سیمونا هالپ، مرد شماره یک سابق جهان، بدنه یکپارچگی تنیس را به استانداردهای دوگانه متهم کرده است

سیمونا هالپ، برنده پیشین شماره یک و دو گرند اسلم جهان، آژانس بین المللی یکپارچگی تنیس (ITIA) را به استانداردهای دوگانه در رسیدگی به اتهامات مربوط به نقض گذرنامه بیولوژیکی ورزشکارش (ABP) متهم کرده است. برنده 31 ساله رومانیایی، فرانسه و برنده انفرادی ویمبلدون، به دلیل ادعای عدم تطابق در AOT خود، به دومین جرم دوپینگ ITIA متهم شده است. ITIA گفت که آخرین اتهام ITIA که جمعه گذشته اعلام شد، “جدا” است و علاوه بر” تعلیق موقتی است که هالپ سال گذشته پس از رد شدن در تست دارو در طول مسابقات آزاد آمریکا دریافت کرد.

هالپ روز دوشنبه ادعا کرد که در حالی که ITIA از یک سو گفته است که می خواهد او را به موقع بیاورد، از سوی دیگر از دادگاه خواسته است تا جلسه را به تاخیر بیندازد.

«در حالی که ITIA، از طریق سخنگوی خود نیکول ساپستد، 3 روز پیش علناً اعلام کرد که ITIA به تعامل دلسوزانه، کارآمد و به موقع با خانم هالپ متعهد است، آنها در همان زمان رسماً از دادگاه درخواست کردند که جلسه استماع من را به تعویق بیندازد. هالپ در بیانیه ای که اواخر دوشنبه در رسانه های اجتماعی منتشر شد، گفت: برای سومین بار.

ITIA علناً یک چیز را می گوید و خصوصی چیز دیگری را انجام می دهد. من بارها درخواست دادرسی خود را کرده ام و ITIA بارها سعی کرده است آن را به تعویق بیندازد. دارنده 24 عنوان قهرمانی اضافه کرد که او مستحق دادرسی سریع است و این تاخیر خلاف قوانین است.

«چه زمانی متوقف خواهد شد؟ دوباره سوال را می پرسم. من حق دارم سریع رسیدگی کنم. هالپ که در فینال ویمبلدون 2019 در ست های متوالی سرنا ویلیامز را شکست داد، افزود: چنین اقداماتی خلاف حقوق من است.

ITIA گفت اتهام جدید “بر اساس ارزیابی” مشخصات گذرنامه بیولوژیکی تنیس باز توسط هیئتی از کارشناسان انجام شده است. AD خوانش اولیه مواد موجود در بدن بازیکن را ارائه می دهد و راهی برای کمک به ترکیب دوپینگ در نظر گرفته می شود.

ساپستد، مدیر ارشد مبارزه با دوپینگ ITIA، جمعه گذشته در بیانیه‌ای گفت: «ما درک می‌کنیم که اعلامیه امروز (جمعه) وضعیتی را که قبلاً مطرح بود، پیچیده می‌کند. از ابتدای این فرآیند – و در واقع هر فرآیند دیگری در ITIA – ما متعهد به تعامل با خانم هالپ به شیوه ای دلسوزانه، کارآمد و به موقع هستیم. هالپ پس از متهم شدن به دومین جرم دوپینگ، به رسانه های اجتماعی رفت و گفت که از زمان اتهام اولیه ITIA “بدترین کابوسی را که تا به حال در زندگی ام تجربه کرده ام زندگی کرده است.”

هالپ افزود که “نام او (به بدترین شکل ممکن لکه دار شد” و ITIA مصمم است “در صورتی که من هرگز به مصرف مواد ممنوعه فکر نمی کردم گناهم را ثابت کند”.

هالپ افزود که سه کارشناس مشهور جهان آزمایش خون او را بررسی کردند و به وضوح اعلام کردند که “خون من کاملا طبیعی است”. او اعلام کرد که “قربانی آلودگی” شده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله