اینتر دربی میلان را برد و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید

اینترمیلان در حالی به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا در 13 سال رسید که تنها گل لائوتور مارتینز در این بازی باعث شد آنها در مجموع 3-0 مقابل آث میلان در روز سه شنبه پیروز شوند. اینتر بدون شک در 10 ژوئن در استانبول برابر رئال مادرید یا منچسترسیتی ضعیف خواهد بود، اما نحوه انجام هر دو بازی اینتر میلان نشان می دهد که شکست دادن آنها سخت خواهد بود. اتفاق مهم شب در سن سیرو زمانی بود که مارتینز آرژانتینی با روملو لوکاکو بازیکن تعویضی پاس های خود را رد و بدل کرد و یک شوت از بیرون محوطه جریمه شلیک کرد که مایک میگنان، دروازه بان آث میلان در تیرک نزدیک خود را دفع کرد.

مارتینز کاپیتان اینتر از انسجام تیمش در دو دیدار مقابل رقبای شهری خود تمجید کرد.

“آنچه مهم است ترکیب است. من آن را در جام جهانی (با آرژانتین) احساس کردم.»

“وقتی یک تیم متحد دارید، کار را آسان می کند و همه به یک سمت می روند. این بدان معنی است که می توانید آن مسابقات بسیار مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.”

وی افزود: بعد از قهرمانی در جام جهانی و تجربه آنچه برای یک بازیکن اوج است، می دانستم که می توانیم به این فینال برسیم و موفق شدیم.

گل او عملاً نتیجه را از بین برد.

میلان که در بازی اول با نتیجه 2-0 عقب بود، در نیمه اول ضربه محکمی زد، با هدایت رافائل لئو، که با شوت از کنار دروازه و از بالای دروازه برای یکی از بهترین موقعیت های تیمش، شوت کرد.

– ایسکرا لوکاکو –
منگان سپس به طرز باشکوهی به زانو افتاد تا ضربه سر رعد و برق ادین جک را از ضربه ایستگاهی سریع هاکان چالهان اوغلو جمع کند.

معرفی لوکاکو در نیمه دوم جرقه مورد نیاز اینتر برای افزایش برتری خود را ثابت کرد.

لوکاکو در بیشتر فصل با مصدومیت و با اعتباری آسیب دیده پس از جام جهانی فاجعه بار با بلژیک، به آرامی به بهترین حالت خود بازگشته است.

مهاجم قرضی چلسی بلافاصله خط دفاعی میلان را با مشکل مواجه کرد و هدف مارتینز را برای تضمین حضور آنها در اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا از آخرین باری که آنها در سال 2010 زیر نظر ژوزه مورینیو بزرگترین جایزه فوتبال باشگاهی اروپا را کسب کردند، ایجاد کرد.

هواداران شاد اینتر همراه با نراتزوری که حالا یک بازی تا چهارمین قهرمانی لیگ قهرمانان فاصله دارد، شعار می دادند: “Tutti a Istanbul.”

سیمونه اینزاگی، سرمربی اینتر گفت: “این یک رویا است که به حقیقت پیوسته است. ما همیشه معتقد بودیم که می توانیم این کار را انجام دهیم، ما یک مسیر غیرمعمول (به فینال) داشتیم.

“چه چیزی را دوست داشتم؟ همه چیز. دویدن، اراده، تمرکز… آنها خیلی خوب بودند.”

شاگردان اینزاگی در این نیمه نهایی با نتیجه 1-1 مقابل منچسترسیتی یا رئال مادرید قهرمان 14 بار پیش از دیدار چهارشنبه در ورزشگاه اتحاد سیتی قرار خواهند گرفت.

مارتینز گفت: “ما باید همه چیز را انجام دهیم.”

استفانو پیولی، سرمربی آث میلان، باید در مورد پایانی سخت برای یک حرکت “عالی” تا چهار تیم پایانی فکر کند.

ناامید شدن پس از باخت در نیمه نهایی، به خصوص در دربی، کاملاً طبیعی است.

بازیکنان در هر دو بازی تمام تلاش خود را کردند، اما “اینتر” شایسته آن بود. آنها بهتر از ما بازی کردند و هر دو بازی را بردند.

با توجه به راهی که طی کرده ایم و کارهایی که در سه سال گذشته انجام داده ایم، رسیدن به فینال عالی خواهد بود. اما ما موفق نشدیم، این یک ناامیدی بزرگ است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله