“رئال سوسیداد” به پیروزی قاطع مقابل “بارسلونای” قهرمان دست یافت.

بارسلونا، قهرمان جدید لالیگا، روز شنبه با نتیجه 2-1 مقابل رئال سوسیداد شکست خورد و جام خود را در نیوکمپ پرجمعیت به دست آورد. میکل مرینو و الکساندر سارلو در حالی که از جایگاه خود در رده چهارم دفاع کردند، برای میهمانان گل زدند و فاصله پنج امتیازی خود را با ویارئال رتبه پنجم در رقابت برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا بازگرداندند. پیش از این ویارئال با گل جراردو مورنو در وقت های تلف شده 2-1 خیرونا را شکست داد. روبرت لواندوفسکی یک گل دیرهنگام برای بارسلونا به ثمر رساند که با پیروزی 4-2 مقابل رقیب کاتالان اسپانیول در آخر هفته، عنوان قهرمانی را به ثمر رساند و قبل از بازی یک گارد افتخار وجود داشت.

جشن های بارسلونا در کرنل با حمله هواداران اسپانیول به زمین خدشه دار شد، اما آنها پس از شکست با کسب بیست و هفتمین عنوان قهرمانی خود، آن را جبران کردند.

ژاوی در صحبت های خود گفت: از کادرفنی، از بازیکنانی که همه چیز را در زمین انجام دادند، تشکر می کنم.

و هواداران. بدون تو ممکن نبود. تو فوق العاده بودی.

«آنهایی که استادیوم ها را پر کردند، کسانی که در رژه اتوبوس بودند. من غاز گرفتم.”

لا رئال از Imanalo Alguacil سخت جنگید تا با یک پیروزی چشمگیر جشن را در کاتالونیا خراب کند.

مرینو پس از اولین پیروزی تیمش در لالیگا در نیوکمپ از سال 1991، به DAZN گفت: «(برنده شدن در اینجا) چیزی تاریخی برای باشگاه است، این مکان بسیار سختی است.

آخرین باری که رئال مادرید اینجا را برد حتی به تولد نزدیک هم نبودم. ما نیاز به پیروزی داشتیم زیرا آنها خیلی دنبال ما می آیند و ما امروز یک بازی عالی انجام دادیم.”

– شروع سریع –
ژاوی علیرغم اینکه عنوان قهرمانی از قبل به پایان رسیده بود، یک ترکیب ثابت بارسلونا انتخاب کرد، اما آنها در همان ابتدا عقب افتادند و نتوانستند بازی را تغییر دهند.

ژول کوند با بی دقتی توپ را در منطقه خطر از دست داد و سورلو یک پاس را به مرینو زد که پنج دقیقه بعد از میان ساق های مارک آندره تراشتگن شوت کرد.

این اولین گلی بود که یک دروازه بان آلمانی از بازی آزاد در نیوکمپ در فصل جاری لالیگا دریافت کرد و مانع گل به خودی رونالد آرائوخو شد.

تراشتگن 25 کلین شیت در این فصل دارد و به یک کلین شیت دیگر نیاز دارد تا بتواند رکورد 26 کلین شیت را به دست آورد، هرچند که اگر بارسلونا مثل سه بازی اخیر خود به راحتی دفاع کند، این کار آسانی نخواهد بود.

لا رئال در نیمه دوم زمانی که مارتین زوبیمندی فرانکی دی یونگ را شکست داد و یک ضدحمله جرقه زد، برتری خود را دو برابر کرد.

تاکفوسا کوبو از سارلوت حمایت کرد که از تراشتگن گذشت که اکنون 15 گل در لالیگا دریافت کرده است که سه گل کمتر از 18 گل در 38 بازی در فصل گذشته است.

سرخیو بوسکتس، کاپیتان بارسلونا، زمانی که در آخرین بازی خانگی خود در مراحل پایانی تعویض شد، قبل از اینکه تابستان را ترک کند، مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

لواندوفسکی، بهترین گلزن لالیگا، بیست و دومین گل خود در این دوره از رقابت ها را به ثمر رساند تا رئال سوسیداد یک فینال عصبی را به ارمغان آورد، اما آنها برای یک برد مهم تلاش کردند.

جوردی آلبا به DAZN گفت: «پس از کسب عنوان، شاید ما کم بودیم.

اما این روز برای خوش گذرانی و خوش گذرانی با مردممان است.»

پس از اینکه بوسکتس جام را جمع آوری کرد، بازیکنان بارسلونا برای شادی ژاوی را به هوا پرتاب کردند و سپس آنها دور یک بنر در مرکز دایره رقصیدند که روی آن نوشته شده بود “لالیگا مال ماست و آینده هم همینطور.”

بوسکتس در سخنرانی خود در زمین گفت: شکی نیست که تازه شروع شده است.

از همه هواداران متشکرم، زیرا بدون شما امکان پذیر نیست. با تشکر از کارکنان برای کمک به ما در بهترین حالت ما.

پیروزی رئال سوسیداد بعد از اینکه ویارئال زودتر آنها را تحت فشار قرار داد بسیار مهم بود.

جرمی پینو پس از گل تساوی نیکلاس جکسون در خیرونا دروازه میهمان را باز کرد اما دیوید لوپز یک گل را برای ویارئال به عقب کشید.

جکسون همچنین ضربه دیرهنگام مورنو را با یک دوی سرعتی در سمت چپ و یک سانتر دعوت کننده برای مهاجم به خانه والیی با شادی به راه انداخت.

لازارو وینیسیوس برای آلمریا هت تریک کرد و رئال مایورکا را 3-0 شکست داد تا از خطر دور شود.

تیم روبی با چهار امتیاز اختلاف با منطقه سقوط به رده سیزدهم صعود کرد.

ختافه در مقابل الچه که سقوط کرده بود به تساوی 1-1 رسید که آنها را در رده هفدهم قرار داد و با رئال وایادولید رده هجدهم که در آخر هفته فصل با آنها روبرو می شود، در رده هفدهم قرار گرفت.

اتلتیک بیلبائو سلتاویگو را 2-1 شکست داد تا گالیسیایی ها را در رده چهاردهم ترک کند و در امتیاز با آلمریا برابری کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله