“افغانستان می تواند قهرمان جام جهانی شود…”: انگلیس کار بزرگی در توضیح دلیل آن انجام می دهد

گراهام سوان، اسپینر پیشین انگلیس معتقد است که افغانستان می تواند جام جهانی ODI را برنده شود.© AFP

دوقلوهای افغان در گجرات تایتانز – رشید خان و نور احمد – در فصل جاری لیگ برتر هند برای تیم های مخالف اندک بوده اند. رشید و نور در IPL 2023 پشت سر هم کار کردند و 30 ویکت بین خود گرفتند. در حالی که رشید نامی شناخته شده در IPL بود، هاردیک پاندیا، کاپیتان GT از نور 18 ساله حمایت کرد، تصمیمی که تمجیدهایی را برای مدافع عنوان قهرمانی به همراه داشت.

در یک تعامل اخیر، گراهام سوان، اسپینر سابق انگلیسی، پیش بینی تکان دهنده ای در مورد دوقلوهای افغان انجام داد.

سوان معتقد است که افغانستان می تواند جام جهانی ODI را که قرار است بعدا در سال 2023 در هند میزبانی شود، برنده شود، اگر رشید و نور بتوانند اجرای IPL خود را در رویداد خیمه شب بازی امسال تکرار کنند.

“هر ملتی باید حسادت کند که هند این همه مچ‌باز خوب دارد. تنها ملتی که نباید حسادت کند افغانستان است. رشید خان و نور احمد احتمالاً دو بازیکن برتر جهان در حال حاضر هستند. افغانستان می‌تواند قهرمان فیفا جهانی شود. سوان، کارشناس IPL از پخش کننده دیجیتال رسمی جیو سینما، به رسانه های منتخب گفت.

نور، که نماینده افغانستان در کریکت سفید نیز بوده است، در اولین بازی خود در T20I، ارقام 4/10 را در برابر زیمباوه به دست آورد.

قابل ذکر است که افغانستان در هیچ یک از 9 بازی خود در جام جهانی 2019 انگلیس برنده نشده است و با امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

از سوی دیگر رشید در 5 تست، 86 ODI و 80 T20I نماینده کشورش بود و در مجموع 326 ویکت بین المللی را از آن خود کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله