چگونه گجرات تایتان هاردیک پاندیا دوباره به محبوبیت های IPL تبدیل شد

زمانی که گجرات تایتانز به رهبری هاردیک پاندیا سفر خود را در لیگ برتر هند (IPL) 2022 آغاز کرد، اگر آنها را به عنوان مدعیان جدی عنوان قهرمانی نبینند، بخشیده می‌شوند. از این گذشته، IPL در گذشته با “تیم های جدید” مهربان نبود. کوچی تاسکرز کرالا (2011)، جنگجویان خالص صحرا (2011)، شیرهای گجرات (2016) یا Rising Pune Supergiant (2016)، هیچ یک از تیم هایی که به رتبه های ثروتمند اضافه شده اند نتوانسته اند این عنوان را کسب کنند. . پونا نزدیک‌ترین فاصله را داشت و در نسخه 2017 دوم شد. بنابراین زمانی که GT و Lucknow Super Giants در سال 2022 معرفی شدند، هیچ کس نمی توانست فکر کند که آنها بلافاصله در فصل اول این فاصله را طی می کردند.

با این حال برعکس این اتفاق افتاد. LSG و GT به پلی آف راه یافتند، در حالی که GT مسافت را طی کرد و با شکست راجستان رویالز IPL 2022 را به دست آورد. و این بار، هر دو تیم ثبات شگفت انگیزی را برای پایان دادن به سه تیم برتر مرحله لیگ نشان داده اند. GT به رهبری هاردیک پاندیا در سطح کاملا متفاوتی بازی می کند. آنها اولین تیمی بودند که به پلی آف راه یافتند و مرحله لیگ را به عنوان تیم شماره 1 به پایان رساندند.

تصادفی نیست که GT به نیرویی تبدیل شده است که می تواند قدرت تیم های ارشد را به چالش بکشد.

چشم استعداد

از همان ابتدا، ترکیب بازیکنان GT عالی بود. قبل از مزایده مگا IPL 2022، GT برای سه ستاره پیشنهاد داده است. آنها هاردیک پاندیا، رشید خان و شوبمن گیل را انتخاب کردند. در آن زمان، پاندیا در حال بهبودی از مصدومیت بود و جایگاه او در تیم هند مشخص نشده بود، در حالی که گیل هنوز نتوانسته بود خود را به عنوان یک ستاره T20 تثبیت کند. با این حال، مدیریت GT به استعداد آنها ایمان داشت و به آنها فرصت داد. در رشیدخان یکی از تماشایی ترین بولرهای تاریخ مسابقات را داشتند.

سایر بازیکنان آنها نیز فوق العاده بودند. چه محمد شامی برای درخشش توپ جدیدش باشد چه دیوید میلر و راهول تواتیا به عنوان تمام کننده ها، همه از آن لذت بردند. حتی بازیکنانی مانند ویجی شانکار و وریدیمن ساها که خیلی ها آنها را در گذشته می دانستند، برای آنها جزو ستاره ها بودند.

اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید

GT آنقدر در مورد قدرت تیم خود مطمئن بودند که به سختی کسی را از حراج IPL 2023 جذب کردند. آنها فقط هفت بازیکن را انتخاب کردند. ویکت بان KS Bharat و کاپیتان نیوزلند کین ویلیامسون تنها دو خرید برجسته در میان آنها بودند. آنها موهیت شارما کهنه کار را نیز به خدمت گرفته اند. در واقع، موهیت یکی از بهترین داستان های بازگشتی بود. این بازیکن متوسط ​​آخرین بار در سال 2020 یک مسابقه IPL انجام داد، اما در این فصل در 11 مسابقه 17 ویکت گرفت.

ترکیب هاردیک-نهرا

در بازی کریکت، به ندرت می توان دید که مربی مانند یک مدیر فوتبال رفتار کند. زمینه ها در درجه اول مکان هایی برای بحث های جدی هستند. اما GT کمی متفاوت است. سرمربی GT Nehra اغلب دیده می شود که بازیکنان خود را در کنار زمین آموزش می دهد. در مقابل، پاندیا فرد بسیار آرام تری در زمین است. آنها با هم یک نیرو هستند.

یکی از افرادی که نقش مهمی در رشد من داشته است، اشو بای (آشیش نهرا – مربی GT) است. ما دیوانه ایم. ما افراد کمی متفاوت هستیم، اما معنای بازی یکی است. او به خوبی من را راهنمایی کرد.

مهارت های بولینگ

در حالی که Shubman Gill از GT، که در حال حاضر در لیست بالاترین دویدن با 680 دویدن در رتبه دوم قرار دارد، در صورت حفظ فرم خود می تواند بهترین گلزن شود، چیزی که کلید موفقیت GT بوده است، بولرهای آنها بوده است. سه نفر از 9 ویکت گیر برتر این IPL از GT، محمد شامی (23 ویکت)، رشید خان (23 ویکت) و موهیت شارما (17 ویکت) هستند. حتی نور احمد جوان که با 13 ویکت تحت تاثیر قرار گرفت نیز با GT است و در لیست برترین ویکت داران در رده هفدهم قرار دارد. در مقایسه، به استثنای گیل، هیچ بتمن GT دیگری از نظر نتایج IPL 2023 در بین 20 نفر برتر قرار ندارد.

روند فکری GT از این بیانیه پاندیا بسیار واضح است. “بولرها به قلب من بسیار نزدیک هستند. گاهی اوقات خفاش‌بازان اعتبار زیادی می‌گیرند، برای من همیشه کاپیتان توپ‌زن خواهم بود و مطمئن می‌شوم که آنها اعتباری را که شایسته‌شان است، دریافت می‌کنند.» او پس از بازی گفت.

موضوعات مطرح شده در این مقاله