“این یک حمله شخصی نیست”: جاس باتلر درباره انتقاد مفسران از بازیکنان

جاس باتلر، بت‌باز دروازه‌بان راجستان رویالز و انگلیس، می‌گوید وقتی یک مفسر از بازیکنی انتقاد می‌کند، او فقط کار خود را انجام می‌دهد و پذیرش باید بخشی جدایی ناپذیر از حرفه هر بازیکن کریکت باشد. باتلر به Human of Bombay گفت: “پذیرش بخش بزرگی از کار است. اذعان به اینکه یک پخش کننده به کسی پول می دهد تا نظر خود را بگوید؛ آنها فقط کار خود را انجام می دهند. وقتی از من انتقاد می کنند، این یک حمله شخصی نیست.”

و ورزش های دیگر را تماشا می کنم. فوتبال نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم: «اوه، او چطور این را از دست داده است؟! خیلی راحت بود.” این دقیقاً همان کاری است که مردم انجام می دهند وقتی که من یک شکار را رها می کنم یا برای نمره پایین می روم. همان چیزی است که وقتی ورزش های دیگر را تماشا می کنم نمی فهمم. فقط پذیرش،” او گفت.

کاپیتان تیم ملی انگلیس می‌گوید که همیشه می‌خواسته یک کریکت‌باز تمام عیار باشد و ناتوانی در بازی در کریکت تست چیزی است که هنوز او را آزار می‌دهد.

“نقاط قوت من همیشه این بوده است که در ODI و T20 بازیکن برتری بودم. من ناامید بودم که یک بازیکن در هر فرمتی و یک کریکت تست بسیار موفق شوم. در نهایت کریکت تست زیادی بازی کردم اما هرگز به آن سطح نرسیدم.” که احساس می کردم می توانم به آن برسم و همیشه ناامید کننده خواهد بود. من همیشه می خواهم یکی از بهترین بازیکنان جهان باشم.”

باتلر که سال گذشته کاپیتان انگلیس برای دومین قهرمانی خود در جام جهانی ICC T20 بود، از جانتی رودز آفریقای جنوبی و اسطوره های استرالیایی آدام گیلکریست و استیو وو به عنوان الهام بخش خود در روزهای اولیه یاد کرد.

“جانتی رودز یک الهام اولیه برای من بود. من همیشه ویکت نگه نداشتم، من عاشق بازی در زمین بودم. جام جهانی 1999 در انگلیس بود، بنابراین خاطرات بسیار روشنی از رفتن و تماشای برخی از آن بازی ها دارم. آدام گیلکریست باتلر، 32 ساله، گفت: متفاوت، یک ضربه زن دروازه بان ویکت، او رژیم دروازه بان-بتسمن را تغییر داد. من از تماشای (او) بسیار خوشحال شدم. استیو واو چون استرالیا زمانی که او کاپیتان بود بسیار مسلط بود.”

باتلر گفت که پیوستن به سامرست در سنین جوانی راه را برای حرفه کریکت او هموار کرد، اما رویای انگلیس خیلی دیرتر به دست آمد.

«از کودکی اغلب می‌رفتم و سامرست، شهرستان محلی‌ام را تماشا می‌کردم. من خیلی زود متوجه شدم که این (کریکت) می تواند حرفه من باشد. دانستن اینکه بازی کریکت برای حرفه ات برای من یک کنسرت خوب به نظر می رسید. رسیدن به آکادمی سامرست در سن 13-14 سالگی، راهی روشن برای تبدیل شدن به یک کریکت باز حرفه ای بود. من هرگز آن را رها نکردم.» و اضافه کرد که کشاورزی در کنار بازی فوتبال یکی دیگر از علاقه‌هایم بود.

زمانی که در حدود 13 یا 14 سالگی برای آکادمی سامرست انتخاب شدم، برای من کمی جدی‌تر شد. پدر و مادرم مرا به یک مدرسه خصوصی در تاونتون فرستادند که به خاطر کریکتش معروف است، که نزدیک زمین کریکت سامرست است، تا بتوانم فرصت بیشتری برای حضور در مدرسه و نزدیک به زمین شهرستان داشته باشم.

باتلر گفت: “برای من همیشه بازی برای سامرست بود، انگلیس بعداً زمانی که برای زیر 17 و زیر 19 سال انتخاب شدم، آمد.”

باتلر گفت که دیدن حمایت از کریکت‌بازان هندی حتی در بازی‌های خارج از خانه چشم‌ها را باز می‌کند.

شبیه هیچ چیز دیگری نیست، نحوه محبوبیت و حمایت از بازیکنان هندی، سطح شهرت باورنکردنی است. تنها چیزی که (من) می توانم به آن ربط بدهم فوتبال در انگلیس است. تماشای نحوه برخورد آنها با آن جالب است، رسانه ها در حال بررسی دقیق هستند. این هم یک امتیاز است. از IPL یاد گرفتیم که چگونه بهترین بازیکنان با هرج و مرج اطراف کنار می آیند، به روشی خوب.

“فقط تماشا کردم که چگونه (MS) Dhoni در آن شب (در مقابل RR در IPL 2023) به خفاش آمد. جمعیت بسیار پر توقع است. رفتار او برای چنین شرایطی و فشار خارجی کاملا غیر قابل باور است.

«حمایتی که هند به هر کجا که می‌رود می‌رسد… کریگ کیسوتر من را در منچستر به زمین برد (اولین بازی خود) و جمعیت هواداران هندی را تماشا کرد که منتظر رسیدن اتوبوس تیم بودند. این یک تجربه هیجان انگیز و سورئال بود.” .

باتلر گفت تمرکز بر روی جام جهانی 50 بعدی در هند تنها پس از IPL خواهد بود.

دانستن اینکه قهرمانی در جام جهانی چهار سال پیش چگونه است باعث می شود که دوباره آن را تکرار کنید. هند یکی از بهترین مکان ها برای بازی کریکت است. بنابراین بسیار بزرگ خواهد بود. هنگامی که IPL تمام شد، تمرکز روی آن تغییر خواهد کرد. انگلیس دارای استعداد قوی است. از سال 2015، کریکت ما بسیار قوی شده است. ما تیم خوبی هستیم، تیم متعادلی هستیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله