بابر اعظم “هنوز انجام وظایف کاپیتانی را بلد نیست”: سخنان تند ستاره سابق پاکستان

کامران اکمل اعتبار کاپیتان بابر اعظم را زیر سوال برد.© AFP

پاکستان برتری 2-0 مقابل نیوزلند را در سری پنج بازی T20I که اخیراً به پایان رسیده بود، از دست داد، در حالی که تیم میهمان برای تساوی 2-2 بازی کردند. پس از اینکه چهارمین T20I به دلیل تگرگ در راولپندی لغو شد، نیوزلند یک برد بزرگ در پنجمین و آخرین T20I کسب کرد تا سری را به تساوی بکشاند. کامران اکمل، ویکت بان سابق پاکستان، اعتبار کاپیتان بابر اعظم را زیر سوال برد.

اکمل به بابر انتقاد کرد و گفت که حتی پس از چهار سال کاپیتانی، او هنوز نمی‌داند چگونه با موقعیت‌ها کنار بیاید.

«وقتی از اشتباهات آنها صحبت می کنیم، ما را رد می کنند و ما را به انتقاد متهم می کنند. اما تمرکز ما روی کاپیتانی آنهاست تا عملکرد آنها. ما از توانایی های آنها چشم پوشی نمی کنیم. او (بابر اعظم) بعد از چهار سال هنوز نمی‌داند چگونه کاپیتان شود – حتی نمی‌داند کدام کاسه‌باز را در کدام زمان کاسه کند. جای تعجب نیست که اگر به اشتباهات خود ادامه دهند، شکست خوردند. ما اشتباهات خود را کنترل نکردیم و به همین دلیل آنها پیروز شدند.”

این بازیکن 41 ساله همچنین تصمیم بابر مبنی بر عدم استفاده از افتخار احمد با توپ را زیر سوال برد، به خصوص زمانی که شاداب خان مدام مورد هدف ضربه زن های نیوزیلندی قرار می گرفت.

“اگر هر دو ضربه زن چپ دست در خط چین بودند، انتخاب منطقی این بود که توپ را به افتخار احمد بدهیم. اما در عوض، شاهد بودیم که شاداب خان، ساق اسپینر، دست بالا را به دست آورد و مدام توسط خفاش‌بازان نیوزلند شکسته شد. عاقلانه است که به او استراحت داده شود و یک بازیکن همه جانبه دیگر را به تیم بیاوریم تا به تیم فرصتی برای بازیافتن جایگاه خود بدهیم.”

پاکستان و نیوزلند اکنون در یک سری پنج بازی ODI با یکدیگر مبارزه خواهند کرد که با اولین ODI در استادیوم کریکت پیندی در روز پنجشنبه، 27 آوریل آغاز می شود.

موضوعات مطرح شده در این مقاله