بازی برگشت مایک تایسون در 54 با تساوی مقابل روی جونز جونیور به پایان رسید.


بازگشت مایک تایسون به بوکس در سن 54 سالگی و در روز شنبه با هشت دور قهرمان سنگین وزن سابق با روی جونز جونیور 51 ساله به تساوی رسید. پانزده سال پس از بازنشستگی با ضرر و زیان در سال 2005 ، شاگرد کوین مک براید تایسون در یک مسابقه پرداخت برای هر بازدید که کنجکاوی و نوستالژی را در هم آمیخت ، بدون تماشاگر به استاپلز لس آنجلس بازگشت. افسران کمیسیون ورزش کالیفرنیا خواستار دور دو دقیقه ای به جای سه دقیقه معمول ، مدت زمان طولانی تر از دستکش 12 اونسی معمولی بودند ، گفتند که هیچ جنگنده ای نمی تواند به دنبال ناک اوت باشد و گفت که هیچ برنده رسمی در حرکت های ایمنی برای جنگنده های فوق العاده 50 وجود ندارد.

بوق تجاری

تایسون گفت: “بعضی اوقات این دو دقیقه سه دقیقه به نظر می رسید.” “خوشحالم که این را زیر کمرم گرفتم و دوباره منتظر آن هستم.”

گروه “غیررسمی” قهرمانان سابق شورای جهانی بوکس در رینگ مساوی کردند – نتیجه ای که تایسون علی رغم غالب بودن آن را تحسین کرد.

تایسون اعتراف کرد که فکر می کند در این مسابقه پیروز شده است و گفت: “من خوبم.” “بله ، اما من در نقاشی مهارت دارم. جمعیت از این کار راضی بودند.”

جونز که بیشتر اوقات جنگ خسته به نظر می رسید و تایسون را تسخیر کرد ، از تساوی ناراضی بود.

جونز با تأیید اینکه تایسون در تمام مدت جنگ ، خصوصاً با ضربات بدن ، به او صدمه زد ، گفت: “من هرگز از کسی راضی نیستم.

“وقتی او به سر شما برخورد می کند ، مشت می زند ، به بدن شلیک می کند ، مهم نیست ، همه درد می کند. تیراندازی به بدن قطعاً آسیب دیده است. تیراندازی به بدن چیزی است که شما را خسته می کند.”

تایسون که 50-6 با 44 ناک اوت وارد زمین شد ، 100 پوند از دست داد و دوباره تمرین را آغاز کرد. تمایل او به شکل گیری دوباره احساس گرسنگی برای پوشیدن دوباره دستکش شد.

جونز که با 47 ناک اوت 66-9 وارد زمین شد ، از فوریه 2018 در مسابقات سنگین وزن سبک نبرد. او امیدوار است که یک تلاش محکم علیه تایسون بتواند با ستاره 45 ساله هنرهای رزمی ترکیبی برزیل ، اندرسون سیلوا مبارزه کند.

– “این صدمه خواهد زد” –

تایسون پرخاشگر و سریع بیرون می آمد ، اغلب با بدن جونز تاب می خورد و می توانست بدنش را بچرخاند ، و گاهی اوقات تایسون را در آغوش می گرفت.

تایسون به جونز گفت: “تو برگشته ای. من با ضربات خوبی به تو ضربه زدم و تو این کار را کردی.” “ما باید دوباره این کار را انجام دهیم.”

در دور دوم سخت چپ به سر ، جونز را لرزاند و او بیشتر راندهای سوم و چهارم را در حالت فشرده سازی با تایسون نگه داشت و به حرکت درآورد.

جونز گفت: “چیزی در آنجا از مایک ضربه می خورد.” “وقتی وارد آنجا شدم ، بازی خواهم کرد. تا آخر می روم. می دانم اگر او مرا بزند ، صدمه خواهد دید.”

در دور پنجم ، تایسون به سمت راست و محکم به سمت سر جونز فرود آمد ، و سپس در ششم با گوشه راست و چپ محکم بدن را پیوست. جونز قبل از اینکه بتواند ترکیب های اصلی را به زمین بیاندازد ، از رویه سمت راست طفره رفت و تایسون را بست.

تایسون در راند هفتم هافبک میانی ، جونز را با ضربه چاقو زد اما قبل از اینکه بتواند برای برتری فشار بیاورد ، پاس داد.

در دور هشتم و آخر ، تایسون یک جفت قلاب چپ به بدن او زد ، اما جونز او را بست و آنها تجارت داخل را به پایان رساندند.

تایسون گفت: “من از انجام هشت دور بسیار هیجان زده شدم.” “من از سفر از راه دور راضی ترم.

“من می ترسیدم که صدمه ببینم. چرا کسی مرا آزار نمی دهد؟ من 15 سال است که این کار را انجام نمی دهم.

در اواخر دهه 1980 ، تایسون با اکثریت قاطع فرماندهی یک دسته سنگین وزن را بر عهده داشت ، اما در دهه 1990 با از دست دادن این عنوان مبارزه کرد ، به جرم تجاوز جنسی محکوم شد و پس از گاز گرفتن یک قطعه گوش از اوندر هولفیلد ، محروم شد.

بلند شده

او پس از از دست دادن عنوان قهرمانی جام جهانی 2002 به لنوکس لوئیس ، مرحله را ترک کرد و اکنون دوباره برای کمک به راه اندازی لیگ افسانه های خود فقط برای ورزشکاران بزرگسال ستاره بازگشت.

تایسون گفت: “این چیزی فراتر از مبارزه برای قهرمانی است.” “اکنون من به مردم کمک می کنم.”

مباحث ذکر شده در این مقاله