بازیکنان و مسئولان با شروع بازی CL – فوتبال به زانو در می آیند

بازیکنان پاری سن ژرمن و استامبول باشاک شهیر با تی شرت هایی که روی آنها نوشته شده “نه به نژاد پرستی” گرم شدند و قبل از شروع بازی لیگ قهرمانان در روز چهارشنبه زانو زدند و به همراه مسئولان مسابقه زانو زدند.

این مسابقه به سه شنبه موکول شد که بازیکنان خشمگین هر دو طرف در اوایل بازی زمین را ترک کردند و گفت: سباستین کالتسکو ، چهارمین مقام رومانیایی ، در شناسایی پیر وبو ، دستیار مربی سیاه پوستان با بازاشهر ، از اصطلاح نژادی استفاده کرده است.

کارکنان مسابقه همچنین از تی شرت هایی استفاده می کردند که نشان های باشگاه های هر دو طرف را نشان می داد.

سپس همه دور حلقه مرکزی جمع شدند و برای حمایت از مبارزه با نژادپرستی زانو زدند. بازیکنان زیادی مشت خود را بالا بردند ، از جمله نیمار ستاره PSG که متفکرانه سر خود را خم کرد.

در استادیوم مجاور دو بنر با پیغامی علیه نژادپرستی ، به انگلیسی و فرانسوی نوشته شده بود ، و دیگری با حمایت وبو ، که هنگام گرم کردن تیم نیز تی شرت به تن داشت.

این بازی با یک دقیقه در دقیقه 13 و 30 ثانیه از یک ضربه آزاد برای باشاکشهیر آغاز شد. این لحظه ای بود که پس از خروج بازیکنان از زمین ، بازی با نتیجه 0: 0 متوقف شد.

آنها از زبان استفاده شده توسط كلتسكو خشمگین شدند ، وبو را به قاضی اوویدیو گاتگان معرفی كردند ، وی پرسید كه كدام دستیار مربی را بفرستد.

مربی باشاک شهیر ، اوکان بوروک گفت “شما نژادپرست هستید” به کالتسکو ، از او خواست زمین را ترک کند ، در حالی که کیلیان امباپه ، مهاجم PSG شنید که او مایل به بازی نیست مگر اینکه کالتسکو برود.

فیلم جدید از RMC در روز چهارشنبه نشان می دهد که کالتسکو در حال توضیح دادن به لئوناردو ، مدیر ورزشی PSG ، چرا وی از کلمه رومانیایی “negru” – به معنی سیاه – برای توصیف Webo استفاده کرده است.

در تلویزیون مبادله ای انجام شد و در آن به كلتسكو هاتگان گفته شد كه پس از خطای بیرحمانه یكی از بازیکنان تیمش باید وبو را به خاطر رفتارهایش در حاشیه سرزنش كرد.

کالتسکو در رومانیایی درباره Webo گفت: “برو و آن را (کارت قرمز) به سیاه بده ، این غیرممکن است (تحمل) ، برو آن را شناسایی کن ، برو چک کن ، سیاه”.

وب عصبانی بود و حداقل شش بار تکرار کرد: “چرا سیاه صحبت می کنی؟” زیرا او به دنبال توضیح در کالتسکا بود ، و مجبور شد که توسط یکی دیگر از کارکنان Basakshehir مهار شود.

دمبو با ، مهاجم باشاک شهیر ، دو بار پرسید “چرا مقام چهارم می گوید” یک سیاه پوست؟ “، و امباپه همچنان خواستار توضیح از قاضی شد.

استفاده از این کلمه بحث های زیادی را در مورد کاربرد آن در رومانی برانگیخته است. اما وزیر ورزش فرانسه ، روکسانا ماراچینانو ، رومانیایی تبار ، گفت مسئله اصلی این است که شخص هرگز نباید به این ترتیب شناسایی شود.

وی در رادیو فرانسه گفت: “ارجاع شخصی به شخص از طریق رنگ پوست غیرقابل قبول و قابل بخشش است.”

یوفا در حال آغاز تحقیقات است و همه مقامات مسابقه را برای از سرگیری بازی جایگزین كرده و دنی مك كلی داور هلندی را به عنوان مسئول روز چهارشنبه منصوب كرده است.

در همین حال ، لیگ فوتبال فرانسه اعلام کرده است که قبل از مسابقات در دسته های اول و دوم آخر هفته ، از بازیکنان دعوت می شود که در اطراف این شعار با عنوان “بیایید به باز کردن مواضع علیه نژادپرستی ادامه دهیم” جمع می شوند.