اورتون، لسترسیتی و لیدز یونایتد در دیدار روز یکشنبه لیگ برتر برای بقا در خطر هستند

نبرد برای بقا در لیگ برتر نقطه برجسته روز یکشنبه آخر فصل است زیرا اورتون، لستر و لیدز برای اجتناب از سقوط با چالشی اعصاب خردکن روبرو هستند. دو باشگاهی که به ساوتهمپتون سقوط کرده در رده دوم ملحق می شوند، خود را در بلاتکلیفی مالی خواهند دید و کارشناسان تجارت ورزشی Deloitte تخمین می زنند که یک فصل در لیگ برتر تا 70 میلیون پوند (210 میلیون دلار) ارزش دارد. اورتون نمی تواند این ضربه را تحمل کند زیرا تافی ها در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری خارجی هستند تا ورزشگاه جدید باشگاه را تکمیل کنند.

آنها تنها تیمی هستند که کنترل کامل سرنوشت خود را دارند زیرا پیروزی خانگی مقابل بورنموث می تواند ماندن آنها در لیگ برتر را تا 70 سال افزایش دهد.

با این حال، شاگردان شان دایچ در 10 بازی فقط یک بار پیروز شده اند و دومینیک کالورت-لوین مهاجم طلسم را در اختیار ندارند تا لستر و لیدز را امیدوار کنند.

دیش روز جمعه گفت: ما می خواهیم بازیکنان روی بازی تمرکز کنند. آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، اما ایده این است: روی آنچه در زمین اتفاق می افتد تمرکز کنید و نگران این همه سر و صدا نباشید.

نگران همه شایعات نباشید، نگران اتفاقی که خارج از زمین می افتد نباشید.

لستر از دست رفت

اگر اورتون چهارمی نتواند پیروز شود، لستر رده سومی می تواند با شکست دادن وستهام در خانه به لطف تفاضل گل بهتر زنده بماند.

هفت سال پیش، فاکس باورنکردنی ترین قهرمانی عنوان را جشن گرفت.

دوران باشکوهی را آغاز کرد که در آن آنها در فصل های 2019/20 و 2020/21 پنجم شدند و تنها دو سال پیش تحت هدایت برندان راجرز برای اولین بار جام حذفی را به دست آوردند.

ماینی معتقد بود که تیمی که از استعدادهای جیمز مدیسون، یوری تیلمانز و هاروی بارنز می بالید، آنقدر خوب است که شکست بخورد.

اما این افسانه در این فصل به یک کابوس تبدیل شد زیرا راجرز قبل از اخراج در آوریل از عدم سرمایه گذاری برای بازسازی تیم گله مند بود.

دین اسمیت نتوانسته است یک چرخش در ثروت را سازماندهی کند و در هفت بازی که هدایتش را بر عهده داشته تنها یک برد کسب کرده است.

اسمیت گفت: ما باید بازی را ببریم و تا پایان بازی به نتیجه اورتون نگاه نکنیم. ما باید کارمان را انجام دهیم و ببینیم این کار ما را به کجا می‌برد.»

لیدز رتبه دوم نیاز به یک معجزه دارد تا از پایان حضور سه فصل خود در لیگ برتر جلوگیری کند.

پیروزی مقابل تاتنهام در الند رود تنها برای سام آلاردایس، سرمربی لیدز کافی است تا در صورت شکست اورتون و شکست لستر، یک فرار بزرگ دیگر را انجام دهد.

اگر اورتون حتی مساوی کند، لیدز باید تاتنهام را با سه گل شکست دهد تا در تفاضل گل از آنها پیشی بگیرد.

“فقط امیدوارم صبح دوشنبه در سطح واقعا مثبتی صحبت کنیم و من خمار هستم!” آلاردایس گفت که می تواند پس از به عهده گرفتن یک سمت موقت تا پایان فصل در باشگاه بماند.

نتیجه تاتنهام می‌تواند به تنها موضوعی که هنوز در حال تصمیم‌گیری است مربوط باشد – جواز حضور در لیگ کنفرانس اروپا در فصل آینده.

استون ویلا در موقعیت قطبی قرار دارد و با پیروزی مقابل برایتون برای اولین بار در 13 سال گذشته به اروپا بازگشته است.

تاتنهام اگر نتیجه ویا را شکست دهد می تواند به رتبه هفتم برسد.

اما اگر هیچ یک از دو طرف پیروز نشوند، برنتفورد می تواند برای اولین بار در تاریخ خود با پیروزی شوکه کننده مقابل منچسترسیتی قهرمان در غرب لندن، جواز حضور در اروپا را کسب کند.

آرسنال، منچستریونایتد و نیوکاسل در حال حاضر به طور قطع به سیتی در لیگ قهرمانان فصل آینده خواهند پیوست.

لیورپول و برایتون راهی لیگ اروپا خواهند شد.

لامپ ها:

یکشنبه (تمام ساعت 15:30 به وقت گرینویچ)

آرسنال – ولوز، استون ویلا – برایتون، برنتفورد – من سیتی، چلسی – نیوکاسل، کریستال پالاس – ناتینگهام فارست، اورتون – بورنموث، لیدز – تاتنهام، لستر – وستهم، منچستریونایتد – فولام، ساوتهمپتون – لیورپول

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله