی سیلوا به گل نزدیک شد.

رافینیا افزود: ما در 15 سالگی روی نیمکت صحبت کردیم، فکر می کنم برای تیم محله ام بازی می کردم.

و دیدن او در این ورزشگاه، با این همه مردم، باورنکردنی است.

– مادرید شیک –
بنزما با سه گانه خود در این فصل تعداد گل های خود را به 17 گل در لالیگا رساند که اکنون 2 گل کمتر از لواندوفسکی است.

بنزما در نیمه اول یک سه گانه به ثمر رساند و رودریگو در اوایل نیمه دوم گل چهارم را برای مادرید به ثمر رساند، در حالی که لاسارو و لوکاس روبرتون برای میهمان در رده پانزدهم قرار گرفتند.

روبی سرمربی آلمریا چندین تغییر در ترکیب معمول خود ایجاد کرده است، به وضوح مطمئن نیست که آیا تیمش می تواند امتیازاتی را در سانتیاگو برنابئو کسب کند یا خیر – دیدار روز سه شنبه از الچه باید برای بقای آنها مفیدتر باشد.

مادرید در یک بازی سرگرم کننده، البته کم شدت، با حداقل امید به حفظ عنوان قهرمانی، با آزادی هجومی بازی کرد.

کارلو آنچلوتی، سرمربی تیم به خبرنگاران گفت: در حمله، تیم بسیار خطرناک است، با کیفیت کریم، وینی، رودریگو، ما خیلی خوب با توپ بازی می کنیم.

بازی‌هایی وجود دارند که در آنها سطح حمله بسیار خوب به نظر می‌رسد، مثل امروز.»

وینیسیوس جونیور بنزما را به سمت سوئیچ کشاند تا زودتر از بن بست خارج شود.

پاس گل رودریگو برای گل دوم بنزما یکی از نکات جالب این بازی بود، زیرا مهاجم توپ را به سمت خودش رها کرد تا از ساموئل کاستا جلوگیری کند.

رودریگو به DAZN گفت: “فکر می کنم این یک پاس برای خودم بود، جایی برای رفتن نداشتم، این یک پاس پشت پاشنه خوب برای خودم بود.”

بنزما 35 ساله در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی پس از اینکه لارگی رمضانی به طرز ناشیانه ای روی لوکاس وازکز خطا کرد، هت تریک کرد.

ضربات بنزما به او کمک کرد تا با دو گل از هوگو سانچز مهاجم سابق مادرید پیشی بگیرد و با 236 گل چهارمین گلزن برتر تاریخ لالیگا شود.

وینیسیوس در مراحل پایانی پس از ضربه از زمین خارج شد، اما آنچلوتی گفت که وینگر برای بازی در فینال آخر هفته آینده کوپا دل ری آماده خواهد بود.

تیم پایین الچه با پیروزی 4-0 مقابل رایو وایکانو، که در نیمه اول به 10 نفر کاهش یافت، از سقوط اجتناب کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله