اگر BCCI این تضمین کتبی را انجام دهد، پاکستان به WC خواهد آمد: گزارش

عکس فایل از جی شاه© توییتر

رئیس هیئت کریکت پاکستان، نجم ستی، از جی شاه، رئیس BCCI، برای شرکت تیم هندی در جام قهرمانان ICC 2025 در پاکستان، قبل از اینکه تیم ملی خود را متعهد به انجام مسابقات جام جهانی ODI در هند در اواخر امسال کند، به دنبال “ضمانت کتبی” خواهد بود. جام جهانی 2023 در 5 اکتبر برگزار می شود و BCCI در احمدآباد (برای بازی هند)، چنای، بنگلور و کلکته به عنوان مکان های احتمالی برای تیم بابر اعظم به پایان می رسد. با این حال، از آنجایی که ACC به ریاست جی شاه در تایید «مدل ترکیبی» پیشنهادی جام ملت‌های آسیایی پیش رو، با بازی هند در امارات و پاکستان در خانه، ظاهراً به ستی توصیه شد که بازی سختی انجام دهد.

به گفته یک منبع موثق، ستی قرار است در 8 مه به دبی سفر کند و در آنجا با مقامات ACC و شورای بین المللی کریکت دیدار کند.

یک منبع PCB گفت که انتظار می‌رود ستی در طول سفر خود به دبی، لابی‌گری برای موضع اصولی پاکستان مبنی بر عدم برگزاری مسابقات جام جهانی در هند را آغاز کند، مگر اینکه BCCI و ICC تضمین‌های کتبی بدهند که هند برای بازی در پاکستان به پاکستان خواهد آمد. جام قهرمانان 2025.’ در این بیانیه آمده است: «ستی اخیراً با برخی از مقامات دولتی ملاقات کرد و همچنین از آنها مشاوره دریافت کرد که آیا پاکستان باید جام ملت‌های آسیا را در صورت عدم برگزاری جام ملت‌های آسیا در لاهور و دبی که توسط PCB به عنوان بخشی از طرح مدل هیبریدی برای ACC در لاهور و دبی برگزار می‌شود، انجام دهد. منبع گفت.

وی افزود که ستی موافقت ضمنی دولت را برای موضع قاطع و محکم با اعضای ACC در مورد میزبانی جام آسیا در سپتامبر دریافت کرده است.

“انتظار می رود ستی برای اعضای ACC کاملاً روشن کند که یا پیشنهاد هیبریدی پاکستان را می پذیرند یا PCB در صورت انتقال از پاکستان امسال در مسابقه شرکت نخواهد کرد.” رئیس پی سی نمی خواهد با تاخیر بیشتر در برنامه جام ملت های آسیا موافقت کند.

ظاهراً ستی اکنون متوجه شده است که زمان تصمیم گیری های سخت فرا رسیده است و تمایلی به پذیرش تاخیر بیشتر از سوی ACC در نهایی کردن مکان ها و برنامه جام ملت های آسیا ندارد. این منبع گفت: “سیتی اکنون مشخص است که هیچ بازی جام ملت های آسیا در پاکستان و هیچ تیم پاکستانی در جام ملت های آسیا برگزار نمی شود.” PTI CORR KHS KHS KHS

موضوعات مطرح شده در این مقاله