بازیکن سابق کریکت هند توییتی را که پیوش چاولا، ستاره MI را «لگی که برای ایالت خود بازی نمی‌کند» خطاب می‌کند، محکوم کرد.

پیوش چاولا توسط MI به مبلغ 50 لک در طی تبلیغات کوچک IPL 2023 خریداری شد.© BCCI/IPL

پیوش چاولا کهنه‌کار پا در مسابقات لیگ برتر هند (IPL) 2023 در مسابقه شانزدهم بین پایتخت‌های دهلی (دی سی) و هندی‌های بمبئی (MI) در ورزشگاه آرون جیتلی دهلی در روز سه‌شنبه در صدر قرار گرفت. چاولا ویکت های مانیش پاندی، رومن پاول و لالیت یاداو را به دست آورد تا MI را برای اولین برد فصل خود الهام بخشد. چاولا، که از دسامبر 2012 برای هند بازی نکرده است، توسط MI به مبلغ 50 میلیون روپیه در مینی حراجی IPL 2023 خریداری شد. او تاکنون در سه مسابقه چهار ویکت را انتخاب کرده است.

در حالی که چاولا در حال دویدن از کنار ترکیب ضربات DC بود، ماکاراند واینگانکار، که بیوگرافی توییترش دکترای کریکت را می خواند، یک روزنامه نگار ورزشی برای بیش از 50 سال و مشاور مدیریت کریکت، توییت کرد: «پایتخت دهلی؟ خیر این دهلی در حال تسلیم شدن است. تعداد زیادی از مغزهای جیرجیرک در گودال نشسته بودند، اما در وسط خفاش‌های آن‌ها در برابر مردی که حتی برای ایالت خود بازی نمی‌کند، بی‌اطلاع بودند.”

با این حال، اظهارات او با پارتیو پاتل، دروازه بان اسبق هند، خوشایند نبود و در مورد این توییت گفت: “این برنده لاغر دو بار جام جهانی با 161 ویکت در آی پی ال، نامش پیوش چاولا است… و برای بازی می کند. گجرات به عنوان یک بازیکن حرفه ای.”

چاولا، 34 ساله، بخشی از تیم های هندی بود که در سال 2007 اولین جام جهانی ICC T20 و جام جهانی فوتبال 2011 را به دست آوردند.

چاولا آخرین بار در جام جهانی 2011 برای ODI بازی کرد. او در سال 2012 یک بازگشت آزمایشی مقابل انگلیس انجام داد اما به زودی در بیابان ناپدید شد. بلافاصله پس از مسابقات جهانی T20 در سریلانکا در آن سال، چاولا جایگاه خود را در کوتاه ترین فرمت نیز از دست داد.

(با ورودی های PTI)

موضوعات مطرح شده در این مقاله