آرسنال توسط نیوکاسل یونایتد مورد آزمایش قرار گرفت تا فشار بر منچسترسیتی را حفظ کند.

آرسنال با گلزنی مارتین اودگارد و گل به خودی فابیان شار در روز یکشنبه نیوکاسل را با نتیجه 2-0 شکست داد تا با منچستر سیتی فاصله بگیرد. سیتی یک بازی در پیش دارد اما توپچی ها حاضر نیستند از مبارزه خود برای اولین عنوان قهرمانی در 19 سال گذشته دست بکشند. دومین شکست خانگی نیوکاسل در این فصل، تلاش سرخابی ها را برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده کند می کند زیرا برتری آنها نسبت به لیورپول رده پنجمی در سه امتیاز باقی مانده است.

آرسنال فقط یک ماه پیش با 8 امتیاز برتری داشت، اما از 5 بازی اخیر خود در لیگ فقط یک برد کسب کرده است تا سرنوشت قهرمانی از دست آنها خارج شود.

با این حال، مردان میکل آرتتا، پس از شکست فصل گذشته در سنت جیمز پارک، پیشرفت خود را در 12 ماه گذشته نشان داده‌اند که باعث شد آنها به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.

تیم میهمان در همان ابتدای بازی دچار لنگش شدند، زمانی که جیکوب مورفی تنها سه دقیقه قبل از اینکه میزبان فکر کند که یک پنالتی را به ثمر رسانده است، با ضربه برونو گیمارش به بازوی یاکوب کیویور، دروازه را شکست.

با این حال، مدافع لهستانی در بررسی VAR مهلت گرفت زیرا به نظر می رسید توپ ابتدا از ران او خارج شده است.

آرسنال با استفاده از شانس خود، از نهایت استفاده را برد و با اولین شوت خود به سمت دروازه جلو افتاد.

سپس پوپ مجبور شد یک سری سیوهای بزرگ انجام دهد تا نیوکاسل را در یک بازی تپنده قبل از استراحت نگه دارد.

دروازه بان سه بار تیم ملی انگلیس توانست با بوکایو ساخو، گابریل مارتینلی و اودگارد تک به تک شود.

سرعت بی امان پس از استراحت تسلیم نشد و هر دو طرف در شش دقیقه ابتدایی شروع مجدد به کار چوبی پرداختند.

ضربه سر الکساندر ایساک قبل از اینکه آرون رمزدیل یک سیو خوب را از فابیان شار انجام داد تا آرسنال را در جلو نگه دارد، به بیرون رفت.

در انتهای دیگر، مارتینلی در نهایت پوپ را شکست داد، اما توپ از بالای تیر افقی به بیرون رفت.

قبل از اینکه یک نمایش درخشان دیگر از مارتینلی گل دوم حیاتی را ایجاد کند، عصبانیت ها در هر دو انتهای یک مسابقه فشرده شروع به شعله ور شدن کردند.

این بازیکن برزیلی نیمی از طول زمین را دوید و سپس یک پاس کوتاه ارسال کرد که شار تنها توانست آن را به دروازه خود تبدیل کند.

در حالی که آرسنال هنوز برای رسیدن به هدف خود به خدمات سیتی نیاز دارد، نیوکاسل همچنان می تواند به جمع چهار تیم برتر برسد.

شاگردان ادی هاو به احتمال زیاد تنها به شش امتیاز از چهار بازی اخیر خود نیاز دارند تا برای اولین بار در 20 سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا را تضمین کنند.

با این حال، اگر منچستریونایتد وستهم را شکست دهد، آنها می توانند بعداً یکشنبه به رده چهارم سقوط کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله