آرینا سابالنکا در حالی که استفانوس سیتسیپاس از ترس جان سالم به در می برد و به دور دوم آزاد فرانسه می رسد

آرینا سابالنکا روز یکشنبه در یک مسابقه سیاسی در مسابقات آزاد فرانسه مقابل مارتا کوستیوک پیروز شد، در حالی که شوخی‌ها بر سر اوکراینی شکست‌خورده که حاضر به فشردن دست حریف بلاروسی خود نشد، سرازیر شد. سابالنکا، شماره دو جهان و قهرمان اوپن استرالیا، در 10 بازی از 12 بازی اخیر خود با نتایج 6-3، 6-2 پیروز شد و اولین تلاش خود را برای رسیدن به هفته دوم در پاریس انجام داد. کوستیوک به قول خود مبنی بر عدم تکان دادن دست سابالنکا در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین عمل کرد. بلاروس متحد اصلی نظامی مسکو است.

بازی بسیار سختی بود، از نظر احساسی. نمی‌دانستم که هو شده‌ام یا نه، اما از حمایت شما بسیار سپاسگزارم، این واقعاً معنای زیادی دارد. جمعیت شاتریره

سال گذشته، کوستیوک 20 ساله حاضر نشد با سابالنکا، هموطن بلاروسی و شماره یک سابق جهان، ویکتوریا آزارنکا، در مسابقات آزاد آمریکا دست بدهد. در عوض، او یک لمس سطحی راکت را روی تور انتخاب کرد.

کوستیوک رده سی و نهم، که به شدت از تصمیم اجازه دادن به بازیکنان روسیه و بلاروس برای ادامه رقابت در تور از زمان حمله به کشورش انتقاد کرده است، انگیزه جمعیتی را که موضع او را هو کردند، زیر سوال برد.

من از مردم می‌خواهم تا ۱۰ سال دیگر، زمانی که جنگ تمام شد، به این موضوع واکنش نشان دهند. من فکر می کنم که آنها در مورد کاری که انجام داده اند احساس خوبی نخواهند داشت.»

“از او متنفر نباش”

“من انتظار چنین چیزی را نداشتم. مردم باید واقعا شرمنده باشند.”

در آستانه مسابقات ، سابالنکا اعتراف کرد که اگر کوستیوک نسبت به او “نفرت” داشته باشد می تواند موافقت کند.

من هرگز به صورت علنی یا خصوصی یا به کسی نگفته ام که از آرینا سابالنکا یا هیچ یک از بازیکنان متنفرم. من فقط به خاطر موقعیتی که در این شرایط دارد به او احترام نمی گذارم.” جنگی که از فوریه گذشته ادامه دارد.

امسال شروع دوره جدیدی در مسابقات آزاد فرانسه است، جایی که برای اولین بار از سال 2004، رافائل نادال روی خاک رس قرمز معروف بازی نخواهد کرد.

نادال مصدوم که 14 بار قهرمان شده است، از تورنمنت 2023 خارج است، جایی که از 115 مسابقه فقط سه شکست را تجربه کرده است.

در غیاب او، نواک جوکوویچ، برنده دو بار و مسئول دو شکست از سه شکست نادال، به دنبال سبقت گرفتن از اسپانیایی با رکورد بیست و سوم ماژور خواهد بود.

با این حال، او با تهدیدی جدی از سوی کارلوس آلکاراز، مرد شماره یک جهان که به دنبال اضافه کردن عنوان رولان گاروس به قهرمانی خود در US Open است، مواجه است.

آلکاراز و جوکوویچ مبارزات خود را از دوشنبه آغاز می کنند.

“تکان دهنده”

استفانوس سیتسیپاس، نفر پنجم یونانی که در فینال 2021 در دو ست پیش افتاد و به جوکوویچ باخت، روز یکشنبه با پیروزی مقابل یری وزلی، چک 455 به دور دوم راه یافت.

Vesely که قبلاً فقط در دو تورنمنت درجه دوم چلنجر امسال بازی کرده بود، چهار ست پوینت را هدر داد که می توانست یک ست تعیین کننده را مجبور کند.

دن ایوانز بریتانیایی بالاترین رتبه‌ای بود که در بازی‌های اولیه روز یکشنبه سقوط کرد، نفر بیستم با نتیجه‌های 6-4، 6-4، 6-4 مقابل تاناسی کوکیناکیس وایلدکارت استرالیایی شکست خورد.

ایوانز گفت: «این که چگونه امروز بازی کردم، تکان دهنده است.

آندری روبلف، نفر هفتم و قهرمان مونت کارلو در ماه آوریل، مقابل لازلو جره صربستان به میدان می رود.

روبلوف دو بار در پاریس به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است، در حالی که ژره رتبه 57 دو بار به دور سوم رسیده است.

جسیکا پگولا نفر سوم زنان و ماریا ساکاری نفره هشتم نیز در روز یکشنبه حضور خواهند داشت.

پگولا، یک چهارم نهایی 2022، در مقابل همکار آمریکایی دنیل کالینز قرار می گیرد.

ساکاری در سال 2021 به نیمه نهایی رسید، جایی که در یک حماسه سه ست توسط باربارا کریچیکووا قهرمان نهایی شکست خورد.

روز یکشنبه حریف او دیگر چک، کارولینا موهوا است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله