آیا پریتوی شاو و سرفراز خان می توانند در ترکیب هند قرار بگیرند؟ توصیه روشن از کاشف سابق هند

وسیم جفر، مربی تیم ملی پنجاب کینگز، گفت که بازیکنان هند باید با عملکرد خوب در IPL از عملکرد داخلی خود حمایت کنند تا برای تیم ملی انتخاب شوند. بسیاری از بازیکنان هندی، از جمله پریتوی شاو و سرفراز خان، نتوانسته اند در این IPL شلیک کنند و جافر معتقد است که همه چیز به خاطر فشار است. پریتوی خوب کار کرده است، این تنها فصلی است که او انتظارات را برآورده نکرده است، اما او در کنار وارنر یک گلزن بسیار خوب برای دهلی بوده است. اما ممکن است اتفاق بیفتد. در این قالب، شاهد بوده ایم که بازیکنان بسیار بزرگتر عملکرد خوبی ندارند. بیایید امیدوار باشیم که او قوی‌تر بازگردد.»

سرفراز همچنین سه فصل پربار داخلی داشت. به ثمر رساندن 1000 ران در نزدیک به سه فصل غیرقابل تصور است، اما او آن را با نتایج IPL پشتیبانی نکرده است.

حالا اگر می خواهید به تیم هند بروید، او باید از عملکرد داخلی خود با IPL پشتیبانی کند. اما متأسفانه این کار را نکرده است.” در حالی که شاو 3679 ران با میانگین 51.09 با 12 صد و 15 پنجاه در 42 مسابقه درجه یک به ثمر رساند، سرفراز 3505 ران با 79.65 با 1395 ران در 37 بازی به ثمر رساند.

با این حال، این دو نتوانستند از فرصت هایی که در این IPL به دست آوردند، استفاده کنند.

جافر در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی گفت: “نمی‌گویم که شکاف بزرگی در استانداردهای بولینگ در کریکت داخلی و IPL وجود دارد، اما می‌توانم بگویم که به فشار IPL مربوط می‌شود. این متفاوت است.”

زمانی که با سید مشتاق علی بازی می کنید، نماینده ایالت خود هستید، نسبتاً آرام هستید، اما در لیگ IPL، اگر برای 2-3 بازی بازی نکنید، بازیکنان منتظر هستند و فشار قیمت وجود دارد و فشار عملکرد توانایی تحمل فشار

هر فرنچایزی که در IPL عملکرد خوبی داشته باشد، خواهید دید که بازیکنان هندی عملکرد خوبی داشته اند. جیتش شارما خوب کار کرده است، پرابسیمران (سینگ) (برای پادشاهان پنجاب) خوب کار کرده است، بازیکنان هند باید به میدان بروند و بازیکنان خارجی نیز باید همزمان آتش بزنند. پنجاب کینگز با کسب 10 امتیاز از 11 بازی، به دنبال پیروزی ضروری مقابل دهلی کپیتالز در روز شنبه است.

“انتخاب یک ماشین غیر اسپینر یک تجارت پرخطر است”

پس از باخت آنها در آخرین بازی، کاپیتان PBKS، شیخار داوان، عدم حضور خارجی در ترکیب خود را برجسته کرد.

“یک گزینه لیام لیوینگستون است، اما بدیهی است که او به خاطر بولینگ خود شناخته شده نیست. شاهرخ خان در TNPL و برای تامیل نادو بولینگ بازی کرده است، اما شیخار آن را ندیده است، بنابراین او تمایلی به دادن بخشی به او ندارد.

“اگر به IPL نگاه کنید، 2-3 بازیکن خارج از چرخه مانند R Ashwin، K Gautam، Washington Sundar و شاید Moeen Ali وجود دارند که در هر بازی کاسه بازی نمی کنند، بنابراین انتخاب – spinner – یک تجارت پرخطر است.

«حتی بزرگ‌ترین کاپیتان، ام‌اس ثونی اسپینر نمی‌زند. بنابراین این کار سختی است که یک آفاسپینر به میدان برود.”

Prithvi Shaw یک پازل برای مربیان نیز است: Amre

شاو تنها 47 دوش را در شش بازی IPL انجام داد و در نتیجه از یازدهم حذف شد، پروین امره، دستیار مربی پایتخت دهلی اعتراف کرد که این یک راز بود زیرا بت زن جوان تمام کادرهای IPL را علامت زد.

این برای مربیان نیز یک راز است. گاهی اوقات احساس می کنید که بازیکنی از فرم خارج شده است. به ویژه، پریتیو یکی از گلزنان برتر در فرمت T20 در کریکت هند زیر نظر سید مشتاق علی بود.

او همچنین سیصد گل زد، بنابراین مشکلی برای آمادگی جسمانی هم وجود نداشت. او به اینجا آمد و همه باکس ها را علامت زد. ما دیدیم که او در اولین بازی تمرین پنجاه گل دریافت کرد. اما این زیبایی بازی است. هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. حتی بازیکن بزرگ. گاهی اوقات نمی تواند تحویل دهد.

“آنها باید خیلی بهتر آماده شوند. این تورنمنت فقط داخلی نیست، استاندارد این تورنمنت بین المللی است و آنها باید با این نوع آمادگی بیایند.

آنها جوان هستند و پتانسیل بالایی دارند، اما برای رسیدن به اینجا به آموزش بیشتری نیاز دارند.” دهلی بیشترین تعداد ویکت (27) را در پاورپلی در IPL از دست داده است و امره اعتراف کرد که این یک نگرانی برای تیم بوده است.

ما در 6 بازی این فصل یک ویکت را در اور اول از دست داده ایم. این ما را نگران می کند. و ما روی بهبود در این زمینه تمرکز می کنیم. ما در چند بازی در اورهای پاورپلی خوب عمل کرده ایم و سعی می کنیم این عملکردها را تکرار کنیم.»

موضوعات مطرح شده در این مقاله