وقتی جادوی مارادونا 100000 هوادار را در آزتک ها – فوتبال – مجذوب خود کرد

در طول دهه 1980 دیگو مارادونا یکی از بزرگترین سوپراستارهای ورزشی جهان بود. طرفداران فقط نمی توانستند افسانه را به دست آورند. مارادونا به هر کجا که می رفت با مهارت در زمین تماشاگران را مجذوب خود می کرد. در طول جام جهانی 1986 ، مارادونا بیشترین بازیکن مورد بحث در این مسابقات بود. از زمان اوج افسانه برزیلی پله ، هیچ فوتبالیستی وجود ندارد که به او نگاه کند. او در یک نفس مورد احترام ، دوست داشتنی و متنفر بود. مارادونا احساساتی را در افراد برانگیخت که هیچ بازیکنی قادر به مدیریت آنها نبود.

Estadio Azteca محل معروف ترین لحظات او در زمین بود. دو جلوه حیله گری ، که هنوز 34 سال بعد درباره آن صحبت می شود. نمی توان کمکی به تحرک درخشان انجام شده توسط مارادونا کرد.

خواندن | دیگو مارادونا (1960-2020): وقتی مرگ احساس می کرد یک چیز پشت آن است

این یک پارادوکس بود که توسط مارادونا ، بازیکن برجسته آرژانتینی که چهارشنبه در سن 60 سالگی درگذشت ، ارائه شد. این می تواند از نظر مثبت و منفی جادویی باشد.

مشهورترین و بدنام ترین بازی او در انگلیس در استادیوم با شکوه آن زمان در مکزیکو سیتی ، یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 برگزار شد. جذابیت حضور در آنجا برای اعضای رسانه به اندازه 100000 هوادار بود. . از زمان پله در اوج زندگی ، چنین فوتبالیستی که در چنین صحنه باشکوهی حضور داشته باشد وجود نداشته است.

لشکر هواداران آرژانتینی با تی شرت های راه راه آبی و سفید که پرچم ها را تکان می دادند و به ال گران دیگو ادای احترام می کردند ، به فضای برقی افزوده بودند. حتی فریادهای “ال دیاز دیگو” نیز شنیده می شد. اگر آنها واقعاً می دانستند.

فوتبال در بالاترین سطح یک بازی دسیسه است ، 11 بازیکن در هر طرف ملیله می بافند. یک هوادار باهوش روی توپ ها تمرکز نمی کند زیرا هواداران هاکی تماشای این پوک را دارند. بلکه شما بر روی حرکات بازیکنان به عنوان گروه ، الگوها و ادراکات و در نهایت روی حملات نافذ تمرکز می کنید.

اما نه وقتی مارادونا در اوج بود. شماره 10 آرژانتین را تماشا کردید. همیشه

نگاه کردن به مارادونا مساوی با رفتن به جایگاه امتیاز در میانه مسابقه بود.

و در آن روز ژوئن که اساس میراث وی شد ، مارادونا صحبت کرد.

بعد از نیمه اول بدون گل ، مارادونا در دقیقه 51 ضربه سر قدرتمندی را به ثمر رساند. یا او؟ مدافع ناموفق انگلیس توپ را به بالای دروازه فرستاد و باعث شد دروازه بان پیتر شیلتون ، یکی از بهترین های تاریخ ، روی او پرش کند. کوچک مارادونا با پریدن و چرخاندن پای او را به زمین انداخت. یا دقیق تر ، همانطور که امروز با تکرارهای فیلم نشان داده شده ، ضربه ای به دست چپ در کنار سر است.

هدف !!!!!!!!! (البته تنها راه برای توصیف چنین امتیازاتی است).

خواندن| “شعبده باز بی نظیر”: کریستیانو رونالدو به دیگو مارادونا ادای احترام می کند

از مطبوعات ، همه چیز عادلانه به نظر می رسید. برای بازیکنان و مدیر انگلیسی این یک مضحکه بود – نقض آشکار قوانین. برای آرژانتینی ها ، دیگو کار خود را انجام داد.

به هر حال گل برتری 1-0 بود در واقع برای اکثر ما که بازی را پوشش می دادیم خشم به نظر نمی رسید.

اگر مسابقه با چنین امتیازی به پایان می رسید ، شهرت مارادونا در همه جا به جز هموطنانش می توانست برای همیشه در معرض زخم قرار بگیرد. اما پس از آن اتفاق بسیار تماشایی اما تصفیه شده ای رخ داد ، آنقدر وحشی اما کنترل شده که حتی افراد سختگیر دیگری که در مطبوعات بودند دوست داشتند روحیه خود را تشویق کنند.

و برخی این کار را کردند.

اساساً ، مارادونا نیمی از تیم ملی انگلیس را به هم گره زد ، فقط با خط میانی خود شروع کرد و با اسلالوم به پایان رسید ، یک ضربه کوتاه به تور هنگام سقوط.

وقتی گوینده تلفن انگلیسی فریاد زد ، “در این شکی نبود.” و بدون شک در سطح جهانی در همان سطحی که آمریکایی ها خانه بابی تامسون یا پذیرایی بی نقص را به یاد می آورند ، فراخوانده خواهد شد.

از بالا نگاه می کنیم – نه ، نه “دست خدا” از بالا – هر خبرنگاری می دانست راهی برای توصیف واقعی این هدف وجود ندارد. هیچ راهی برای تحقق عدالت در کلمات وجود ندارد.

قطعاً همه ما تلاش خواهیم کرد ، اما فایده ای ندارد. البته هیچ یک از ما نمی توانستیم با مهارت و خلاقیت – شکوه و جلال خود – که در آن روز توسط مارادونا برانگیخته شده است ، مقایسه کنیم.

پله ، معروف و مناسب ، فوتبال را “O Jogo Bonito” (“بازی زیبا”) تعمید داده است. این عبارت با لطف و رحمت برزیلی و نحوه بازی او مطابقت داشت. پله یوزپلنگ و غزال بود. اگر فوتبال Pele ژانر موسیقی بود ، موسیقی جاز را امتحان کنید.

مارادونا یک گاو نر بود ، یک لوکوموتیو بود. موسیقی او هوی متال خواهد بود.

با این حال آن روز تابستانی در زیر آسمان درخشان در مکزیکو سیتی مارادونا به ما نشان داد که او بخشی از فضیلت را دارد. و برخی از سحرهای ناپاک نیز.

(با ورودی های AP)