اگر مسابقه مقدماتی 2 بین گجرات تایتانز و هند بمبئی به پایان برسد چه کسی به فینال IPL 2023 راه می یابد؟

اگر مسابقه مقدماتی 2 بین گجرات تایتانز و هند بمبئی به پایان برسد چه کسی به فینال IPL 2023 راه می یابد؟

عکس فایلی از ورزشگاه نارندرا مودی در احمدآباد© BCCI

گجرات تایتانز روز جمعه در مسابقات مقدماتی لیگ برتر هند 2023 (IPL) 2023 در ورزشگاه نارندرا مودی در احمدآباد به مصاف هندی‌های بمبئی می‌رود و برنده به فینال راه پیدا می‌کند تا با چنای سوپر کینگز روبرو شود. در حالی که MI در Eliminator Lucknow Super Giants را شکست داد، این دومین تلاش GT برای رسیدن به قله پس از شکست آنها توسط CSK در Qualifier 1 خواهد بود. در حالی که مسابقه از اهمیت زیادی برای مسابقات برخوردار است، آب و هوا در احمدآباد می تواند خودش را خراب کند. با آمدن باران، این یک مزیت برای GT است زیرا آنها در مرحله گروهی IPL 2023 امتیاز بیشتری نسبت به MI داشتند.

GT با 20 امتیاز در صدر جدول بود در حالی که MI باید منتظر آخرین توپ مرحله گروهی بود تا جایگاه خود را با 16 امتیاز تایید کند. برگزارکنندگان سعی خواهند کرد حداقل در یک سوپر اور تیم ها را مقابل یکدیگر قرار دهند، اما در صورت عدم امکان بازی، تیمی که بالاترین جایگاه را در جدول امتیازات دارد به فینال راه پیدا می کند.

قوانین رسمی IPL 2023 می‌گوید: «برای یک بازی حذفی و هر بازی مرحله مقدماتی (جایی که روز رزرو وجود ندارد)، در صورتی که امکان برنامه‌ریزی یک بازی 5 اور وجود نداشته باشد تا پایان پایان در وقت اضافه روز اصلی، تیم ها در صورت مهیا بودن شرایط، یک بازی فوق العاده برای تعیین برنده حذفی یا مقدماتی مربوطه انجام خواهند داد. این بدان معناست که زمین و زمین باید برای بازی آماده باشند تا حداکثر تا ساعت 12:50 سوپر اوور شروع شود.

در صورتی که امکان شروع یک سوپر اوور یا تکمیل یک سوپر اوور بدون وقفه وجود نداشته باشد، تیمی که پس از 70 بازی فصل عادی در بالاترین سطح جدول لیگ قرار دارد، برنده پلی آف مربوطه اعلام خواهد شد. مسابقه یا فینال” ادامه می دهد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله