“اولین رویداد سال، مقام اول”: نخست وزیر نارندرا مودی نیراج چوپرا را برای قهرمانی در لیگ الماس تمجید کرد.

نخست وزیر نارندرا مودی روز شنبه از نیراج چوپرا، پرتاب کننده نیزه، پس از اینکه در لیگ الماس واندا در سال 2023 در دوحه به مقام اول دست یافت، تمجید کرد. قهرمان المپیک در اولین تلاش پرتاب نیزه مردان مسافت 88.67 متر را پرتاب کرد و مقام اول لیگ الماس را قطعی کرد. نخست وزیر با تبریک کسب مقام اول در “اولین رویداد سال” برای وی در مسابقات بعدی آرزوی موفقیت کرد.

“اولین رویداد سال و مقام اول! @Neeraj_chopra1 با 88.67 متر پیشروی جهان در لیگ الماس دوحه می درخشد. به او تبریک می گویم! نارندرا مودی، نخست وزیر، در توییتی با بهترین آرزوها.

آنوراگ تاکور، وزیر امور جوانان و ورزش اتحادیه نیز از نیراج چوپرا پس از کسب مدال طلای المپیک توکیو در لیگ الماس دوحه 2023 تمجید کرد.

انوراگ تاکور در توییتر گفت: «نیراج چوپرا برنده شد! او با یک پرتاب رعد و برق 88.67 متری بر لیگ الماس دوحه مسلط شد و شکوه را به خانه آورد. یک قهرمان واقعی که دوباره باعث افتخار ملت است. به نیراج بابت این برد شگفت انگیز تبریک می گویم! “

نیراج چوپرا پس از ریکاوری از مصدومیت، زمانی را تلف نکرد و در لیگ الماس دوحه 2023 قهرمان شد.

نیرج به دلیل مصدومیت بازی را از دست داد اما از همان تلاش اول به نظر می رسید از همان جایی که کارش را متوقف کرده بود، فرمش را بالا می برد. اولین پرتاب چوپرا 88.67 بود که راهی عالی برای شروع فصل جدید بود. اولین شوت او برای قطعی شدن پیروزی کافی بود، اما او همچنان سعی می کرد به جلو حرکت کند.

پس از پرتاب او، مشخص بود که چوپرا با وجود شروع خوبش خوشحال نیست. او پس از اولین تلاش در صدر جدول قرار گرفت.

پرتاب دوم چوپرا در 86.04 متر به پایان رسید و او را از جاکوب وادلیچ، دارنده مدال نقره المپیک توکیو، که 88.63 متر مدیریت کرد، و قهرمان جهان، اندرسون پیترز، که بهترین تلاش آنها 85.88 متر است، پیش افتاد.

گروه کر تنها چهار سانتی متر رهبری می کرد. نیرج در سومین تلاش خود پرتاب نیزه را از فاصله 85.47 متری انجام داد. او با وجود کاهش فاصله در اولین تلاش، همچنان برتری را حفظ کرد.

پرتاب کننده چک با پشت سر گذاشتن اندرسون پیترز به مقام دوم صعود کرد. نیرج در چهارمین تلاش خود خطا کرد.

او در دومین تلاش آخر خود 84.37 متر را از زمین دور کرد. از سوی دیگر وادلیچ در تلاش پنجم باز هم نتوانست از مسافت چوپرا (88.47 متر) پیشی بگیرد. اندرسون پیترز در پنجمین تلاش خود با ارسال مسافت 82.22 متری عقب افتاد.

در نهایت نیرج با مسافتی که در اولین تلاش خود طی کرد پیروز شد. با این حال دارنده مدال طلای بازی های المپیک موفق به عبور از 90 متر نشد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله