نواک جوکوویچ برای دور دوم مسابقات آزاد فرانسه مبارزه می کند، کارلوس آلکاراز منتظر است

نواک جوکوویچ تلاش خود را برای کسب رکورد بیست و سومین عنوان قهرمانی گرند اسلم انفرادی مردان با پیروزی مقابل الکساندر کوواکوویچ در دور اول مسابقات آزاد فرانسه در روز دوشنبه آغاز کرد، در حالی که کارلوس آلکاراز منتظر افتتاحیه مسابقات خود بود. جوکوویچ، قهرمان دو دوره رولان گاروس، یک پیروزی دیرهنگام توسط حریف آمریکایی خود در زمین فیلیپ شاتریه را متوقف کرد و با نتایج 6-3، 6-2، 7-6 (7/1) پیروز شد. او از سال 2006 اوپن استرالیا در مسابقات اصلی خود بدون شکست باقی مانده است. جوکوویچ پس از شروع نوزدهمین دوره اوپن فرانسه گفت: “من انگیزه زیادی برای ماندن در این تورنمنت برای مدت طولانی دارم، این تازه شروع است.”

“خوشحالم. شروع خوبی داشتم و امیدوارم بتوانم در بازی بعدی بیشتر پیشرفت کنم.”

این بازیکن 36 ساله در دور دوم به مصاف مارتان فوچوویچ مجارستانی می رود که در همین تعداد دیدار 4 بار او را شکست داده است.

جوکوویچ با وجود غیبت رقیب بزرگ و 14 بار قهرمان خود رافائل نادال به دلیل مصدومیت، پس از آلکاراز شماره یک جهان و دانیل مدودف، تنها در رده سوم رولان گاروس قرار دارد.

او از نظر تعداد جام های اسلم انفرادی مردان با نادال مساوی است و تنها یک با سرنا ویلیامز (23) فاصله دارد. مارگارت کورت رکورد تاریخ 24 را در اختیار دارد.

کواچیچ، شماره 114 جهان که در اولین مسابقه گرند اسلم خود بازی می کرد، سخت جنگید اما نتوانست جوکوویچ را تحت فشار مداوم قرار دهد تا اینکه خیلی دیر شده بود.

یک بریک در گیم ششم برای ستاره صرب کافی بود تا ست اول را قبل از عبور از ست دوم انجام دهد.

جوکوویچ قبل از حفظ سه بریک پوینت در گیم دوم، ست سوم را باز کرد.

کاواچاویچ برای اولین بار در این مسابقه بریک کرد و نتیجه را 3-3 کرد، اما بلافاصله سرویس را از دست داد.

جوکوویچ در حین سرویس در مسابقه به طرز غیرمعمولی زمین خورد، زیرا کاواچویچ بازی را شکست و باعث خوشحالی تماشاگران شد.

اما شماره سه جهان به سرعت دوباره جمع شد و در وقت استراحت مسلط شد و قبل از اینکه مقاومت کاواچویچ را در اولین امتیاز مسابقه خود با فورهند تاول زده متوقف کرد.

Auger-Aliasime کتک خورده است

بازیکن دهم کانادایی فلیکس اوگر-آلیاسیم سومین شکست خود را در دور ابتدایی در چهار دیدار رولان گاروس متحمل شد و با نتیجه 6-4، 6-4، 6-3 مغلوب فابیو فوگنینی شد.

ایتالیایی غیرقابل پیش بینی، که خود در این فصل در 9 تورنمنت شش بار در دور اول شکست خورده است، یک پیروزی شوکه کننده در کورت سیمون ماتیو ایجاد کرد.

راکت 52 جهان با جیسون کوبلر استرالیایی دیدار خواهد کرد.

کامرون نوری، بازیکن چهاردهم بریتانیا، در یک بازی هیجان انگیز پنج ست در کورت سوزان لنگلن عبور کرد تا بنوا پررو را با نتایج 7-5، 4-6، 3-6، 6-1، 6-4 در خانه شکست دهد.

بازیکن نیمه نهایی ویمبلدون سال گذشته برای حضور در دور سوم با لوکاس پوییل فرانسوی احیا شده روبرو خواهد شد.

دنیس شاپوالوف از کانادا با نتایج 6-4، 7-5، 4-6، 3-6، 6-3 براندون ناکاشیما را شکست داد.

امیدهای چین برای اولین پیروزی انفرادی مردان در مسابقات آزاد فرانسه از سال 1937 از بین رفت زیرا وو یبین با نتیجه 7-6 (7/4)، 6-1 و 6-1 از رابرت باوتیستا آگوت شکست خورد، در حالی که شانگ یونچنگ با نتیجه شکست خورد. 4-6. 2-6، 6-2، 6-3، 6-1 خوان پابلو واریاس.

ژانگ ژیژن سومین و آخرین چینی است که اواخر روز دوشنبه وارد عمل می شود.

در قرعه کشی زنان، اسلون استیونز، نایب قهرمان سابق، کارولینا پلیسکووا، بازیکن شانزدهم را با نتایج 6-0، 6-4 شکست داد.

آناستازیا پاولیوچنکووا از روسیه، فینالیست بازنده در سال 2021، لیندا فروهویرتوا، نوجوان چک را با نتایج 6-2 و 6-2 شکست داد.

دونا وکیچ از کرواسی، نفر بیست و دوم و مدیسون کیز از آمریکا نیز جایگاه خود را در دور دوم تضمین کردند.

آلکاراز در کانون توجه

بعداً روز دوشنبه، آلکاراز رقابت خود را برای دومین عنوان گرند اسلم در برابر فلاویو کوبالی، بازیکن مقدماتی ایتالیایی، شماره 159 جهان، که برای اولین بار در یک گرند اسلم بازی می کند، آغاز می کند.

آلکاراز اسپانیایی در غیاب هموطنش نادال محبوبیت قهرمانی را دارد و قرار است در نیمه نهایی با جوکوویچ دیدار کند.

این بازیکن 20 ساله فصل خوبی را در زمین خاکی سپری کرده است، مادرید و بارسلونا را فتح کرده است، اما آخرین بار در رم از یک بازیکن غیر 100 نفره مقابل فابیان موروزانو شکستی شوکه کرد.

آلکاراز 12 ماه پیش در پاریس در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد و مقابل الکساندر زورف شکست خورد.

خوان کارلوس فررو سرمربی آلکاراز گفت: “من می توانم بگویم که او بهتر از سال گذشته است. فکر می کنم او تجربه بیشتری دارد.”

قهرمان US Open در هشت گرند اسلم قبلی هرگز در دور اول شکست نخورده بود.

الینا سویتولینا از اوکراین اولین مسابقه اسلم خود را پس از مسابقات آزاد استرالیا 2022 مقابل مارتینا ترویسان انجام خواهد داد.

مرد شماره سه سابق جهان اخیراً پس از مرخصی زایمان به تور بازگشته است، در حالی که قبلاً از ورزش استراحت کرده بود و دلیل آن مشکلات سلامتی و خستگی روحی در پی حمله روسیه به کشور خود بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله