کوین دی بروین راکتس از من سیتی، سطح مادرید 1-1

حرکت درخشان کوین دی بروین باعث شد منچسترسیتی در بازی هیجان انگیز نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در روز سه شنبه برابر رئال مادرید تساوی 1-1 را کسب کند. این بازیکن بلژیکی پس از اینکه وینیسیوس جونیور دروازه قهرمانان فعلی را از راه دور به روشی مشابه تماشایی باز کرد، برای میهمانان پپ گواردیولا تحت تأثیر قرار گرفت. مادرید موفق شد ارلینگ هالند مهاجم مرگبار را کاملاً تحت کنترل خود نگه دارد، اما تلاش قدرتمند دی بروین باعث شد تا پیش از بازی برگشت هفته آینده در منچستر، تساوی معلق بماند. رکورد 14 برنده فصل گذشته سیتی را در همان مرحله علیرغم شکست در هر دو بازی حذف کردند و در سانتیاگو برنابئو در مقابل روند بازی پیش افتادند.

با این حال، در حالی که مادرید در نیمه دوم گام برداشت، سیتی – که همچنان به دنبال اولین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است – با دی بروین پاسخ داد.

مدافعان میانی مادرید، داوید آلابا و آنتونیو رودیگر، مجالی برای نفس کشیدن به هلند ندادند.

گواردیولا به خبرنگاران گفت: “باید ببینیم که آیا می توانیم (بهتر) حمله کنیم، آلابا و رودیگر خیلی به ارلینگ نزدیک بودند.

«پیدا کردن مکان‌ها آسان نبود. ما سعی می‌کنیم در بازی برگشت چیزی را تنظیم کنیم تا نرم‌تر شود و با ریتم بیشتری بازی کنیم.”

میهمان بیشتر نیمه اول را تحت کنترل داشت و تقریباً 70 درصد برتری را در اختیار داشت، اما در وقت استراحت عقب افتادند.

تیبو کورتوا در حالی که سیتی بر سیتی مسلط شد و مادرید عقب نشست و فشار را کاهش داد، ضربه های ابتدایی دی بروین، رادرا و هالند را زد.

میزبان 10 دقیقه قبل از وقت استراحت از طریق یک ضد حمله مرگبار پیش افتادند، زمانی که ادواردو کوماوینگو از مقابل برناردو سیلوا گذشت و به فضا پرید و به وینیسیوس غذا داد.

این بازیکن برزیلی از فاصله 25 یاردی به گوشه بالا سمت چپ شلیک کرد و از ضربه ناتوان ادرسون گذشت. این تنها ضربه مادریدی ها در نیمه اول بود، اما موثرترین ضربه بازی بود.

کارلو آنچلوتی، سرمربی مادرید گفت: طبیعی است که سیتی توپ را در اختیار داشته باشد، ما لازم نیست با آن دیوانه شویم.

بعد از گل خیلی خوب بازی کردیم، فضا را کنترل کردیم، چیزهایی خلق کردیم، خیلی خوب بازی کردیم، امیدوارم بتوانیم در بازی برگشت هم این کار را تکرار کنیم.

– هالند خاموش شد –
آلابا در اوایل نیمه دوم با یک بلاک خوب هالند را ناکام گذاشت زیرا مادرید در اولین بازی خود مقابل آنها ماشین گل نروژی را قفل و کلیدی نگه داشت.

مادرید او را از دید واضح دروازه‌ها دور نگه داشته و مطمئن است که او نمی‌تواند به تعداد گل‌های 51 گل خود در 46 بازی این فصل در تمامی رقابت‌ها اضافه کند.

رودیگر با بازی مقابل ادر میلیتائو تعلیق شده، یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای مادریدی خود را ارائه داد.

آنچلوتی گفت: “او بازی فوق العاده ای انجام داد، بدیهی است که ما باید آن را برجسته کنیم.”

اما همه این کار را کردند، زیرا در دفاع ما خیلی خوب عمل کردیم، آنها موقعیت های زیادی خلق نکردند.

آنها از بیرون محوطه جریمه گل زدند… زیرا تیم یک بازی دفاعی عالی انجام داد.

پرسینگ مادرید پس از استراحت به طور قابل توجهی بهبود یافت و آنها در برخی مواقع سیتی را شکست دادند و ابتکار عمل بسیار بیشتری نسبت به اوایل ارائه کردند.

با این حال، زمانی که لوس بلانکوس شروع به صعود کرد، سیتی آنها را شکست داد، همانطور که مادرید با رهبران لیگ برتر در نیمه اول انجام داد.

دی بروین تیم میهمان را به تساوی کشاند، از همان فاصله ای که وینیسیوس بازکننده در همان انتها ضربه زد و کورتوا را با فاصله کم پشت سر گذاشت.

گواردیولا گفت: ما خیلی خوب شروع کردیم و سپس وینیسیوس هوشمندانه کار را تمام کرد.

وقتی آنها بهتر از ما بودند، گل زدیم. ما به منچستر می رویم، این فینال خواهد بود.”

ادرسون ضربه سر کریم بنزما و تلاش شرورانه آرلن چوامنی را در مراحل پایانی مهار کرد و مطمئن شد هر کسی که هفته آینده برنده شود، پیشرفت می کند.

جک گریلیش، وینگر سیتی هشدار داد: «در حال حاضر در اتحاد احساس می‌کنیم غیرقابل توقف هستیم.

“من واقعا از امشب لذت بردم، از آن لذت بردم.”

بازی برگشت در 17 می برگزار می شود و در فینال برنده با اینتر میلان یا آث میلان روبرو می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله