اینترمیلان بعد از میلان به فینال لیگ قهرمانان اروپا چشم دوخته است.

اینترمیلان پس از پیروزی چشمگیر 2-0 مقابل آث میلان در دربی تپنده روز چهارشنبه، یک پا در فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. اینتر در بازی برگشت بزرگ‌ترین دربی نسل میلان در روز سه‌شنبه به لطف ضربه‌های ادین ژکو و هنریک مخیتاریان در 11 دقیقه اول برتری دارد. اینتر با ضربه زدن هاکان چالهان اوغلو به تیرک دروازه و ژکو در اوایل نیمه دوم می‌توانست با اختلاف بیشتری پیروز شود، اما آنها همچنان یکی از محبوب‌ترین مدعیان رسیدن به فینال رقابت‌های باشگاهی اروپا برای اولین بار از آخرین باری که 13 سال پیش آن را برده بودند، هستند. .

ژکو پس از سومین گلش از ژانویه به پرایم ویدئو گفت: “گاهی اوقات من گل نمی زنم و همه درباره این حرف می زنند، اما من چیز دیگری هم می دهم.”

امروز برای تیم کار کردم و این چیزی بود که در چنین مسابقه بزرگی لازم بود.»

رسیدن به فینال برای اینتر بسیار خوب خواهد بود زیرا انتقام خروج از نیمه نهایی و یک چهارم نهایی را از آث میلان در سال های 2003 و 2005 خواهد گرفت.

برندگان قرعه کشی در این رقابت ها در تاریخ 10 ژوئن در استانبول به مصاف رئال مادرید یا منچسترسیتی خواهند رفت. بازی رفت این نیمه نهایی روز سه شنبه در اسپانیا با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

آث میلان که از طریق ساندرو تانالی نیز گلزنی کرد، اگر می‌خواهد با شانس قهرمانی هشتمین قهرمانی اروپا همراه شود، کارشان را تمام کرده است و امیدوار است رافائل لئو برای تصمیم‌گیری هفته آینده در دسترس باشد.

غیبت ستاره لئو، میلان را بدون تهدید اصلی حمله کرد و به اینتر اجازه داد تا بیشتر روی پای جلو بازی کند، زیرا می دانست که حریفانشان سرعت وینگر پرتغالی را ندارند.

فیکایو توموری، مدافع آث میلان به پرایم ویدئو گفت: ما دو گل سریع دریافت کردیم و بازگرداندن آن در برابر اینتر سخت است.

ما ناامید هستیم، می‌توانستیم بهتر عمل کنیم، به خصوص در ابتدا، اما باید باور کنیم که آیا به فینال می‌رسیم.»

یک تیم دارد

سن سیرو زیبا تقریباً یک ساعت قبل از شروع بازی مملو از جمعیت بود و هر دو دسته از هواداران در حال رد و بدل کردن شعارها و توهین‌ها بودند، قبل از اینکه نمایش‌های بزرگ سنتی بازی در حین خروج تیم‌ها پخش شود.

اما زمانی که مسابقه شروع شد، واقعاً فقط یک تیم در زمین حضور داشت، با تیم خارج از خانه اسمی اینتر که با 5 برد متوالی و فرم داغ اخیرشان در حمله، خونسردتر و پویاتر به نظر می رسید.

طولی نکشید که میهمان دروازه را باز کرد و این یک گل عالی از جک بود که این کار را در دقیقه هشتم انجام داد.

مهاجم بوسنی دیوید کالابریا را دفع کرد و با یک ضربه ایستگاهی عالی به کرنر Calhanoglu برخورد کرد که مایک ماینیانو، دروازه بان میلان را هیچ شانسی نگذاشت.

اینتر در حالی که دم‌ها بالا بود و هواداران با خوشحالی در کوروا نورد روی هم می‌افتند، به میلان رفتند و مخیتاریان سه دقیقه بعد اختلاف خود را دو برابر کرد.

فدریکو دیمارکو قرار بود از جناح چپ پایین بیاید و دفاع پایین او ابتدا توسط لوتور مارتینز در سمت چپ انتخاب شد و سپس توسط هافبک ارمنی مخیتاریان که پنجمین گل فصل خود را به ثمر رساند، انتخاب شد.

میلان تنها پس از ربع ساعت از سه گل عقب نشینی فرار کرد، زمانی که چالهان اوغلو تقریباً صدای ناله های هواداران سابق خود را با یک رانندگی طولانی خاموش کرد و از تیرک دروازه خارج شد.

سپس مارتینز صاحب یک پنالتی شد که به درستی توسط داور خسوس گیل مونسون پس از نگاهی به مانیتور کنار زمین، آن را مردود اعلام کرد.

ژکو باید در دقیقه 53 با مگنان تک به تک می شد و کمی بعد در حالی که هواداران میلان رگبار موشک و مواد منفجره پرتاب می کردند، تانالی پس از برخورد به قسمت زیرین میله سرش را با ناامیدی نگه داشت. . .

با این حال، این آخرین شانس بزرگ میلان در بازی بود، زیرا اینتر به راحتی رقبای خود را برای نیم ساعت پایانی حفظ کرد و سپس با تشویق هواداران ترکیه رویای خود مواجه شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله