آرسنال توسط منچستر سیتی به جای خود قرار گرفته است

منچسترسیتی روز چهارشنبه با نتیجه 4-1 آرسنال را شکست داد تا برای پنجمین بار در 6 سال گذشته به قهرمانی انگلیس نزدیک شود. سیتی هنوز حتی در صدر جدول قرار نگرفته است، زیرا آرسنال دو امتیاز جلوتر است. اما به نظر می رسد که شتاب رقابت برای عنوان قهرمانی به طور قاطع راه مردان پپ گواردیولا را تغییر داده است، زیرا آنها این شانس را دارند که دو بازی باقی مانده را طی کنند. توپچی ها در تمام فصل فقط 4 بازی را باخته اند، اما گویای این است که دو تای آن ها در آزمون های سختی در سیتی قرار گرفته اند.

شکست 3-1 خانگی در زمانی که دو طرف در ماه فوریه به مصاف هم رفتند، حداقل یک بازی با یک امتیاز خوب بود. این بار یک شکست بود.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال گفت: ما در امارات به روشی کاملا متفاوت شکست خوردیم. کیفیت اجرای امروز بسیار با آن چیزی که ما توانایی داریم فاصله داشت.»

دفاع شکننده آرسنال، بدون حضور اطمینان‌بخش ویلیام سالیبا، نمی‌توانست قدرت ارلینگ هالند را مهار کند، حتی در شرایطی که این بازیکن نروژی برای زدن چهل و نهمین گل فصل خود به آخرین حمله بازی نیاز داشت.

در عوض، هالند دو بار به کوین دی بروین تبدیل شد تا در شروع هر نیمه، او را اخراج کند.

در بین بازی‌ها، ضعف آرسنال در دفاع از دروازه استاندارد آشکار شد زیرا جان استونز از بالای آن بالا رفت و ضربه ایستگاهی دی بروین را در وقت‌های تلف شده نیمه اول به خانه زد.

قبل از بازی، گواردیولا از دستیار سابق خود آرتتا به دلیل بالا بردن استانداردهای آرسنال برای بازگرداندن آنها به رقابت برای اولین قهرمانی لیگ برتر پس از 19 سال تمجید کرد.

اما آرتتا هنوز نمی تواند پادزهری برای شکست دادن سرمربی سابق خود بیابد زیرا آرسنال در 12 بازی متوالی مقابل سیتی شکست خورده است.

– آسیب سه تساوی –

چنگ زدن آرسنال به عنوان قهرمانی برای جوان ترین تیم لیگ غیرمنتظره و شاید زودرس بود.

آنها حتی در 6 سال گذشته به لیگ قهرمانان اروپا راه نیافته اند، چیزی که در فصل آینده به آن اطمینان داده اند.

با این حال، این نمی‌توانست ناامیدی از سقوط او را بپوشاند، زیرا فشار در هنگام نفوذ بالا می‌رفت.

این آسیب ممکن است قبل از پا گذاشتن آرسنال در اتحاد با سه تساوی متوالی انجام شده باشد.

دو تیم ضعیف آرتتا 2-0 پیش رفتند و امتیازات خود را در لیورپول و وستهم از دست دادند و در خانه 3-3 ساوتهمپتون در رده آخر را شکست دادند.

آن نتایج قبلاً بذر تردید را کاشته بود و سیتی از یک مسترکلاس سود برد که توپچی های جوان را به جای خود بازگرداند.

دی بروین و هالند از روز افتتاحیه فصل پیوند خاصی برقرار کردند، اما نقش‌های معمول عوض شد زیرا هالند دو پاس گل داد و بلژیکی در مقابل دروازه مرگبار بود.

گواردیولا گفت: “پیوند بین کوین و ارلینگ فوق العاده است.” امروز سعی کردیم از آن نهایت استفاده را ببریم.»

آرتتا اعتراف کرد که اگر هالند با چند سیو از آرون رمزدیل مهار نمی شد، حاشیه شکست می توانست بسیار بدتر باشد.

هالند بالاخره در وقت های تلف شده راهی برای خروج پیدا کرد و در آن زمان موهایش را پایین انداخت.

سیتی هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارد تا نه تنها عنوان قهرمانی خود را حفظ کند، بلکه به طور بالقوه تبدیل به دومین تیم انگلیسی می شود که سه گانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی را در همان فصل به دست آورده است.

قهرمانی اروپا برای اولین بار همچنان بزرگترین چالش باقی مانده است، به خصوص با حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که در انتظار رئال مادرید است.

منچستریونایتد همچنین این شانس را خواهد داشت که رقبای محلی خود را از برابری با قهرمانی تاریخی تیم الکس فرگوسن در فینال جام حذفی 1998/99 محروم کند.

اما در این شکل، «سیتی» باید متوقف شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله