قوانین جدید فیفا برای حمایت از حقوق مادران دختران – فوتبال

فوتبالیست ها به زودی طبق قوانین جدید استخدام که فیفا روز پنجشنبه اعلام کرد ، می توانند حقوق بارداری خود را دریافت کنند. هیئت حاکمه فوتبال در حال آماده سازی باشگاههایی است که باید حداقل 14 هفته مرخصی زایمان بدهند که حداقل برای دو سوم حقوق و دستمزد بازیکن پرداخت می شود. ساختارهای ملی فوتبال می توانند اصطلاحات سخاوتمندانه تری داشته باشند.

فیفا گفت: “باشگاه او موظف است او را در فعالیت های فوتبال ادغام کرده و از پشتیبانی پزشکی مداوم کافی برخوردار باشد.”

هر باشگاهی که قرارداد بارداری یک بازیکن را فسخ کرده باید غرامت و جریمه پرداخت کند و به مدت یک سال از حضور در بازار نقل و انتقالات محروم است.

وکیل دادگستری فیفا ، امیلیو گارسیا طی یک کنفرانس گفت: “این ایده محافظت از بازیکنان زن قبل ، حین و بعد از زایمان است.”

این اقدام بعنوان یک گام اساسی در حرفه ای سازی فوتبال زنان – و احترام به زندگی خانوادگی بازیکنان – پس از موفقیت در جام جهانی 2019 و سرمایه گذاری بیشتر باشگاه های نخبه در دسترس بودن یک تیم بانوان تلقی می شود.

مهاجم آمریکایی الکس مورگان ، برنده سال گذشته جام جهانی ، چهار ماه پس از تولد اولین فرزندش در ماه سپتامبر با تاتنهام قرارداد بست. این ماه او اولین بازی خود را برگزار کرد.

مقرراتی که با کمک اتحادیه بازیکنان جهانی FIFPro ایجاد شده است ، انتظار می رود ماه آینده توسط شورای فیفا تصویب و از اول ژانویه لازم الاجرا شود.

اگرچه دادگستری فیفا درمورد حقوق بارداری و زایمان اختلاف نظر نداشته است ، اما گارسیا قصد داشته است مشکلات احتمالی بازی سریع زنان را پیش بینی کند.

وی درباره این اقدام كه ​​مطابق با استانداردهای سازمان بین المللی كار برای جبران مرخصی زایمان است ، گفت: “ما معتقدیم كه این قوانین بخشی از عقل سلیم است.”

حداقل هشت هفته از حداقل 14 هفته مرخصی زایمان باید پس از به دنیا آمدن بازیکن توسط کودک بگذرد.

فیفا همچنین قصد دارد به باشگاه ها کمک کند تا در هنگام مرخصی زایمان ، یک بازیکن را به عنوان یک جانشین موقت در خارج از پنجره نقل و انتقالات ثبت کنند.

مربیان همچنین در این پیشنهاد از حمایت رسمی قراردادی برخوردار می شوند.

گارسیا با پیش بینی اینکه قوانین جدید به نفع مربیانی است که در سطح بین المللی کار می کنند ، گفت: “طی 120 سال گذشته ، فیفا هرگز به آنها (مربیان) توجه نکرده است.”

فیفا گفت: این قوانین “حفاظت از ثبات قراردادها ، دستیابی به شفافیت بیشتر و اطمینان از دریافت مربیان همچنین به موقع حقوق خود” است.